Beantwoorden
SarahV
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

CI+ error 17 met TCL 55T8B

Hoi,

 
Vandaag (na wat vertragingen) mijn TV van Telenet ontvangen. TCL 55T8B
Toestel is ter vervanging van mijn Samsung TV wat ik altijd gebruikte met een CI+ van Telenet in de slaapkamer.
 
De TCL volledig volgens ‘het boekje’ geïnstalleerd .. updates .. netwerk .. Check OK. (Ik heb een ruime ervaring in IT, inst20241204_160819.jpeg20241204_161601.jpeg20241204_162144.jpeg20241204_162319.jpegallaties ..ect.)
 
Netjes alle kanalen laten scannen … digitaal & analoog (voor zover deze er nog is) en 327 digitale kanalen gevonden. Signaalsterkte +95%
 
Daarna de CI+ Module van Telenet in het toestel … even geduld .. koppelen tot 90% en telkens foutcode 17.
 
Verschillende keer een hardware reset van de TV gedaan, stroom aan/uit … 2x Telenet gebeld en CI+ module laten resetten … niets helpt. Steeds foutcode 17
 
Deze morgen op de Samsung geen enkel probleem … nu weer wat frustraties met een nieuwe (veel recentere) TV. Op andere (niet Telenet) digitale zenders geen probleem en TV-app ook geen enkel probleem.
 
Iemand toch nog wat extra tips?
38 reacties
SarahV
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

CI+ error 17 met TCL 55T8B

Ik heb dit probleem ondertussen aangekaart bij Telenet en bij TCL - van beide nog geen antwoord ontvangen 🙄

flip1953
Professional Allesweter
Berichten: 2178
De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster! Applaus voor jezelf!

CI+ error 17 met TCL 55T8B


@SarahV  schreef:

Niet zo netjes van Telenet, een product promoten wat niet werkt met hun eigen systeem 🤔

Dit zou inderdaad simpel kunnen opgelost worden met een update van de TV ... maar eerlijk? ... denk dat ze zich daar niet mee bezig houden 😡


"niet netjes" is zacht uitgedrukt. Ik vind dit onprofessioneel en onaanvaardbaar.

Telenet had de toestellen die zij verkoopt moeten testen om compatibiliteit met de eigen CI-module

 


@SarahV  schreef:

Ik heb dit probleem ondertussen aangekaart bij Telenet en bij TCL - van beide nog geen antwoord ontvangen 🙄


Eigenlijk is dat TCL hun probleem niet.

Jij hebt het toestel bij Telenet gekocht. Als verkoper is Telenet dus jouw directe aanspreekpartner bij problemen met het toestel ..

Hopelijk komt er gauw een oplossing uit de bus, of tenminste een teken van Telenet dat ze ermee bezig zijn 🤔

 

Als "voorlopige" oplossing zou je de zenders van het Compact Signaal kunnen inscannen.

instellingen: frequentie 290MHz (292.000 kHz), symbol rate 6875, modulatie 256QAM, netwerk-id 32

Dan heb je toch een 20-tal zenders (+ 50-tal radio), waarvan de VRT zenders in HD (zonder het CI+ kaartje).

 

 

flip1953
Professional Allesweter
Berichten: 2178
De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster! Applaus voor jezelf!

CI+ error 17 met TCL 55T8B


@luc55  schreef:

De laatste tv's die verkocht worden zijn in orde voor de tv kaart

Het zijn oudere modellen meer dan 10 jaar waar het af toe niet werkt


Blijkbaar dus niet hé 😫

luc55
Freshman Meesterweter
Berichten: 3840
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen!

CI+ error 17 met TCL 55T8B

Je moet hun tijd geven om een oplossing

Als er na een maand geen antwoord is neem je contact ombudsdienst telecom

Door dat je het toestel via telenet gekocht hebt kan je daar klagen

Die zullen dan contact nemen

Als Tcl het niet in orde krijgt door een gebrek aan tv toestel

Zal telenet ze zullen moeten terug nemen

Zal iedereen dit kunnen doen neen enkel mensen die nu klagen voor het gebrek aan de tv die gebruikt wordt voor tv met kaartje

Voor klanten die de tv een tijdje hebben en opeens ook geld terug willen zal er gezien worden hoeveel branduren de tv heeft anders is het niet correct

frank1970
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Primeur! De kop is eraf! Hi there!

CI+ error 17 met TCL 55T8B

Beste,

Vorige tv was de Europese 50C635, model en vermoedelijk ook andere maten zijn compleet compatibel met CI+ en zelfs smarttv app voor de nieuwe tvboxen.

De huidige 55T8 is volgens mij gewoon niet compatibel met de CI+ kaart. Zelfs na firmware update.

Mijn 2 tv's zijn beide TCL en op 1 werkt de kaart prima (50C635) en op de andere nieuwe (55T8) compleet niet. Ik krijg dezelfde code 17 na 90%.

De tv is een 699 waard. Voor mij is het tv gebeuren niet zo belangrijk, aangezien ik graag stream.

Maar ik kan aannemen dat voor andere mensen en mede-gebruikers van het ci+ kaartje, het een KAT in een ZAK gevoel kan geven.

 

RubenDW
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! De kop is eraf! Hi there!

CI+ error 17 met TCL 55T8B

Dag Sarah,

Heb je hier ondertussen al een update rond gekregen?

Ik heb hetzelfde probleem.

Mvg,

Ruben

SarahV
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

CI+ error 17 met TCL 55T8B

Er zou een technieker langskomen en de TV demonteren OF meenemen maar dit is een heel gedoe.

Ik ben niet ingegaan op hun voorstel. Er is gewoon niets aan te doen denk ik 👎🏻 Dit is geen 'hardware'-fout dus de TV opengooien heeft geen zin ... dit is puur technische en enkel softwarematig op te lossen. Ik kijk dus via de Telenet app en gebruik de CI+ verder in mijn 'oude' Samsung (waar hij perfect werkt)

RubenDW
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! De kop is eraf! Hi there!

CI+ error 17 met TCL 55T8B

Dag Sarah,

 

bedankt voor de info.

Ik heb ondertussen ook ontdekt dat je de Telenet TV app kan installeren op de TCL tv.

Hierna kan je dan ook alle zenders bekijken.

luc55
Freshman Meesterweter
Berichten: 3840
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen!

CI+ error 17 met TCL 55T8B

Dat kan toch niet de bedoeling zijn

Raar antwoord van Tcl

Geen goede reclame Tcl  zal wel uitvergroot worden internet