24594
netweters
|
19050
gesprekken
|
20558
vragen
|
Hoi,
Ik heb dit probleem ondertussen aangekaart bij Telenet en bij TCL - van beide nog geen antwoord ontvangen 🙄
@SarahV schreef:Niet zo netjes van Telenet, een product promoten wat niet werkt met hun eigen systeem 🤔
Dit zou inderdaad simpel kunnen opgelost worden met een update van de TV ... maar eerlijk? ... denk dat ze zich daar niet mee bezig houden 😡
"niet netjes" is zacht uitgedrukt. Ik vind dit onprofessioneel en onaanvaardbaar.
Telenet had de toestellen die zij verkoopt moeten testen om compatibiliteit met de eigen CI-module
@SarahV schreef:Ik heb dit probleem ondertussen aangekaart bij Telenet en bij TCL - van beide nog geen antwoord ontvangen 🙄
Eigenlijk is dat TCL hun probleem niet.
Jij hebt het toestel bij Telenet gekocht. Als verkoper is Telenet dus jouw directe aanspreekpartner bij problemen met het toestel ..
Hopelijk komt er gauw een oplossing uit de bus, of tenminste een teken van Telenet dat ze ermee bezig zijn 🤔
Als "voorlopige" oplossing zou je de zenders van het Compact Signaal kunnen inscannen.
instellingen: frequentie 290MHz (292.000 kHz), symbol rate 6875, modulatie 256QAM, netwerk-id 32
Dan heb je toch een 20-tal zenders (+ 50-tal radio), waarvan de VRT zenders in HD (zonder het CI+ kaartje).
@luc55 schreef:De laatste tv's die verkocht worden zijn in orde voor de tv kaart
Het zijn oudere modellen meer dan 10 jaar waar het af toe niet werkt
Blijkbaar dus niet hé 😫
Je moet hun tijd geven om een oplossing
Als er na een maand geen antwoord is neem je contact ombudsdienst telecom
Door dat je het toestel via telenet gekocht hebt kan je daar klagen
Die zullen dan contact nemen
Als Tcl het niet in orde krijgt door een gebrek aan tv toestel
Zal telenet ze zullen moeten terug nemen
Zal iedereen dit kunnen doen neen enkel mensen die nu klagen voor het gebrek aan de tv die gebruikt wordt voor tv met kaartje
Voor klanten die de tv een tijdje hebben en opeens ook geld terug willen zal er gezien worden hoeveel branduren de tv heeft anders is het niet correct
Beste,
Vorige tv was de Europese 50C635, model en vermoedelijk ook andere maten zijn compleet compatibel met CI+ en zelfs smarttv app voor de nieuwe tvboxen.
De huidige 55T8 is volgens mij gewoon niet compatibel met de CI+ kaart. Zelfs na firmware update.
Mijn 2 tv's zijn beide TCL en op 1 werkt de kaart prima (50C635) en op de andere nieuwe (55T8) compleet niet. Ik krijg dezelfde code 17 na 90%.
De tv is een 699 waard. Voor mij is het tv gebeuren niet zo belangrijk, aangezien ik graag stream.
Maar ik kan aannemen dat voor andere mensen en mede-gebruikers van het ci+ kaartje, het een KAT in een ZAK gevoel kan geven.
Dag Sarah,
Heb je hier ondertussen al een update rond gekregen?
Ik heb hetzelfde probleem.
Mvg,
Ruben
Er zou een technieker langskomen en de TV demonteren OF meenemen maar dit is een heel gedoe.
Ik ben niet ingegaan op hun voorstel. Er is gewoon niets aan te doen denk ik 👎🏻 Dit is geen 'hardware'-fout dus de TV opengooien heeft geen zin ... dit is puur technische en enkel softwarematig op te lossen. Ik kijk dus via de Telenet app en gebruik de CI+ verder in mijn 'oude' Samsung (waar hij perfect werkt)
Dag Sarah,
bedankt voor de info.
Ik heb ondertussen ook ontdekt dat je de Telenet TV app kan installeren op de TCL tv.
Hierna kan je dan ook alle zenders bekijken.
Dat kan toch niet de bedoeling zijn
Raar antwoord van Tcl
Geen goede reclame Tcl zal wel uitvergroot worden internet