Beantwoorden
SarahV
Experienced Meerweter
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

CI+ error 17 met TCL 55T8B

Hoi,

Vandaag (na wat vertragingen) mijn TV van Telenet ontvangen. TCL 55T8B
Toestel is ter vervanging van mijn Samsung TV wat ik altijd gebruikte met een CI+ van Telenet in de slaapkamer.

De TCL volledig volgens ‘het boekje’ geïnstalleerd .. updates .. netwerk .. Check OK. (Ik heb een ruime ervaring in IT, installaties ..ect.)

20241204_160819.jpeg  20241204_161601.jpeg

20241204_162144.jpeg  20241204_162319.jpeg

Netjes alle kanalen laten scannen … digitaal & analoog (voor zover deze er nog is) en 327 digitale kanalen gevonden. Signaalsterkte +95%

Daarna de CI+ Module van Telenet in het toestel … even geduld .. koppelen tot 90% en telkens foutcode 17.

Verschillende keer een hardware reset van de TV gedaan, stroom aan/uit … 2x Telenet gebeld en CI+ module laten resetten … niets helpt. Steeds foutcode 17

Deze morgen op de Samsung geen enkel probleem … nu weer wat frustraties met een nieuwe (veel recentere) TV. Op andere (niet Telenet) digitale zenders geen probleem en TV-app ook geen enkel probleem.

Iemand toch nog wat extra tips?
109 reacties
luc55
Professional Meesterweter
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

Bedankt om laten weten 

Jonajan
Freshman Weetjesweter
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Maandag is het toestel thuis opgehaald door Ce Repair dinsdag kreeg ik al telefoon dat er niets mis was met het toestel. De techniekers hebben andere CI+ Modules geprobeerd die gingen allemaal volgens hun . Dus het probleem zou met Telenet liggen volgens hun. Vrijdag is het toestel terug thuis geleverd. Dan maar eens horen bij Telenet in de week.

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

@Jonajan  Ik vrees dat er nog weinig zal voor gedaan worden daar de CI+ module een doodlopende zaak wordt met de toekomst.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
luc55
Professional Meesterweter
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

Zeer raar antwoord  met welke module hebben ze getest 

Maar je hebt een antwoord 

Jonajan
Freshman Weetjesweter
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Geen idee:-(