Beantwoorden
Janneke_Dust
Experienced Meesterweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 Vraagbaakkampioen!

CI+ kaartje en digicorder ondersteuning

De digicorder zou nog ondersteund worden tot eind 2026. maar nog een onzekere verlenging van de ondersteuning.

Maar hoe zit het met de ondersteuning van een CI+ kaartje. daar is geen info over te vinden.

Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
21 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

@Janneke_Dust tot er geen gecodeerde zenders meer zijn veronderstel ik, de digicorders zullen ook zolang werken denk ik.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be

Fiber: 8500/2400
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Verkoop CI+ werd al stopgezet en vanaf september 2025 is activeren niet meer mogelijk. Wyre heeft al aangekondigd (onder voorbehoud) dat tegen Q1 2030 de allerlaatste DVB-C kanalen uitgeschakeld worden.

Ik denk niet dat er een echte datum is, maar niets houdt Telenet tegen om te zeggen dat de kaartjes morgen niet meer zullen werken.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
  An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

Ik heb zo'n vaag vermoeden dat Telenet stopt met het de dvb-c variante van het product digitale tv tegen eind 2026. De volledige stopzetting zou dan in 2030 zijn met het stoppen van het compact signaal.

Als Telenet weigert om in mijn ogen tijdig en in het standpunt van Telenet vroegtijdig te communiceren, kan iedereen er maar los over fantaseren.

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

@janne_man dan kan je nog steeds tot 2030 digitale tv kijken, al dan in een sterk mindere kwaliteit via compact signaal, dan heb je tijd genoeg om uit te kijken voor de toekomst wat je gaat doen.

als ik jouw redenering volg van stappen, 

Telenet zou toch een wat directere manier van wat en waneer voor de CI+ gebruikers mogen melden zodat we kunnen uitkijken wat we doen.

voor het Compact Signaal alleen ga ik niet betalen en zal dan als klant ook m'n abbo stopzetten, en vrees dat ik niet de enige ga zijn want heb internet via een andere provider en wil niet dubbel betalen voor internet enkel voor die digitale tv, ja ok ik ga zenders kwijt zijn, maar zal me dat een gemis gevoel geven, ik vrees van niet want ben minder en minder live beginnen kijken en heb genoeg films en series en apps ter beschikking om m'n vrije uren dat ik nog heb te vullen met iets te bekijken.

al die nieuwe shows op vtm bv heb ik geen nood aan van de groepen dat naar bestemming X gaan enz of de show vanavond met koen Wauters met de zoveelste kijk wie sterker is dan de ander show.

Master-Magic | Krak

flip1953
Experienced Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

@Master-Magic  schreef:

voor het Compact Signaal alleen ga ik niet betalen en zal dan als klant ook m'n abbo stopzetten, en vrees dat ik niet de enige ga zijn want heb internet via een andere provider en wil niet dubbel betalen voor internet enkel voor die digitale tv

In vind dat je als DTV klant, die hiervoor maandelijks €21.93 betaalt (al dan niet inbegrepen in een pack), toegang zou moeten hebben tot de Telenet TV App (en de telenet.tv website), ongeacht of je nu kijkt via een TV-Box, CI+ of digicorder.

Dit zou perfect mogelijk zijn (en heeft niets met "platformen" te maken). Het gaat wel bij BASE om een BASE TV abonnement te nemen, en alleen via de App of base.tv te kijken.

Master-Magic
Professional Superweter

@flip1953 idd, dat zou een mooi idee zijn, dat was ook mijn gedacht voor ze melde hier dat we de app kwijt geraken op 7 april, je betaald je kabel abbo aan binnenkort bijna 22 euro dus een app kunnen gebruiken van telenet in plaats van de CI+ zou al een mooie vervanging zijn.

en met optie dat we geen verplicht telenet internet abbo moeten voor bij nemen zoals nu kan.

voelt nu gewoon als dat ze meer aan ons willen verdienen, maar dat zal in het verkeerde keelgat komen van velen die nog niet ingelicht zijn van de aanpassingen, want ik heb nog geen melding gehad van die 7 april app kwijt zijn.

weet het enkel via hier.

Master-Magic | Krak

Janneke_Dust
Experienced Meesterweter

Deze onzekerheden moedigen mij en vele andere anderen aan om naar oplossingen te kijken bij de concurrency.

Hou het eenvoudig.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

@Janneke_Dust  schreef:

Deze onzekerheden moedigen mij en vele andere anderen aan om naar oplossingen te kijken bij de concurrency.

Ik ben ook al een tijdje aan het rondkijken. Mijn moeder heeft nu Easy Internet en TV Iconic, maar ze heeft 2 TV's en op eentje draait een CI+ kaartje. Zelf heb ik een CI+ kaartje.

Mijn zus heeft intussen telefonie en TV stopgezet bij Telenet en kijkt nu via streaming (Netflix etc.).

Bjørn (sb) | Ere-Krak
  An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
Master-Magic
Professional Superweter

@Janneke_Dust veel is er niet te vinden bij de concurrentie, 

proximus is ook grotendeels met verplicht internet bij hen als je niet de app optie neemt met Apple TV.

base is geen concurrentie want is van Telenet ook, dus blijft dezelfde groep, 

orange bied ook al een iptv tv box aan aan nieuwe klanten met internet van orange en wie deze box nu al wilt moet er ook iets extra voor betalen.

tv Vlaanderen zal met de tijd ook enkel streaming aanbieden omdat satelliet tv te duur is om te behouden met het terugvallende klanten en duurder worden van tv rechten en satelliet huur.

dus ja veel opties zijn er niet meer vrees ik.

Master-Magic | Krak

WG94
Professional Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! Jij Netweters wikipedia! De nieuwe Einstein!

@Master-Magic  schreef:

proximus is ook grotendeels met verplicht internet bij hen als je niet de app optie neemt met Apple TV.

Laat die “grotendeels” maar weg. Pickx is alleen beschikbaar in een “pack” (en een pack bevat altijd Internet), of je nu de Android box of een Apple TV gebruikt maakt dus geen enkel verschil

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
waterrat1978
Professional Meerweter
Jij #DTV. Goed bezig! Lees je nog iets anders? ;-) WOW! Full speed writing!

misschien een domme vraag van mij,
maar wat is het compact signaal bij telenet?

bedoel je misschien een volgende voorbeeld-situatie.
ik ken mensen uit vlaanderen die voor tv bij telenet zitten,
maar geen CI-kaart hebben,en geen digicorder of tv-box hebben.
zij hebben hun tv op een bepaalde manier ingesteld,
dat ze nu enkel nog kunnen kijken naar ca 22 zenders,
die zenders die op de analoge tv zaten,toen telenet het analoge signaal heeft stopgezet.

is dit een voorbeeld van het compact signaal?
of is het compact signaal nog iets helemaal anders?

Janneke_Dust
Experienced Meesterweter

TV-vlaanderen streamen is wel goedkoper en men heeft vrije keuze voor internet.

Hou het eenvoudig.
Janneke_Dust
Experienced Meesterweter

de afstemming op deze 22 zenders is inderdaad het compact signaal. Bij dit signaal zijn er maar een paar zenders in HD al de rest is in SD, dus een veel lagere beeldkwaliteit.

Doordoor eigenlijk niet geschikt voor een grotere HD of UHD TV.

Hou het eenvoudig.
luc55
Professional Meesterweter
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

We weten het niet maar ik heb ook een sterk vermoede dat in sep een boodschap zal staan op de factuur dat het op einde loopt 

Zoals je zegt einde van dit jaar , wat we nu merken is dat de bekend maken van deze zakken +-2 maand voor dat het wordt ingevoerd 

Van de digibox en Digicorder en tv kaart staat nu op de factuur dat de tv app in april stopt en je moet nu een tv box hebben om de app tv app te gebruiken 

compact signaal zal tot einde blijven het brengt nog 22 euro per maand op dat kan tellen zeker in deze moeilijke tijden 

De tv app er bij geven gaan ze niet doen anders was bijna alles bij oude gebleven