41739
netweters
|
18271
gesprekken
|
19752
vragen
|
Sinds enkele weken heb ik elke dag minimum 1 keer dezelfde storing met mijn digicorder:
Wanneer ik klik op Opnames, TV-theek of TV-gids willen deze niet openen. Geen melding van storing, alleen het symbooltje als teken dat hij aan het wachten is om in de menu's te gaan maar daarna gebeurt er niets meer.
Na een uur wachten lukt het wel weer maar het blijft vreselijk vervelend 😞
Ik wil nog niet overschakelen naar een TV-box want heb zeker nog 60 films in mijn opnames staan.
Waar zou dit aan kunnen liggen? Een algemene technische storing bij Telenet?
Alvast bedankt
Hou oud is je digicorder? Een digicorder heeft ook niet het eeuwige leven.
Als hij de geest geeft en dat lijkt niet lang meer te duren dan zijn je 60 films ook foetsie.
Je kan je digicorder nog steeds omruilen voor een andere digicorder.
Je bent (nog) niet verplicht een TV-box te nemen!
Ik heb reeds 4,5 jaar een TV-box en heel erg tevreden over.
Trek de stroom stekker van toestel 5 min uit
doe dit ook met modem
En laat rustig opstarten
Ik heb mijn digicorder al een tijdje (minimum 5 jaar)
Wanneer ik mijn digicorder omruil voor een andere, ben ik waarschijnlijk ook al mijn opnames kwijt?
Idd
Je opnames staan op de harde schijf van je digicorder. Dus nieuwe digicorder => opnames weg.
Dit is het voordeel van de TV-box waar de opnames worden bewaard in de cloud.
Op de TV-box worden ze wel na 1 jaar sowieso verwijderd.
5 jaar is nu niet overdreven oud.
Je kan proberen je digicorder te resetten "met behoud van de opnames".
Je opgenomen programma's blijven bewaard na de reset.
Opgelet! Je geplande opnames moet je wel opnieuw plannen als je een niet-interactieve decoder hebt.
Druk op de huisjestoets en daarna op het tandwiel
Ga dan naar Digibox/Digicorder
Kies Systeem en geef je pincode in
Kies Fabrieksinst. met behoud opnames
Kies Ja
Kies na de reset de gewenste taal
Geef je postcode in (je stad of gemeente verschijnt automatisch)
Druk OK
Zenders gevonden? Druk op Verder gaan. Mogelijk herstart je decoder enkele keren. Het kan dus even duren vooraleer het menu terug zichtbaar wordt.
@EmmanuelVR zoals @Santa zegt, je digicorder gewoon resetten met behoud van je opnames.
Soms helpt dit wel tenzij je harde schijf defect is.
Ik heb sinds een aantal dagen gelijkaardig fenomeen.
Menu opstarten, verschijnt een paar seconden en dan verdwijnt het totaal, alsof het crasht.
Geel tandwiel begint te draaien.
Soms geraak je er nog door, maar vandaag bijvoorbeeld totaal niet.
Heb geen zin om deze te gaan inruilen en zeker al niet voor een tv box.
Ik meende mij te herinneren dat je via Mijntelenet ook de status van de digicorder kon controleren.
Ik log mij in en zie een totaal onafgewerkte site, met witte blokken zonder tekst.
Onmogelijk om ook maar iets terug te vinden.
Getest met meerdere browsers en Mijntelenet is gewoonweg onbruikbaar momenteel...
Trek de stroom stekker van toestel 5 min uit
doe dit ook met modem
En laat rustig opstarten
Hier ook sinds kort hetzelfde verschijnsel. Al verscheidene keren de laatste dagen.
Lijk me geen probleem van de digicorder, maar van Telenet zelf.
Ook al op een ander forum iets over gelezen.
Dat is juist van telenet
We hebben er last van is tijdelijk
heeft niets met toestel te maken
@luc55 schreef:
Dat is juist van telenet
We hebben er last van is tijdelijk
heeft niets met toestel te maken
@luc55 wij hebben nochtans geen weet van een "algemeen probleem" die dit gedrag geeft met de digicorders. Dus we zouden het ook appreciëren dat je dit niet "bevestigd", wanneer dit niet zo is.
Ik zie in deze thread alvast benoemd worden 'gelijkaardig fenomeen' en 'hetzelfde verschijnsel', maar dit is nogal vaag omschreven. Bij de topic starter openen de menu's niet, maar toont er een soort tandwiel of wacht icoontje. Bij @Slyke toont het menu wel kort, maar crasht het erna.
Het zou erg helpen als jullie exact kunnen vertellen welke stappen je neemt (waar je bv. op klikt in het menu van de digicorder), maak eventueel een foto van de pagina of de melding die je te zien krijgt. Alleen zo gaan we met zekerheid weten of jullie wel effectief hetzelfde probleem ervaren. Sowieso is de eerste stap altijd het nakijken van je bekabeling, netwerk, eventueel een reset van de decoder doen met behoud van opnames, uiteraard.
heb ik ook last van, en veel mensen die ik ken, mijn digicorder is model AD2100
als ik op "menu" klik, dan naar opnames ga, verspringt het menu weer naar de zender waar ik op dat moment
naar keek. tandwieltje begint te draaien, na minuten wachten is dit weg en kan ik weer naar menu, maar zodra ik
op opnames of tv-gids of iets anders klik, springt het menu terug weg, en is het tandwieltje terug, stekker uittrekken is het enig dat helpt, maar dat helpt maar
voor 1 à 2 dagen, daarna komt het probleem terug.
moet toch ergens bij telenet liggen, kan toch niet alle digicorders nu ineens met hetzelfde probleem zitten.
hoop dat het snel opgelost wordt, want telkens de stekker uittrekken is nu ook niet bevorderend voor het toestel.
foto maken van de pagina is niet mogelijk en welke melding ook niet, gezien het menu gewoon terugspringt naar de zender die je op dat moment bekijkt
Ik krijg als bijkomende melding dat de netwerkkabel niet is aangesloten, ik heb dan ook geen terugkijktv. Alles gedaan : kabel vervangen, digicorder en modem heropgestart, stekkers uitgetrokken......en een paar uur later werkt alles weer gewoon. Ook 'mijn telenet' werkt nog niet naar behoren gezien hier nog steeds staat dat mijn 360° modem niet is aangesloten. Maar toch werkt mijn internet nu zeer goed, ook de wifi (dat is al anders geweest). Ook ik wil niet overschakelen op de tv box als het niet nodig is (heb wel supersnel internet met de nieuwe f@st modem)