Beantwoorden
Roos65
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Hoort wie klopt daar? Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Digicorder uitschakelen

Hallo,

Om wat (sluimer)elektriciteit te besparen zou ik graag 's avonds mijn tv, stereo en digicorder uitschakelen door middel van een stekkerdoos met schakelaar. Nu stel ik mij de vraag of dit kwaad kan voor de digicorder. Ga ik gegevens kwijt zijn? Ga ik mijn opnames kwijt zijn? Moet er iets opnieuw ingesteld worden?

0 Likes
11 reacties
Ex-Netweter
 

Digicorder uitschakelen

@Roos65 de tv box zou ik persoonlijk zeker niet zonder stroom zetten, tot alles echt op punt staat, gegevens enz gaat u niet kwijt zijn, maar ik laat hem liever standaard staan in verband met updates enz.

Jos

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Digicorder uitschakelen

Elke stroom uit-aan schakeling is in principe niet goed voor een toestel.

Als je dit honderden keren doet zou bijv de voeding het wel eens kunnen begeven, en dan heb je een nieuw toestel nodig.  In dat geval ben je je instellingen en opnames kwijt (klassieke digicorder, de opnames van de toekomstige tv box staan in de cloud).

Huur je je digicorder ?  Dan krijg je wellicht een nieuwe moest hij stuk gaan.

 

Een betere oplossing is om de spaarstand te activeren. Het verbruik is dan al stukken minder en de levensduur zal er wel bij varen. Het enige wat je verliest in spaarstand is de interactiviteit.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Digicorder uitschakelen

@Steven-E ofwel staat de topic op een verkeerde plaats ( dit is de plaats voor tv box en niet voor digicorder) of @Roos65 gebruikt de verkeerde benaming digicorder in plaats van tv box.

maar de uitleg van @Steven-E geld voor beide en is nog beter dan mijn argumenten.

Jos

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Digicorder uitschakelen

@Roos65 en om nog een aanvulling te geven op de uitleg van de twee heren hierboven. Als je spreekt over een nieuwe TV-box, heeft het veranderen van de energiestand naar eco-start ook geen impact op het beheer van je opnames. Dan kan je er nog altijd perfect aan, omdat deze in de cloud bewaard worden.

 

Op een oude digicorder, gaan de opnames die je reeds ingepland hebt gewoon doorgaan. Maar je kan geen nieuwe opnames inplannen via Yelo Play. Je digicorder is in slimme energiestand namelijk onbereikbaar van buitenaf. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 488
De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Digicorder uitschakelen

Ik gebruik de nieuwe TV Box en deze staat in eco-modus. Na ongeveer één minuut branden er geen lampjes meer en bij opstarten kan ik na ongeveer een halve minuut alle functies gebruiken. Echt een aanrader, bij onze vorige HD Digicorder duurde dit al snel enkele minuten.

Ex-Netweter
 

Digicorder uitschakelen

@Hofkens als het goed gaat zeker blijven gebruiken, maar bij sommigen loopt het bij eco stand vaak mis, vandaar mijn raad probeer standaard, en als het dan blijkt dat het aan de eco stand ligt zeker melden want, ze moeten ook weten welk toestellen, modem enz om de fout op te sporen.

Jos

Roos65
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Hoort wie klopt daar? Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Digicorder uitschakelen

Het gaat inderdaad over mijn digicorder, maar ik kan het trefwoord nergens vinden, vandaar dat ik het hierbij heb gezet. Sorry.

0 Likes
Roos65
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Hoort wie klopt daar? Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Digicorder uitschakelen

Hoe kan ik de spaarstand inschakelen? Ik kan hem, bij mijn weten, enkel op stand-by zetten. Of heb ik het verkeerd?

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Digicorder uitschakelen


@Roos65@  schreef:

Hoe kan ik de spaarstand inschakelen? Ik kan hem, bij mijn weten, enkel op stand-by zetten. Of heb ik het verkeerd?


Hier lees je alles over de slimme energiestand op digicorders.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Digicorder uitschakelen

@Roos65, geen enkel probleem! Ik heb jouw post verplaatst naar het bord 'Hardware & instellingen' onder de categorie Televisie. Vervolgens heb ik de labels digicorder en slimme energiestand eraan toegevoegd. Zo kunnen anderen jouw onderwerp ook sneller vinden wanneer ze dezelfde vraag hebben. 😉

 

De URL die @Wheng deelde, bevat trouwens veel informatie over de energiestand op de digicorder. Kijk er zeker eens naar. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Roos65
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Hoort wie klopt daar? Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Digicorder uitschakelen

Bedankt ! Ondertussen heb ik de slimme energiestand terug gevonden !