Beantwoorden
AdriaanV
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Enkel vrt en canvas te zien met Digicorder

Ik krijg op tv alleen vrt en canvas en ketnet met beeld en klank. Ik kan alle andere zenders kiezen. Digicorder al naar fabrieksinstellingen gezet, modem herstart, hdmi kabels al op andere poorten gezet.

Terug kijken of iets opnemen van vrt is ook niet mogelijk. 

Ik vermoed dat ik niet alle rechten heb en dat het niet iets is met digicorder zelf of aansluiting.

Helpdesk via WhatsApp is ontgoocheld qua info en responstijd (al 24 uur mee aan de waggel)

 

 

Helpdesk telenet via whatsapp leidt niet naar oplossing.

0 Likes
33 reacties
AdriaanV
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Enkel vrt en canvas te zien met Digicorder

Gebeld en na 15 minuten medewerker aan de lijn die zag dat ik verouderde modem heb. Ga die morgen zelf gaan omruilen. Benieuwd of daarmee probleem van de baan is.

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Enkel vrt en canvas te zien met Digicorder

Heeft dit gewerkt of is het een nieuwe instalatie?


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Enkel vrt en canvas te zien met Digicorder


@AdriaanV  schreef:

Gebeld en na 15 minuten medewerker aan de lijn die zag dat ik verouderde modem heb. Ga die morgen zelf gaan omruilen. Benieuwd of daarmee probleem van de baan is.


Ik durf te betwijfelen of het probleem een "oude" HGW is. Een defecte HGW, dat zou eventueel kunnen, maar een oude? Nee hoor ...

Langs de andere kant, een defecte HGW, dan zou je niet enkele zenders wel ontvangen en andere zenders niet ... Mijn vermoeden is dat er iets niet klopt met uw settings, dat het nu lokaal of bij Telenet is laat ik nog in het midden, daar hebben we niet genoeg gegevens voor ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Enkel vrt en canvas te zien met Digicorder

Enkel VRT en Canvas zijn ongecodeerd op de kabel. Alle overigen zenders worden gecodeerd uitgezonden. De digi-box/corder heeft een deccoder ingebouwd. Die decoder functioneert volledig onafhankelijk van het internet.

Het internet is enkel noodzakelijk voor de interactieve diensten, niet voor het decoderen van de signalen. Met andere woorden; het vervangen van de HGW gaat zeer zeker het decoderingsprobleem niet oplossen.

Vroeger was het mogelijk via mijn telenet je decoder te resetten, volgens mij kan nu enkel de Telenet supportdienst dat nog. Ik zou ze gewoon eens opbellen: 015 66 66 66.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Enkel vrt en canvas te zien met Digicorder

@Arnie , je schreef:

De digi-box/corder heeft een deccoder ingebouwd. Die decoder functioneert volledig onafhankelijk van het internet....

Vroeger was het mogelijk via mijn telenet je decoder te resetten, volgens mij kan nu enkel de Telenet supportdienst dat nog

Een digicorder kan je toch gewoon via zijn settings compleet resetten, al dan niet met behoud van opnames. Daar heb je "mijn telenet" helemaal niet voor nodig. Of bedoel je nog iets anders?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Enkel vrt en canvas te zien met Digicorder


@StefaanH  schreef:

@Arnie , je schreef:

Vroeger was het mogelijk via mijn telenet je decoder te resetten, volgens mij kan nu enkel de Telenet supportdienst dat nog

Een digicorder kan je toch gewoon via zijn settings compleet resetten, al dan niet met behoud van opnames. Daar heb je "mijn telenet" helemaal niet voor nodig. Of bedoel je nog iets anders?


Ik bedoelde inderdaad iets anders; het resetten van de digitale TV lijn, of hoe dat ook genoemd wordt. Periodiek wordt er vanuit Telenet via de coax een signaal naar de verschillende decoders gestuurd, zodat die aktief blijven. Elke decoder wordt afzonderlijk aangesproken met een speciaal signaal. Wordt dat signaal voor langere tijd niet ontvangen, dan zal de decoder niet langer werken, en gaat het kanaal zwart. Met de enorme hoeveelheid decoders in omloop zal de interval tussen twee signalen redelijk lang zijn.

Als je lang genoeg wacht komt het signaal terug opnieuw, maar het was mogelijk via mijn telenet een opdracht te geven dit te bespoedigen. Na een manuele intervntie ging het signaaltje voor jouw specifieke decoder dan binnen enkele minuten al het netwerk op. Hetzelfde geldt voor de CI+ decoders.

Dat manueel prioritiseren is denk ik niet meer via mijn telenet mogelijk.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Enkel vrt en canvas te zien met Digicorder

@Arnie @StefaanH 

Het geen wat er bedoeld wordt ken ik wel , je kon idd ( of het nu nog zo gaat weet ik niet ) een bepaald signaal door geven maar eigenlijk is dat ook een reset. Het is enkel niet de reset die wij kennen die je kan doen op de digicorder ( ik wijk niet verder uit hoe en wat precies ). Het is zelfs zo als je de gecodeerde zenders hebt , dus je ziet je zenders niet , dan is het eigenlijk simpel op te lossen. Je haalt de DTV lijn eruit , je digicorder of digibox , maakt deze opnieuw aan , nieuwe DTV lijn , en je 'provisioneerd' de decoder of digibox opnieuw en daarmee is je probleem opgelost ,maar dan moet alles correct zijn ook achterliggend. Maar deze mogelijkheid heeft enkel de klantendienst , of toen toch nu durf ik dat niet te zeggen kan ook de achterliggende dienst zijn. Dus die mogelijkheid hebben ze ook nog om het eventueel op te kunnen lossen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Enkel vrt en canvas te zien met Digicorder

Trek de stroom stekker van digicorder 5 min uit en steek terug in laat rustig opstarten

Zet de tv op vtm  zwart beeld bel naar telenet om de digicorder terug te activeren

zal een update gemist hebben

0 Likes
AdriaanV
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Enkel vrt en canvas te zien met Digicorder

Andere modem heeft probleem niet opgelost.

0 Likes
AdriaanV
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Enkel vrt en canvas te zien met Digicorder

Inderdaad. Ligt blijkbaar niet aan de modem.

AdriaanV
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Enkel vrt en canvas te zien met Digicorder

Is de optie "opnieuw naar fabrieksinstellingen" onder systeem niet gelijk aan decoder resetten? Al eerder geprobeerd maar zal het nog eens proberen.

0 Likes
AdriaanV
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Enkel vrt en canvas te zien met Digicorder

zal dit voorlggen aan de helpdesk

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Enkel vrt en canvas te zien met Digicorder

@AdriaanV 

Je kan de rest doen , wat jij er onder verstaat om naar fabrieksinstellingen te zetten dat kan. Maar daar gaat je oorzaak niet liggen en je probleem niet verhelpen. Je moet echt de klantendienst contacteren , Messenger , bellen of Whatsapp en vragen om je decoder opnieuw te provisioneren. Wat je allemaal gedaan hebt gaat het niet op lossen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
AdriaanV
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Enkel vrt en canvas te zien met Digicorder

Zal ik morgen doen. Bellen valt behoorlijk mee, wachttijd 15 minuten en goed geholpen. Reacties via whatsapp, reactie na +4 uur en niet bijster terzake. Thx voor de hulp.

0 Likes