24757
netweters
|
152459
antwoorden
|
20709
vragen
|
Sinds gisteren haperen alle films en series die we opvragen in de tv-theek. Niet constant, om de paar minuten enkele keren. Het beeld stopt dan enkele seconden.
Gewone opnames doen dit niet.
Ligt dit aan onze Digicorder of aan telenet?
Mvg
Heb je al eens geprobeerd om je modem en je digicorder opnieuw te herstarten? Dat kan helpen bij problemen in de tv-theek.
Op dit moment kijken wij thuis nu ook uit de tv-theek maar heb geen problemen gemerkt.
Ja, al twee keer. Dit helpt niet…
En hoe doe ik dit ?
Mvg
Na de reset blijven alle opgenomen programma’s bewaard. Je verliest ze dus niet. Heb je geplande opnames? Dan moet je die opnieuw plannen als je een niet-interactieve decoder hebt.
>
> Digibox/Digicorder
Ok, bedankt. Ik probeer dit morgen. Fijne avond 🙂
Hebben hetzelfde probleem. Sinds gisteren (13/07). En vooral 's avonds.. in de ochtend leek het goed te gaan. Heb ook al digicorder herstart.. dan alles (modem, digicorder) herstarten.. helpt niks. Lees nog meer zulke berichten dus denk dat het aan Telenet ligt. Voor de rest gaat alles vlot (menu, internet, ..) .. maar een programma bekijken via de tv theek is onmogelijk nu door al die haperingen.
Bedankt voor deze reactie dan gaat er toch ergens bij Telenet zelf een probleem zijn. Zelf ervaar ik geen problemen hier loopt het correct. Gebruik dan ook een tv box.
@Gatogordoweet als je een digicorder hebt en als je dingen opvraagt dat die via tijdelijke kabel freq gebeuren en niet via internet, wie een tv box heeft dat 4K aankan gebeuren de opnames en opvragingen via internet,
daar je een digicorder hebt kan het zijn dat de tijdelijke gebruikte freq dat tussen de 500 en 600 mhz liggen ongeveer verstoord zijn, dat kan zijn door signaal verlies op je kabel of buiten dat de kabel door het weer van de laatste dagen aangetast is.
probeer eens met een nieuwe kabel te leggen van de NIU tot aan de digicorder (tv kabel) en als dat niet helpt (en Telenet hier niet meld dat het probleem bij hen ligt) kan het nog de NIU of buiten zijn dat er een probleem is.
maar we zullen afwachten of er een mod meer info heeft vanuit Telenet zelf, daar onze collega krak ook een digicorder heeft en geen problemen ervaart vrees ik dat het signaal bij jullie thuis het probleem kan zijn.
Ik heb sinds 13/07 identiek hetzelfde probleem.
In die mate zelfs dat afleveringen uit de TV-theek gewoon niet te bekijken zijn.
Ik heb ook al eens alle toestellen gereset, de fabrieksinstellingen terug gezet en alle updates opnieuw geïnstalleerd, maar niets helpt.
Aangezien ik blijkbaar niet de enigste ben, vermoed ik dat de fout bij Telenet ligt.
Ik zal hen dan ook contacteren hierover.
trek de stroom sterker uit en steek hem na 5 min terug in
een test je weet maar nooit
Ik heb deze morgen een medewerkster van Telenet aan de lijn gehad en het probleem doorgegeven.
Ze gingen het verder bekijken.
Nu krijg ik net een sms dat ik mijn decoder moet herstarten. Dit is wat ik al gedaan heb, maar ik zal eens 5 minuten wachten.
Indien dit niet lukt, dan moet ik "concrete voorbeelden aangeven met datum en tijdstip".
Ik weet wat gedaan dit weekend 🙂