Beantwoorden
JCM
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Films en series opgevraagd via TV-theek haperen

Sinds gisteren haperen alle films en series die we opvragen in de tv-theek. Niet constant, om de paar minuten enkele keren. Het beeld stopt dan enkele seconden.

Gewone opnames doen dit niet.

Ligt dit aan onze Digicorder of aan telenet?

 

Mvg

13 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Films en series opgevraagd via TV-theek haperen

@JCM  

Heb je al eens geprobeerd om je modem en je digicorder opnieuw te herstarten? Dat kan helpen bij problemen in de tv-theek. 

 

Op dit moment kijken wij thuis nu ook uit de tv-theek maar heb geen problemen gemerkt.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
JCM
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Films en series opgevraagd via TV-theek haperen

Ja, al twee keer. Dit helpt niet…

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Films en series opgevraagd via TV-theek haperen

@JCM 

Probeer anders eens een reset van de digicorder maar met behoud van opnames. 

Je digicorder wordt geheel opnieuw ingesteld eens op die manier proberen.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
JCM
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Films en series opgevraagd via TV-theek haperen

En hoe doe ik dit ?

 

Mvg

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Films en series opgevraagd via TV-theek haperen

@JCM 

Na de reset blijven alle opgenomen programma’s bewaard. Je verliest ze dus niet. Heb je geplande opnames? Dan moet je die opnieuw plannen als je een niet-interactieve decoder hebt.

 

Zo ga je te werk…

  • Druk op 
     

     

     > 
     

     

     > Digibox/Digicorder
  • Kies Systeem en geef je pincode in
  • Kies Fabrieksinst. met behoud opnames 
  • Kies Ja
  • Kies na de reset de gewenste taal
  • Geef je postcode in (je stad of gemeente verschijnt automatisch)
  • Druk OK
  • Zenders gevonden? Druk op Verder gaan. Mogelijk herstart je  decoder enkele keren. Het kan dus even duren vooraleer het menu terug zichtbaar wordt.

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
JCM
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Films en series opgevraagd via TV-theek haperen

Ok, bedankt. Ik probeer dit morgen. Fijne avond 🙂

0 Likes
Gatogordo
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Verander-je-wachtwoord-dag Netjes! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Films en series opgevraagd via TV-theek haperen

Hebben hetzelfde probleem. Sinds gisteren (13/07). En vooral 's avonds.. in de ochtend leek het goed te gaan. Heb ook al digicorder herstart.. dan alles (modem, digicorder) herstarten.. helpt niks. Lees nog meer zulke berichten dus denk dat het aan Telenet ligt.  Voor de rest gaat alles vlot (menu, internet, ..) ..  maar een programma bekijken via de tv theek is onmogelijk nu door al die haperingen.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Films en series opgevraagd via TV-theek haperen

@Gatogordo 

Bedankt voor deze reactie dan gaat er toch ergens bij Telenet zelf een probleem zijn. Zelf ervaar ik geen problemen hier loopt het correct. Gebruik dan ook een tv box.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Films en series opgevraagd via TV-theek haperen

Voor wat het waard is, hier twee digicorders, geen enkel probleem. Als het al aan Telenet ligt, dan toch niet overal en/of altijd.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5294
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Films en series opgevraagd via TV-theek haperen

@Gatogordoweet als je een digicorder hebt en als je dingen opvraagt dat die via tijdelijke kabel freq gebeuren en niet via internet, wie een tv box heeft dat 4K aankan gebeuren de opnames en opvragingen via internet, 

daar je een digicorder hebt kan het zijn dat de tijdelijke gebruikte freq dat tussen de 500 en 600 mhz liggen ongeveer verstoord zijn, dat kan zijn door signaal verlies op je kabel of buiten dat de kabel door het weer van de laatste dagen aangetast is.

probeer eens met een nieuwe kabel te leggen van de NIU tot aan de digicorder (tv kabel) en als dat niet helpt (en Telenet hier niet meld dat het probleem bij hen ligt) kan het nog de NIU of buiten zijn dat er een probleem is.

maar we zullen afwachten of er een mod meer info heeft vanuit Telenet zelf, daar onze collega krak ook een digicorder heeft en geen problemen ervaart vrees ik dat het signaal bij jullie thuis het probleem kan zijn.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
MrCoone
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Films en series opgevraagd via TV-theek haperen

Ik heb sinds 13/07 identiek hetzelfde probleem.
In die mate zelfs dat afleveringen uit de TV-theek gewoon niet te bekijken zijn.

Ik heb ook al eens alle toestellen gereset, de fabrieksinstellingen terug gezet en alle updates opnieuw geïnstalleerd, maar niets helpt.

 

Aangezien ik blijkbaar niet de enigste ben, vermoed ik dat de fout bij Telenet ligt.

Ik zal hen dan ook contacteren hierover.

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2678
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Films en series opgevraagd via TV-theek haperen

trek de stroom sterker uit en steek hem na 5 min terug in

een test je weet maar nooit

0 Likes
MrCoone
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Films en series opgevraagd via TV-theek haperen

Ik heb deze morgen een medewerkster van Telenet aan de lijn gehad en het probleem doorgegeven.
Ze gingen het verder bekijken.
Nu krijg ik net een sms dat ik mijn decoder moet herstarten.  Dit is wat ik al gedaan heb, maar ik zal eens 5 minuten wachten.
Indien dit niet lukt, dan moet ik "concrete voorbeelden aangeven met datum en tijdstip".
Ik weet wat gedaan dit weekend 🙂