De Netweters
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Fout op aanrekening na omschakeling naar CI+ module

Beantwoorden
Professional Superweter
Wat een systeem! Happy New Year! Jij bent een pro! Meer goede raad dan tante Kaat

@janne_man  Doe ik. Het plan is Telenet TV en daar zit de decoder in. Dat is het plan op zich.Een ander plan zou kunnen zijn KabelTV apart wat automatisch ook DTV in houdt want analoog gaat eruit en apart aanbod aankoop tvbox, of CLI+ of de huur ervan. Op de fiche staat enkel de naam van het plan en of dit apart aangeboden wordt of niet en elders op hun site staat er wat dit plan in houdt.

Dat het plan apart aangeboden wordt wil enkel zeggen dat je niet verplicht bent om internet of telefonie of mobiel bij te nemen.

Op hun site staat dan wel te lezen dat de apps (Yelo enzo) enkel werken als je ook internet van Telenet hebt.

Zie ook: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-zijn-de-algemene-voorwaarden-van-telenet/  Meer bepaald het puntje Telenet TV en de algemene voorwaarden op blz.8

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
Experienced Bijna Allesweter
Volop in the game! Happy New Year! Alles op zijn plek! Netjes!

@igvfer  schreef:

@janne_man  Doe ik. Het plan is Telenet TV en daar zit de decoder in. Dat is het plan op zich.Een ander plan zou kunnen zijn KabelTV apart wat automatisch ook DTV in houdt want analoog gaat eruit en apart aanbod aankoop tvbox, of CLI+ of de huur ervan.

Hier moet ik u toch tegenspreken. Wat betreft televisie (apart) heeft Telenet 2 opties ("plannen"):

1. Telenet TV (kostprijs: 18,41€ per maand). In dit plan, dat apart te krijgen is, is géén decoder huur inbegrepen. Wat betreft optionele hardware kan de klant kiezen tussen:
    1. decoder of digicorder: kopen of huren.
    2. CI+ module: alleen aankoop, geen huur.
    3. TV box: alleen huren, geen aankoop.
  2. Kabelabonnement (kostprijs: 18,41€ per maand, maar jaarlijks betaalbaar). Dat is het vroegere "analoge aanbod", wat nu vervangen is door het "Compact signaal" en door Telenet niet als DTV verkocht wordt. Bij een "kabelabonnement van Telenet" kan je geen decoder of CI+ module aankopen (en zeker geen TV box), en ook niet activeren, gezien dit geen digitaal abonnement is.

Dat analoog eruit gaat, en vervangen werd door het "Compact Signaal" maakt hier niets uit.

0 Likes
Beantwoorden
Professional Superweter
Wat een systeem! Happy New Year! Jij bent een pro! Meer goede raad dan tante Kaat

@philippe_d  En wat met dit? https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/een-telenet-kabelabonnement-zonder-digitale-tv/ 

Maar dit spreekt dan wel dit tegen: https://www2.telenet.be/nl/tarieven/tv/ 

Ignace (igvfer) | Krak
0 Likes
Beantwoorden
Experienced Meesterweter
Jij Netweters wikipedia! Happy New Year! Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

@igvfer 

Ga naar deze pagina van Telenet. Klik op Prijslijst en op de pagina die je dan krijgt klik je op Download.

Op de eerste pagina zie je het tarief voor Telenet Televisie. Hier zij de bedragen per jaar vermeld. In alle vorige prijslijsten stond er ook een tabel met de maandbedragen, dit is nu volledig verdwenen. Is dit een vergissing of gaat Telent voor iedereen (te beginnen te de nieuwe klanten) het kabelabonnement per jaar aanrekenen. ( @Suzy weet jij hier iets over).

Ga naar de twee pagina Telenet TV. Hier heb je de huur- en aankoopprijzen om digitaal te kunnen kijken. De CI+ heeft er ooit opgestaan, maar niet zo lang (decoder zonder internetactiviteit).

Telenet probeert uiteraard om meer inkomsten te verwerven. Zij heeft dat recht. Dat recht hebben wil niet zeggen op om om even welke manier. Als zij iets aanbieden moeten ze dat ook leveren.

Ik blijf ervan overtuigd dat zij bakzijl zal moeten halen bij betwisting bij de ombudsdienst van de Telecom. Nergens staat vermeld dat men verplicht is om een decoder te huren als men Telenet tv afneemt. Het tarief (de prijslijst) is bindend, tenzij het een fout zou zijn die zo helder is, dat men als klant ook weet dat dit niet kan. Neem heel de historiek van de prijslijsten (ik  bekijk die regelmatig) en bewijs daarmee eens dat er een vergissing is in de huidige prijslijst.

janne_man | Krak
    In het land der blinden is eenoog koning.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Beantwoorden
Professional Superweter

@janne_man  Ik zeg niet dat je ongelijk hebt. Maar mijn links bewijzen dat er een contradictie is op hetgeen ze op site zeggen. Afhankelijk van de zoekopdracht die je geeft kom je tot verschillende resultaten. Op die ene link staat er duidelijk dat kabelabonnement niet meer apart wordt verkocht en op een andere link staat dat de box inbegrepen is in de maandelijkse prijs en er geen optie om deze aan te kopen.

Telenet moet duidelijk eens wat opkuis doen op zijn site. Denk je het ook niet @Suzy ? Dus heeft de topicopener ergens wel gelijk in zijn stelling. Voor de site beheerders is het nu een stuk makkelijker om alles aan te passen. Ze hebben de links naar de verschillende versies. 😄 Een beloning wordt door Netweters in dank aanvaard.🤣

Ignace (igvfer) | Krak
0 Likes
Beantwoorden
Experienced Meesterweter
Jij Netweters wikipedia! Happy New Year! Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

@igvfer 

Ja dat klopt. Er is tegenstrijdigheid. Als een handelaar twee verschillende prijzen afficheert voor een zelfde product heeft de klant het recht op de goedkoopste prijs (tenzij het overduidelijk is dat dit een vergissing is).

Ik beweer al geruime tijd dat er intern bij Telenet een strijd is tussen de herders en de melkers. Mogelijk zit er iets fundamenteels verkeerd in de KPI's. De melkers willen de klant melken ten koste van alles. Op lange termijn zullen ze zelfs het schaap doodmelken, maar dat is niet hun zorg, tegen dan is hun fortuin gemaakt. Uiteraard mag het schaap gemolken worden, maar dan op een maatschappelijk verantwoorde manier.

De herders dragen zorg voor de schapen en willen niet dat de schapen doodgemolken worden.

Een deel van de tegenstrijdigheid kan verklaart worden door enerzijds hetgeen actief verkocht wordt en andeerzijds door hetgeen niet actief verkocht wordt.

Actief verkopen betekent dat dit gepromoot wordt op de website.

Niet actief verkopen betekent dat dit niet gepromoot wordt op de website, maar als de klant er nadrukkelijk om vraagt toch zal krijgen. Zo vind ik nergens op de website van Telenet nog een verkoopsaanbod van de CI+ (tv met een kaartje). Ook vandaag als iemand naar Telenet gaat en enkel tv wil en niets anders, zal die dat krijgen. Als de (onwetende) klant begint te twijfelen krijgt die Digitale tv met een decoder.

janne_man | Krak

Beantwoorden
Experienced Bijna Allesweter
Volop in the game! Happy New Year! Alles op zijn plek! Netjes!

@igvfer  schreef:

@philippe_d  En wat met dit? https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/een-telenet-kabelabonnement-zonder-digitale-tv/ 

Maar dit spreekt dan wel dit tegen: https://www2.telenet.be/nl/tarieven/tv/ 

En op deze site:

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/zenderoverzicht-kabelabonnement-van-telenet/ 

Staat duidelijk welke zenders je kan ontvangen met het "kabelabonnement van Telenet"

- in tegenstelling tot de (digitale) zenders die je kan ontvangen met "Telenet TV"

Telenet maakt dus zelf nog (duidelijk) een onderscheid tussen:

• "kabelabonnement van Telenet" (vroegere analoge aanbod, nu Compact signaal).
  • "Telenet TV" (het digitale aanbod).

Wat ik uit vorige posts begrijp, is dat het eerste (kabelabonnement van Telenet) niet meer verkrijgbaar is (de info is er dus waarschijnlijk nog voor bestande klanten van deze formules)?

Maar eigenlijk heeft dat niets te maken met het originele probleem van deze topic.

Hier gaat het over het ten onrechte aanrekenen van een decoder als je 2 afzonderlijk te verkrijgen producten bestelt (Telenet TV en All internet) 🤔.

Beantwoorden
Professional Superweter

@philippe_d   Daar zit het hem juist. Afhankelijk van de pagina waar je terechtkomt staat er andere informatie. Ik vrees dat ze er bij Telenet zelf niet meer aan uit geraken. Het wordt tijd dat ze er een lijn in trekken om dergelijke situaties te vermijden. Als je al de links die hier verschenen zijn naast elkaar legt krijg je geen eenduidige informatie. En ik begrijp de topicstarter zijn frustratie.

Ignace (igvfer) | Krak
Beantwoorden
Experienced Beetjesweter
Primeur! Hey, jij weer! :-) Mooi, mooi! Follow the reader, reader!

Verplichte hardware huur zou sowieso illegaal moeten zijn.

Dit is een puur anti consument houding. Geef de klanten keuze zoals vroeger.

In mij geval ben ik ook nog eens voorgelogen dat de upgrade geen extra kosten zou meebrengen.

De Telenet werknemers geraken hier zelf niet aan uit, laat staan dat klanten het moeten begrijpen. Helaas draaien zijn het wel de klanten die moeten opdraaien voor deze communicatieve warboel.

0 Likes
Beantwoorden
Freshman Beetjesweter
Leesclubje starten? Pageturner! Hallo! Welkom! De kop is eraf!

@Suzy  schreef:

Stel dat je hier als klant echt niet akkoord mee bent, kan Telenet een promotie activeren om deze kost 12 maanden te laten vallen. Dit is dus wat ze bij jou hebben gedaan, @RumaNoV. Maar dit betekent ook dat je elk jaar contact zou moeten opnemen om deze te laten verlengen. 

Hopelijk brengt dit meer duidelijkheid. 

Kan dit dan ook bij andere producten? Bij overstap van Wigo Home S naar Wigo Home zit er bij mij plots ook weer huur van de digicorder in de prijs van mijn abonnement, terwijl we er één gekocht hebben geruime tijd terug. 
In het vorige abonnement (Wigo Home S dus) werd deze huurprijs er wel correct uitgehaald. 

Vóór overstap had men mij van Telenet (telefonisch uiteraard) gezegd dat er zeker geen huur diende betaald te worden (want je hebt het gekocht mijnheer), nà overstap zegt Telenet dat de huur er écht niet uitkan, én dat ik ook niet terugkan naar de vorige formule (terwijl ik toch altijd 14d bedenktijd heb over deze aankoop)? 

Deze manier van werken klopt ook niet met de eigen algemene voorwaarden van Telenet, waarin staat dat de huur pas ingaat bij levering van het toestel (ik heb helemaal niets gekregen)...

0 Likes
Beantwoorden
Experienced Meesterweter

@Koen6500 

In alle Wigo's, om het even wat er achter staat, is de huur van de eerste decoder een deel van de bundel in de interpretatie van Telenet. De enige uitzondering hierop zijn de vroegere Whop en Whoppa's.

Eigenlijk moeten klanten afgeraden worden om te bellen naar Telenet. Woorden vervliegen. Beter is de vraag te stellen via sociale media. Dan heb je tenminste een bewijs in handen.

janne_man | Krak

0 Likes
Beantwoorden
Experienced Beetjesweter
Primeur! Hey, jij weer! :-) Mooi, mooi! Follow the reader, reader!

De kern van het probleem is dat de service providers nu ook content providers willen zijn, en hun monopolie misbruiken om deze services te pushen naar hun klanten.

Als Telenet en Proximus ook Netflix wil spelen, prima, maar dan moeten die activiteiten opgesplitst moet worden in 2 aparte bedrijven.

Microsoft is ooit veroordeeld door de Europese commissie gekregen omdat ze misbruikt maakten van hun monopolie met het bundelen van Internet Explorer en Media Player in Windows.

Dat is hetzelfde wat de telecombedrijven in België aan het doen zijn.

Beantwoorden