Beantwoorden
GeForce_be
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

Hallo,

 

Ik heb hier thuis 2 HDdigicorders en 1 HD-digibox, allemaal correct aangesloten. (aangesloten op switch achter modem-only, GEEN powerlines)  Op beide digicorders staan de opnames gedeeld.

 

Tot vorige week kon ik via die digibox dan ook naar die opnames kijken, maar nu plots werkt dat niet meer.
De optie 'opnames' staat zelfs niet meer in het menu van de digibox.

 

De opnames kunnen wel nog perfect gedeeld worden tussen de 2 digicorders onderling.
Er is niets veranderd aan de aansluiting, en de digibox is nog steeds interactief (krijgt ip adres).
Heb ondertussen al 2 maal factory-reset gedaan op de digibox, de digicorders opnieuw opgestart, de modem en switch gereset, zelfs geprobeerd met andere UTP kabel, niets werkt.
Bij alle 3 staat de slimme energiestand uit.

 

Gisteren stond 'opnames' dan plots wel weer in het menu, maar konden er geen opnames gevonden worden.
Digicorders nog eens minuut uit stopcontact getrokken en opnieuw laten opstarten, werkte nog niet, 'opnames' nu terug weg uit het menu...

 

De digibox is aangekocht en kan dus niet omgeruild worden, dus voor ik een nieuwe koop zou ik uiteraard graag weten of de digibox stuk is of dat er toch een ander probleem kan zijn.
Lijkt mij een software probleem, maar na factory reset worden alle software opdates opnieuw gedaan. En bij een slechte update zouden er toch nog mensen met hetzelfde probleem moeten zijn, maar ik heb nog niets kunnen vinden online.

 

Dus als iemand nog een tip heeft, laat maar horen, ik weet het even niet meer:)

98 reacties
GeForce_be
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

Dat willen ze blijkbaar niet uitleggen. Maar het werkt wel, hier ook gateway veranderd naar x.x.x.10 en nu plots werkt alles terug.

 

Als je geen zin hebt om dat direct te veranderen kan je ook gewoon even je router uit de switch trekken, digicorder en box even resetten, 10 minuutjes wachten en het zou ook in order moeten zijn. Zodra je de router terug aansluit (met gateway x.x.x.1) zullen de opnames weer verdwijnen.

 

Heb trouwens gisteren telefoontje gekregen in verband met mijn vraag op twitter hierover, en kreeg daar de 2 oplossingen aangeboden (modem vervangen of gateway aanpassen) en die persoon vertelde me dat een eventuele oplossing via software-update pas eind dit jaar zal zijn.

0 Likes
bmw
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! It's your third party!

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

en het word nog erger. Ik werk vooral met mac addressen. Ik heb die nieuwe modem en heb sinds hetvolgende probleem.

Mac address bekijken via IP settings op digibox staat op 68:XX enz 

Als ik ga kijken op netwerk krijg ik 6A:xx enz

alles al eens gerestart, hergeinstalleerd maar blijft.

Graag snel oplossing. ik heb security staan op mac addressen en werk met klanten

op Digicorder heb ik het probleem niet.

Ps kheb meerder digiboxen en op alles zo.

Ik heb geen goesting om heel netwerkstructuur en security te veranderen.

voor mij duidelijk. update verkeerd gedaan. update ofwel terugdraaien ofwel fixen asap. Geen verandering boxen=ik moet terug security aanpassen... geen optie.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

Ik weet niet wat je mac adressen te maken hebben met gans dit gedoe. Mac adres is een uniek nummer die toegekend wordt aan elke device (netwerkkaart, digibox, ipcamera enz.) en dit heeft weinig of niets te maken met je netwerk op zich.

Telenet heeft een enorme database van elle toestellen (digiboxen, digicorder, CI+ modules, modems, home gateways enz.) met de serienummers en de daaraan gekoppelde mac adressen. Op basis van die mac adressen weet telenet of dit een box is of een modem. Als dit een box is dan zorgt het systeem ervoor dat dit opgenomen wordt in een private network (10.x.x.x) anders krijgt een modem bijvoorbeeld gewoon een publiek IP adres. Je kan dit soms zien als je een box de eerste maal installeert die krijgt gewoon een publiek IP adres en pas na een tijdje een IP 10.x.x.x

Er is gewoon iets mis in de nieuwe software update en dat moeten ze oplossen

Dus vergeet die mac adressen en als je vooral met mac adressen werkt zoals je zegt zal dit enkel te maken hebben met het feit dat je het macadres in je ipv6 IP adres verwerkt.

Een netwerk is opgebouwd uit IP adressen en niet mac adressen maar een mac adres kan wel gelinkt zijn aan een IP adres.

Uw computer heeft bijvoorbeeld geen mac adres. Je wifi netwerkkaart en je LAN netwerkkaart wel.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

All,

 

De tijdsindicatie die @GeForce_be aangeeft voor de software-update is correct.
Deze zal eind dit jaar beschikbaar zijn.

 

In tussentijd kan je dus gebruik maken van de fix die we in deze thread hebben geplaatst of even contact met ons opnemen via Facebook of Twitter.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
koekje
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party!

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

Hoe moet je de gateway veranderen naar x.x.x.10 ? Ik ben een complete leek op dit vlak. Kan iemand mij stap voor stap en in heel duidelijke taal uitleggen hoe en waar ik dit precies moet doen ? Alvast bedankt.

0 Likes
maybemi
Freshman Beetjesweter
Berichten: 10
All I want for X-mas is YOU Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

Los van het feit dat het m.i. wel erg lang duurt om een fout te herstellen, heb ik nog geen steeds geen antwoord hoe die update een IP conflict kan veroorzaken.
0 Likes
koekje
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party!

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

'Een andere oplossing is om op je router het laatste octet van het LAN IP te wijzigen naar iets anders dan ‘1’ 

Hoe en waar moet je dat doen ?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox


@maybemi schreef:
Los van het feit dat het m.i. wel erg lang duurt om een fout te herstellen, heb ik nog geen steeds geen antwoord hoe die update een IP conflict kan veroorzaken.

Ik heb een vermoeden dat ze bij Telenet aan het experimenteren zijn om voor de klanten die alleen een modem hebben, ook een prive LAN willen creëren naast het privenetwerk (10.x.x.x). Waarbij ze dit dan willen routeren naar het privenetwerk van de klant achter zijn eigen router.

De meest voor de hand liggende oplossing  is een privenetwerk 192.168.0.0 of 192.168.1.0. Dat is ook hetgene dat de meeste fabrikanten van routers gebruiken.

Ook is het bij de meeste fabrikanten gebruikelijk (een beetje ongeschreven regel) om 192.168.0.1 of 192.168.1.1 als default geteway of intern IP adres van de router te geven. Soms ook 254.

Eigenlijk is het zo gebruikelijk dat volgend schema wordt aangehouden voor een netwerk met subnetmask 255.255.255.0:

o is het netwerk

1 of 254 is het IP adres van de router of default gateway

255 is het broadcast adres.

Dus als Telenet een netwerk opzet met 1 als default gateway toevallig in het zelfde segment als jou netwerk dat is er een conflict.

Het is maar een veronderstelling maar ik denk dat het die richting uitgaat.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
GeForce_be
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

Aan de mensen die vragen hoe je juist je LAN IP veranderd.

 

Hangt beetje af van welke router je gebruikt.

Je moet eerst inloggen op je router (daar in webbrowser naar het LAN IP te gaan, meestal 192.168.1.1 ) daar moet je dan je login en paswoord weten, en dan kan je het aanpassen, maar waar hangt dus af van merk en type van de router.  Ergens zal je wel iets zien staan van LAN IP of standard gateway waarbij dan die 192.168.1.1 staat, en daarbij verander je dan die laatste 1 in iets anders, liefst een IP adres dat niet in gebruik is op dat moment. dus 100 is meestal veilig, of 254 (hoogste nummer)

0 Likes
droomdoos
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

ik volg helemaal de gedachtengang van igvfer, ik had al zo een vermoeden waarbij ze aan een "testteam" 6 maanden tijd hebben gegeven voor experimentjes te doen en daarna alles mooi zullen terugdraaien naar de vorige softwareversie, de groep die gaat last hebben hiervan is toch heel klein, (modem only gebruikers)

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox


@GeForce_be schreef:

Aan de mensen die vragen hoe je juist je LAN IP veranderd.

 

Hangt beetje af van welke router je gebruikt.

Je moet eerst inloggen op je router (daar in webbrowser naar het LAN IP te gaan, meestal 192.168.1.1 ) daar moet je dan je login en paswoord weten, en dan kan je het aanpassen, maar waar hangt dus af van merk en type van de router.  Ergens zal je wel iets zien staan van LAN IP of standard gateway waarbij dan die 192.168.1.1 staat, en daarbij verander je dan die laatste 1 in iets anders, liefst een IP adres dat niet in gebruik is op dat moment. dus 100 is meestal veilig, of 254 (hoogste nummer)


De uitleg is correct maar er zijn een paar ongeschreven regels. Het IP van je router eindigt best in 1 of 254.

Zoals ik ergens anders al uitgelegd heb.

0 = netwerk

1 of 254 = default gateway

255 = broadcast adres.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
GeForce_be
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

Is daar ook een reden voor? (puur uit interesse)

Heb zelf voor .100 gekozen en alles lijkt te werken zoals het hoort.

0 Likes
amber
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

telenet aan de lijn gehad maar 2 dingen mogelijk modem vervangen of het laatste octet lan ip van je router te veranderen naar 1

en als dit niet werkt geen oplossing wachten tot de volgende update dat de eerste maanden niet gaat gebeuren wat een service zou ik zeggen ......

denk eraan om toch eens naar een andere provider uit te kijken als je denkt dat je op een ander de programma s tot 3 dagen gratis kunt herbekijken en bij telenet betalen en nog geen service

 

0 Likes
Ragdd
Experienced Beetjesweter
Berichten: 14
Nog geen reader's digest? :-) Jij bent af! A born reader! Twee handen vol!

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

De professionele aanpak van Telenet.

 

Zal opgelost worden in een volgende update die ergens in 6 maand maand uitgerold zal worden, maar ondertussen betaal maar de volle pot voor een service die niet volledig werkt.

Downgraden van de software was logische geweest, maar niet nodig voor zo'n kleine groep eigenwijze mensen met een modem only.

 

Communiceren naar de klanten toe over dit probleem hoeft niet.

Veel te veel werk om een mailing te houden, liefer zever doorsturen van we zijn de beste of om een zoveelste prijsverhoging aan te kondigen.

Liever de klanten uren laten zoeken waar het probleem zou kunnen zijn.

 

Mensen moeten maar onze WIFI-modem gebruiken i.p.v. modem only toestel.

Zal hen leren om niet als een homespot te dienen.

Met die WIFI-modem kunnen we nog meer onze eigen wil doen.

Blijkbaar is Telenet op dezelfde cursus geweest als Microsoft om bepaalde zaken op te dringen.

En als je modem-only nodig hebt voor VPN of huis beveiliging is dit de klant zijn probleem.

 

Een helpdesk waar men niet op de hoogte is van dit probleem.  We leven in een tijd van emails, SMS, Whatsapp, sociale media.  Ik kan een bericht sturen naar de andere kant van de wereld in paar seconden.  Maar Telenet hun eigen helpdesk op de hoogte stellen is blijkbaar nog met de pony express.

 

Compensaties omdat klanten betalen voor een dienst die niet 100% werkt, ben je gek?

Wat gaan de misnoegde klanten doen, naar Proximus overstappen waar van hetzelfde laken een broek is.  Leven de duopoly in België

 

Mensen die zo'n AD-210 Digibox hebben gekocht

 

 

0 Likes
Ragdd
Experienced Beetjesweter
Berichten: 14
Nog geen reader's digest? :-) Jij bent af! A born reader! Twee handen vol!

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

Mensen die zo'n AD-210 Digibox hebben gekocht worden gestraft om geen melk koe van Telenet te zijn.

Enkel mensen die hun AD-210 huren kunnen ze gratis omruilen naar nieuwere AD-220 die het probleem niet heeft.

En vermoed dat er nog moelijk zal gedaan worden bij een gratis omruiling als je die geen 5 jaar hebt zoals Telenet in zijn regelment stelt.

 

Ik heb  2 AD-210 aangekocht en huur een HD Digibox.

Ik ben al klant van Telenet van het jaar dat ze opgericht zijn.

Maar blijkbaar geen goede klant voor Telenet.

 

Gelukkig is er die workaround die mensen hier hebben gevonden.

Kudo's voor de hulp van die mensen, gelukkig kunnen we nog rekenen op hen.

 

Bye

Ragdd

 

0 Likes