Geen VRT zenders op digitale TV
Hallo Beste Netweters.
Alhoewel ik al sinds de jaren stilletjes actief ben op het internet, hoofdzakelijk bij Telenet is dit mijn eerste vraag:
Het probleem stelt zich niet bij mij, maar bij mijn zus.
Bij de verhuis naar haar appartement (ze was voorheen ook Telenet) heeft een technieker een nieuwe modem geplaatst.
de brave man die zich amper in het Nederlands kon uitdrukken was een uur te vroeg op de afspraak waardoor ik nog niet in staat was om de coax kabel die nog in haar vorige huis lag erbij te halen. De modem stond er in een kwartiertje en dit terwijl ik de bewuste kabel haalde. De jongeman had blijkbaar geen tijd (hij was toen nog 3 kwartier voor zijn afspraak)en verliet het appartement zonder testen.
Wat blijkt: de VRT zenders waren niet te zien. Telefonisch overleg bracht weinig soelaas.
Toch kreeg ik iemand aan de lijn met meer technische kennis dan de gemiddelde desk medewerker. De man gaf mij uitleg over de verschillende muxen die gebruikt worden (voor mij latijn gezien ik stam uit het analoge tijdperk 😉 ) Zijn besluit was dat er toch iets aan de coax moest liggen. Ik heb dan een nieuwe coax bijgehaald, maar ook dat bracht geen oplossing.
Terugkijk TV werkt wel op de bewuste zenders omdat dit schijnbaar via ethernet gaat.
De kabel zal waarschijnlijk de oorzaak niet zijn gezien die bij mij wel alle zenders doorlaat.
Wat nu ???
Opgelost! Ga naar oplossing.
- Labels:
-
live-tv