Beantwoorden
Dobbie
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
π-DAY! Complimentendag On a roll... De 3 wijzen!

Geen geluid bij Play More Black

sinds enkele weken geen geluid op deze ene zender (play more black)

Tags (2)
0 Likes
30 reacties
siddy
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geen geluid bij Play More Black

Goed, geen compensatie dus... Tot daaraantoe... Niet correct tegenover de Telenet-klant als je 't mij vraagt, maar er zijn erger dingen, zeker?

@Suzy  Wanneer denkt men dit opgelost te krijgen, AUB?

0 Likes
siddy
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geen geluid bij Play More Black

Ik krijg vandaag bericht in mijn mailbox dat de oplossing voor Dobbie ook voor mij zou kunnen werken. Nogmaals, ik heb géén decoder. En waarom moet ík aan mijn instellingen beginnen te prutsen als het geluidsprobleem duidelijk algemeen is, bij zowel klanten met als zonder decoder??? Ik vind trouwens niet terug hoe ik wijzigingen kan doen qua geluid...

Het is hier al eerder gezegd : dit is niet de eerste keer dat dit probleem zicht stelt. Enige verschil is dat het de vorige keren na een paar dagen opgelost was. Waarom kan dit nu niet? En hoe lang gaat dit nog duren? Wanneer komt er een concrete oplossing???

0 Likes
Ex-Netweter
 

Geen geluid bij Play More Black

@siddy het is een dikke middelvinger naar al die klanten die 25€ per maand extra betalen, ze lachen ons gewoon uit. 😡

 

welk merk van tv heb je? normaal staat er altijd een knop voor audio (gewoon op die knop drukken) en ondertiteling op je afstandsbediening. bij Sony en Samsung toch

0 Likes
Ex-Netweter
 

Geen geluid bij Play More Black

@Dobbie dit probleem is helemaal nog niet opgelost dus snap echt niet waarom je dat markeert als oplossing. 🤔 Is gewoon het probleem omzeilen maar zeker geen oplossing...

 

@Suzy het probleem bij die 2 zenders is nog steeds niet opgelost, akkoord dat het een paar dagen duurt totdat jijzelf intern reactie krijgt maar dit probleem sleept voor de ene zender al maanden aan en voor de andere nu al een 5 tal weken. ik en vele andere maar braaf 25€ per maand extra betalen... 😡

0 Likes
Dobbie
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
π-DAY! Complimentendag On a roll... De 3 wijzen!

Geen geluid bij Play More Black

Via m'n decoder het Dolby geluid uitgevinkt en mijn probleem is van de baan. Ik sprak enkel voor mezelf, kan toch moeilijk zeggen dat het nog niet ok is?

0 Likes
siddy
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geen geluid bij Play More Black

@Ex-Netweter, ik heb een TV van Samsung. Op mijn afstandsbediening geen knopje "audio" te vinden. Als ik iets aan mijn geluidsinstellingen wil veranderen, moet ik dat via de knop "settings" doen. Daar staat echter niet tussen hoe ik Dolby aan of uit moet schakelen. Maar nogmaals, ik ga nergens aan zitten knoeien omdat het probleem niet aan mij ligt, noch aan mijn TV, noch aan mijn afstandsbediening, noch aan mijn instellingen.


Ik heb enkele dagen ook het volgende geplaatst op de Facebookpagina van Telenet :
"Wanneer gaat het geluidsprobleem op Play More Black eindelijk opgelost geraken, Telenet? Al meer dan drie weken geen klank meer... Werd door verschillende klanten (zowel met als zonder decoder) al aangekaart op het forum van de Netweters, maar blijft tot nu toe zonder gevolg... Er werd gezegd dat dit intern zou nagevraagd worden bij de collega's. Zonder resultaat blijkbaar, want nog steeds geen klank... De oplossingen die er werden gegeven werken niet (ik heb een smart-tv, geen decoder). Dit is niet de eerste keer dat dit gebeurt, maar eerder was dit probleem telkens opgelost na een paar dagen zonder dat wij er als klanten iets moesten voor doen."

Hun antwoord :
"Ik kan begrijpen dat je dit opgelost wil zien, Marjan. Onze collega's zijn hier momenteel nog mee bezig. Alvast bedankt voor het geduld!"

Intussen zijn we wéér 3 dagen later... 🙄🙄🙄
Ik ben tot nu toe altijd een tevreden klant geweest van Telenet en ik ben niet het type dat bij het minste gaat klagen of kritiek spuien, maar nu loopt het toch stilaan de spuigaten uit.
Ook weinig respectvol naar jullie klanten toe dat hierover niet verder wordt gecommuniceerd op het forum.

@Suzy, zou het AUB mogelijk zijn om een stand van zaken te geven?

Ex-Netweter
 

Geen geluid bij Play More Black

@siddy hebt gelijk ik verwarde het met een afstandsbediening van Sony daar staat wel een knop audio op bij Samsung enkel ondertitels. naar het menu gaan en dan audio kiezen en normaal moet je het daar kunnen verzetten. volgens dat ik mij herinner kan je daar u audiosporen (talen) kiezen.

stem eens af op Play More Black en ga dan eens naar die instelling en probeer eens...

0 Likes
siddy
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geen geluid bij Play More Black

Niks van terug te vinden bij mijn instellingen...

0 Likes
Ex-Netweter
 

Geen geluid bij Play More Black

@siddy welk type heb je? mijnen thuis heeft 2 Samsung tv's 1tje met een digicorder en 1tje met een CI+ module dus zal eens kijken als de verbouwingen daar gedaan zijn (begin 2022) toestellen zijn een paar jaar oud maar zijn op de zelfde moment gekocht... ofwel Google het eens

0 Likes
siddy
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geen geluid bij Play More Black

Samsung LED TV UHD UE55KS7500S met een CI+ module...

Ik heb al in de handleiding gekeken, ik heb al op Google gezocht hoe ik Dolby in of uit moet schakelen... Niks, nada, noppes... Ik geef het op, ik wacht wel geduldig tot Telenet het ooit eens oplost. 🙄

Bedankt alleszins voor het meedenken, @Ex-Netweter! 😊👍

0 Likes
Ex-Netweter
 

Geen geluid bij Play More Black

@siddy het ga hem niet expliciet over Dolby in of uitschakelen maar om over audio instelling.

Dolby zal er nooit expliciet staan maar wel bv bij een Sony tv is het instellingen / Digitaal Set-up / Audio instellen EN dan Primaire voorkeurstaal en daaronder Secundaire voorkeurstaal...

 

bij een Andriod tv kan het ergens anders weggestoken zitten, de menu structuur is totaal anders heb ik al gezien

 

Bij mijn tv een Sony dus kunt ge bij de Play More zenders 2 keer kiezen voor Nederlands 1 keer het Stereo geluidsspoor en 1 keer het Dolby DD 2.0/5.1 geluidsspoor

 

bij bv La Une, Tipik, TMC & TF1 enz.. ga je kunnen kiezen tussen Frans of Engels bij Eurosport 1 & 2 is dat dan Nederlands of Engels MAAR bij Sony kunt ge dat via de afstandsbediening bij Samsung moet dat zeker tussen de instellingen staan...

 

ik heb al een aantal Samsung tv's geïnstalleerd met een CI+ module en daar staat het standaard op Engels want Eurosport en Cartoon Network waren in Engels taal heb ik steeds gemerkt tijdens het zappen.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen geluid bij Play More Black

@siddy 

Heb je in het menu al eens gekeken bij Geluid, Geluidsformaat?

 

voor taalkeuze:

Heb je op je afstandsbediening geen toets 'Tools' of een toets 'AD SUBT'?

 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Geen geluid bij Play More Black

Op dit moment heb ik helaas geen update voor jullie. Het laatste nieuw dat ik heb doorgekregen is dat men dit intern ging testen. Heb vandaag eens om een stand van zaken gevraagd. Zodra er meer info is, laat ik het jullie sowieso weten.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Geen geluid bij Play More Black

@Suzy er is licht aan het einde van de tunnel! na maanden zend sinds gisteravond Play More Kicks terug in DD 5.1 uit, ik hoop dat zo blijft en dat er daar weer niemand intern begint te prutsen...

 

echter Play More Black is het nog steeds geen klank als er in DD 5.1 word uitgezonden, ma goed we gaan positief blijven 😉 ik hou u op de hoogte

0 Likes
siddy
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geen geluid bij Play More Black

Kijk (of beter hoor) es aan... Na zeven weken weer geluid op Play More Black! 😎

Nogmaals bedankt aan de mensen die me tips hebben gegeven i.v.m. de instellingen, maar daar lag het dus niet aan... Uiteindelijk in mijn instellingen gevonden waar ik het geluid kon aanpassen, en daar zag ik dat Dolby Digital wel degelijk uitstond. Bij mij staat dit op PCM, al sinds de aankoop van mijn TV-toestel. Nadat ik dus vastgesteld had dat het daar niet aan lag toch maar telefonisch contact opgenomen met de Telenet-klantendienst waar men getracht heeft me te helpen met een reset vanop afstand, wat dus ook niks opleverde. Intussen ook antwoord gehad via privébericht (na 5 dagen) op Facebook van een medewerker die er hélemaal van overtuigd was dat het aan mijn instellingen lag en dat ik dus geen recht heb op enige compensatie. Ik denk dat dat nu toch wél het geval is? 🤔

0 Likes