Beantwoorden
ErikGos
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Geluid op digitaal kanaal 903 via vistron 210

Sedert gisteren is het geluid op het digitale radiokanaal 903 via de vistron 210 weer veel luider dan op de andere digitale radiokanalen, met zwaar overstuurde bassen.

 

Sinds gisteren is StuBru de livestream beginnen uitzenden op dit kanaal. Ook op TV is het geluid op dit kanaal aanzienlijk harder en overstuurd dan op de andere radiokanalen.

 

Is dus hetzelfde probleem als vorige keer vermoed ik.  

 

Maar het vervelende is dat door het gekraak van de bassen, het zowat onmogelijk is om op deze manier naar StuBru te luisten.

 

Graag een oplossing dus.

Tags (2)
0 Likes
8 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Geluid op digitaal kanaal 903 via vistron 210

@ErikGos dat gekraag is volgens mij de coax kabel zelf. De kabel naar uw outlet van de coax. Als die kabel niet goed is of er zit een slechte splitter tussen kan dit voor storingen geven. Niet alleen kraken maar ook een overstemming van het geluid. Stubru is één van de kanalen die heel gevoelig zijn hiervoor.(hangt af van de frequentie).


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
ErikGos
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Geluid op digitaal kanaal 903 via vistron 210

@kristofDW Ik betwijfel het.  Het probleem is er heel plots gekomen, zonder dat er iets met de kabel gebeurd is.  Het is trouwens iets dat in het verleden ook nog voorgevallen is en toen opgelost door Telenet.  Het is ook geen gekraak, het is overstuurd geluid.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geluid op digitaal kanaal 903 via vistron 210

@ErikGos ben momenteel aan het kijken naar de zender met muziek, ik hoor geen oversturing nu, 

is misschien ondertussen opgelost????.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
ErikGos
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Geluid op digitaal kanaal 903 via vistron 210

@Suzy Het probleem is hetzelfde als hier beschreven: https://www.netweters.be/t5/Hardware-instellingen/Plots-problemen-met-kanaal-903-StuBru-via-Vistron-...

 

Toen is het opgelost geraakt.  Misschien dezelfde oplossing opnieuw doorvoeren?

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Geluid op digitaal kanaal 903 via vistron 210

@ErikGos ik heb hier nog geen andere meldingen over gezien. Je geeft aan dat het op de tv ook voorvalt, is dit dan via een digicorder of TV-box? Sowieso is het moeilijk om focus te krijgen op dit soort probleem als ik maar één iemand heb die het meldt. Normaal zou er dan een individueel dossier aangemaakt moeten worden via de klantendienst. 

Dus als er nog anderen dit issue ervaren, reageer dan zeker eventjes hier. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
SamL
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Geluid op digitaal kanaal 903 via vistron 210

Hier hetzelfde probleem (via de vistron DAB ontvanger). Enkel kanaal 903, op de andere kanalen is er geen probleem.

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Geluid op digitaal kanaal 903 via vistron 210


@Suzy  schreef:

ik heb hier nog geen andere meldingen over gezien. 

Sowieso is het moeilijk om focus te krijgen op dit soort probleem als ik maar één iemand heb die het meldt. Normaal zou er dan een individueel dossier aangemaakt moeten worden via de klantendienst. 


Ik denk dat het probleem gewoon is dat het geluid dat Telenet ontvangt "te luid" is ...

Niet iedereen zal dat ervaren als "overstuurd": het ene toestel zal daar geen last van hebben (tenzij het overstuurd binnenkomt), andere toestellen misschien wel...

En ook persoonsgebonden: niet iedereen is een audiofiel ...

 

Ik zou toch eens aan de betreffende diensten vragen om het (ontvangen) geluid van deze bron eens een tijdje te monitoren.

Zelfs indien niet echt overstuurd, is het voor de luisteraar vervelend dat de ene zender "luider" doorkomt dan de andere, zodat je tijdens het zappen telkens de volumeknop moet gebruiken.

 

Net zo vervelend zoals het geluid tijdens de reclameboodschappen op de commerciële zenders ook veel luider staat (maar dat doen ze met opzet) 🤔

 


@SamL  schreef:

Hier hetzelfde probleem (via de vistron DAB ontvanger). Enkel kanaal 903, op de andere kanalen is er geen probleem.


Vistron (DAB) ??

0 Likes
SamL
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Geluid op digitaal kanaal 903 via vistron 210

Foutje, Vistron DVB-C tuner.

Naast het volume dat hoger is dan de andere zenders lijkt er een bijsignaal op dat kanaal te zitten dat overstuurde bassen/ploppende geluiden meegeeft (die het ritme van de muziek niet volgen)

0 Likes