Beantwoorden
Urbanus9
Freshman Beetjesweter
En we zijn vertrokken! De kop is eraf! Hi there!

Geluid van TV versterken zonder uit te schakelen

Ik zoek een mogelijkheid om het geluid van de tv-programma's te versterken, bv omleiding naar een koptelefoon, maar het geluid van de tv mag niet uitgeschakeld worden en het niveau moet autonoom kunnen functioneren ten behoeve van niet-hardhorenden. Iemand een idee wat ik kan doen ?

8 reacties
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Dat zal sterk afhangen van je Setup. Sommige TV's hebben een optie om zowel de interne speakers als een extern toestel van audio te voorzien.

Je zal dus wat meer info moeten geven over welke tv, koptelefoon (eventueel andere toestellen) je hebt.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
thomasdb
Freshman Bijna Allesweter
En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

ik gebruik het zelf niet maar zoiets kan dat wel

hdmi audio extractor

voorbeeld van amazon https://www.amazon.de/Amazon-Basics-Extractor-Converter-Stereo-black/dp/B07KRWYN4R/

of dit vertraging op het geluid meebrengt weet ik welniet

je sluit dan de draadloze koptelefoon of het tweede audio apparaat of dergelijke aan op deze zijn audio poort

kristofDW
Professional Allesweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak GP, kort voor Giga Poster!

@Urbanus9 

Kun je ons vertellen welk merk en type TV je hebt, en of je een versterker hebt aangesloten op je tv of tv-box?

Ik gebruik een surround-systeem dat is aangesloten op mijn tv. Hierdoor wordt al het geluid dat via de tv komt versterkt, terwijl het geluid van je tv actief blijft.

Als je een versterker hebt aangesloten, kun je daar je hoofdtelefoon op aansluiten, zodat je op beide apparaten geluid hebt.

KristofDW | Krak
  carpé diem.
BandR
Professional Veelweter
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

geen idee hoe slechthorende de persoon is, maar voor mensen met een hoorapparaat zijn er vaak extra opties, zeker op nieuwste toestellen.

Je kan dan op de STB (of TV) een extra kastje aansluiten, sync met bluetooth met hoorapp en geluid gaat dan, zaols met oortjes, recht naar hoorapp, dus geluid in oren. 

werkt prima, ken iemand dat dat gebruikt

Merk daar is phonak/Laperre

Urbanus9
Freshman Beetjesweter

Ik draag geen oorapparaat, maar de klank moet voor mij wat harder staan dan het niveau welke mijn echtgenote, die heel goed hoort, kan verdragen.

Urbanus9
Freshman Beetjesweter

Het is een Sony Brava smarttv (KD-55 reeks) die verbonden is via hdmi met de telenet tv-boix. De koptelefoon is een JBL met Bluetooth.

thomasdb
Freshman Bijna Allesweter
En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

je bent beter met een analoge hoofdtelefoon dan met een 3.5mm naar bluetooth transmitter, met je JBL

de omzetting van analoog naar bluetooth geeft een vertraging van een halve seconde ofzo op het geluid

met een oudere analoge hoofdtelefoon, of zelf een fm transmitter om naar een radiotje te zenden, langs een 3.5 mm jack, heb je dit niet.

deze hoofdtelefoons bestaan/bestonden in infrarood en RF versie (RF 866 of 433 mhz denk ik) , vanwelke de RF veel beter is natuurlijk

of je het brongeluid hiervoor uit de tv zelf, een versterker, of een hdmi extractor haalt maakt in principe niet uit, zolang er een poort beschikbaar is dewelke de tv zelf zijn geluid niet dempt tijdens gebruik

met beide een rf hooftelefoon, en fm transmitter om met een radio'tje en oortjes te luisteren, heb je een bereik van een 30 -tal meters, zonder audio vertraging

enig nadeel , als u dat erg zou vinden, is dat bluetooth beveiligd is, en per FM of RF eventuele buren mogelijk kunnen mee-afstemmen op uw tv geluid

edit: ik zie na even zoeken dat er ook hdmi audio extractors zijn met bluetooth ingebouwd, om de JBL te kunnen gebruiken

zoals deze https://www.amazon.com.be/-/en/Extractor-Converter-Bluetooth-Transmitter-Headphones/dp/B0BDM8ZC3N

ofdat er vertraging bij is kan ik wel niet zeggen

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Dat zou moeten kunnen met deze koptelefoon:

https://www.bol.com/be/nl/p/sennheiser-rs175-digital-tv-headphones-wireless-hdr-175-tr-175/920000003...

Toen ik hem kocht stond ie nog 173 euro, maar intussen gestegen. Het geluid van de koptelefoon werkt onafhankelijk. Er is dus een volumeregelaar op de koptelefoon zelf. Je kan met de tv verbinden via 3.5 MM jack of optisch digitaal. Dat laatste werkt niet voor alle zenders.

Er zijn gelijkaardige toestellen die niet zo duur zijn, maar het geluid van die Sennheiser is wat mij betreft zijn geld waard.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'