Beantwoorden
eltee
Freshman Meerweter
Berichten: 68
De vlam zit erin. My smart Valentine Goed bezig! Dag van de Chocolade

HD copy protection foutmelding

Hallo forum,

Wij ondervinden - pas recent - een gelijkaardig probleem zoals hier beschreven: https://www.netweters.be/t5/Hardware-instellingen/Plots-geen-geluid-meer-en-rood-lampje-knippert/td-...

De digicorder AD2200 is met HDMI verbonden aan het TV-scherm en met tulp rood/wit aan de receiver zodat wij digitale radio kunnen spelen zonder de TV te moeten aanzetten. Heeft altijd perfect gewerkt.

Wij ondervinden nu volgend ongemak:

1. Als wij stoppen met TV-kijken en overschakelen naar een radiozender en het TV-scherm dus uitschakelen, valt regelmatig na korte tijd het geluid weg. Het rode driehoekig lampje knippert dan. Even van zender veranderen brengt soms soelaas, of soms ook niet en dan moeten wij de AD2200 in slaapstand zetten en opnieuw aanzetten.

2. Omgekeerd, als wij radio luisteren en het TV-scherm aanzetten, flits soms volgend bericht over het scherm.

shot_230105_201914.png

Ik heb alles al eens een nacht zonder stroom gezet en alle kabels al eens uitgetrokken en opnieuw ingestoken.

Terug naar scart lijkt mij een stap terug. En indien toch nodig, heb ik dan nog alle functionaliteit van mijn installatie ?

Iemand enig idee wat er hier aan de hand is en hoe op te lossen ?

Dank voor uw tips

 

Titel gewijzigd door MarianneM (mod) | Vorige titel: Rare foutmelding

0 Likes
5 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

HD copy protection foutmelding

@eltee 

Je zou al eens een andere HDMI poort kunnen proberen dat is al de eerste stap. Dan herstart je alles nog eens en zie wat er dan gebeurd. 

Moest dit niet de oplossing brengen dan reset je de digicorder maar een reset met behoud van opnames , anders ben je die kwijt en die heb je dan niet meer terug. Moest dit ook geen oplossing zijn dan een andere HDMI kabel proberen kan zijn dat er een probleem is met je huidige HDMI kabel. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 524
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? JACKPOT!

HD copy protection foutmelding

Wat in de meeste gevallen de oplossing is, is de HDMI-kabel gewoon omdraaien. Dus het uiteinde dat nu in de TV zit, aansluiten met de TV-box en omgekeerd. 

That should do the trick! 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
eltee
Freshman Meerweter
Berichten: 68
De vlam zit erin. My smart Valentine Goed bezig! Dag van de Chocolade

HD copy protection foutmelding

Dank voor jullie tips, maar niets heeft geholpen.

HDMI kabel omgedraaid, volledige reset met behoud opnames, nieuwe HDMI-kabel gehaald.... de HD-protection melding blijft en het geluid valt weg na uitschakelen van TV en overschakelen naar externe bron via receiver voor radio.

Telenet-TV box halen ? of nog andere tips ?

 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5294
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

HD copy protection foutmelding

@eltee tv proberen updaten van software, vrees dat er nog een oude HDMI versie wordt gebruikt op de tv.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2678
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

HD copy protection foutmelding

Heeft u een andere tv om te testen

kan helpen weet ik niet nog nooit gezien ook zeker nu de kabels zijn vervangen

0 Likes