Beantwoorden
CMTL
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Hoe opnemen met Sony recorder zonder DVB-C tuner?

Beste

 

Ik las dat er een switch zal komen voor analoog televisie in 2020. 

Voor televisie jonger dan 9 jaar zal het geen probleem zijn, op voorwaarde dat er een DVB-C-tuner ingebouwd zit. Mijn televisie is nog nieuw.

 

Mijn probleem: de coaxkabel van analoog tv zit aangesloten op mijn dvd-hdd-recorder. En een andere coaxkabel is verbonden aan mijn TV om de beelden te kunnen zien. 

 

Maar mijn dvd-hdd-recorder (een Sony uit 2006) heeft waarschijnlijk geen DVB-C-tuner en ik vermoed dat het problematisch kan worden om te kunnen opnemen. Hoe kan ik dit oplossen? Iemand suggesties? Ik heb al veel gezocht op internet maar ik vind niet direct iets. 

 

Voor alle duidelijkheid: ik moet geen digibox hebben met HD-televisie. 😉

 

Alvast bedankt voor jullie hulp!

CMTL

0 Likes
35 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe opnemen met Sony recorder zonder DVB-C tuner?

@Suzy 


@CMTL @janne_man er werd mij bevestigd dat de tv-gids voor DVB-C effectief een tv-gids van 48 uur is die elke ochtend wordt geactualiseerd.

 

Kunnen jullie me even laten weten of de tv-gids nog steeds maar +/- 30 uur ver gaat? Want dan moet ik dit doorgeven voor verder onderzoek. 


Het is best mogelijk dat het altijd al zo was. Ik heb er nooit veel  aandacht aan besteed tot wanneer die ging. Elke ochtend een programmagids van 48 uur betekent wel dat tegen middernacht de programmagids beperkt is tot 25 uur. Door een heel wat zenders te doorlopen zie ik immers enkel nog programma's starten tot iets voor 1 uur 's nachts. Ik weet niet om hoe laat 'elke ochtend' die 48 uur gegeven wordt, maar als het niet om 1 uur 's nachts is, is er nooit een programmagids van 48 uur. Als die 'elke  ochtend' om bijvoorbeeld zes uur is, dat is er slechts een programma gids van 6 uur dag 1 tot één uur dag drie. Dat maakt slechts 43 uur 😪.

Bij een gids van  twee weken maakt vijf uur niet veel uit. Bij een gids die 'verkocht' wordt als zijnde van 48 uur is dat wel een groot relatief verschil. Iets programmeren met behulp van de programmagids kan dan alleen maar voor de dag zelf en voor 's anderendaags. Overmorgen, vergeet het maar.

0 Likes
CMTL
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Hoe opnemen met Sony recorder zonder DVB-C tuner?

@Suzy Gisterenavond om 23u kon ik alle programma's zien op het menu tot deze avond (dinsdag) klokslag middernacht. Erna was allemaal 'No Data'. 

 

Nu is het 19u30 en het is opnieuw hetzelfde: ik kan alle programma's zien tot morgenavond. In feite komt het op 24u! Ik hoop dat er een oplossing gevonden wordt want dit is echt te kort. 😉

 

Zie foto: veel zenders geven 'No Data'. Ook bij Q2. 

IMG-7908.JPG

 

Hopelijk komt er asap een oplossing want ik zou het menu ook willen zien tot en met overmorgenavond.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7389
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Hoe opnemen met Sony recorder zonder DVB-C tuner?

@janne_man @CMTL ik vraag het na en kom er, zodra ik meer info of duidelijkheid heb, op terug. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

CMTL
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Hoe opnemen met Sony recorder zonder DVB-C tuner?

@Suzy Ter info: er zijn er blijkbaar nog (screenshot via Twitter). 

epg.jpg

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7389
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Hoe opnemen met Sony recorder zonder DVB-C tuner?

@janne_man @CMTL thanks for sharing! Het is blijkbaar geen tijdelijk issue, maar altijd zo geweest. 

 

De tabel met de TV-gids wordt 1x per dag geüpdatet (tijdens nacht, rond 01u00). Er wordt dan gezorgd dat er een tv-gids van 2 dagen beschikbaar is. Natuurlijk is het in de praktijk zo, dat wanneer je net zou kijken naar de tv-gids voor de update, je maar een tv-gids van 24 uur ziet. Dit is hoe het momenteel werkt.

 

Al gaat men bij Telenet wel bekijken of ze in de toekomst de frequentie van deze updates omhoog kunnen trekken, zodat de 48 uur spanne in kleinere stappen opschuift. Ik maak dus geen beloftes, maar het werd zeker en vast doorgegeven. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

CMTL
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Hoe opnemen met Sony recorder zonder DVB-C tuner?

Alvast bedankt voor de moeite, @Suzy 

 

Vroeger als je een video- of dvdrecorder had, kon je een zender kiezen én zelf de opnames instellen. Met die EPG kan ik niet anders dan iets selecteren en opnemen, elke dag omdat het zo traag opschuift. Ik blijf het spijtig vinden dat ik daar aan vast zit, allemaal door die signaal switch waardoor mijn dvd recorder niks meer waard is en zo nu verder moet op deze manier met EPG. Niks aan te doen...

 

Maar je hebt jouw best gedaan en dat apprecieer ik. Nogmaals bedankt. 


Greetz