Beantwoorden
Artliner
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Installatie Telenet en facturatie Powerline voor TV

Een Telenet technieker is de installatie komen uitvoeren. Ik heb overal UTP liggen, maar de Telenet technieker zei dat hij enkel eigen Telenet materiaal gebruikte. Zodoende plaatste hij een Powerline om de TV-decoder aan te sluiten. Hij weigerde gebruik te maken van mijn UTP. Ik zei dat ik enkel betaalde voor het abonnement en niets extra. De Telenet technieker zei me dat de powerline voor de TV altijd gratis was. Nu krijg ik de afrekening en zo wordt de powerline 2 stuks wel aangerekend. Ik weiger dit dus te betalen. De technieker zei dat dit gratis was en dat hij enkel zijn materiaal mocht gebruiken. Graag duidelijkheid. Is de powerline tussen TV en decoder GRATIS ja of nee. Zo ja, waarom staat het dan op mijn factuur? Op het kwaliteitscetificaat staat duidelijk 0. Wat een rommelige installatie met een WIFI-box tegen de grond. Wetende dat Wifi boxen op ongeveer 2,5meter hoogte moeten hangen voor perfecte ontvangst. Hij brak zelfs het klepje van het stopcontact af en ik moest hem ook een priezenblok geven anders zou hij het aanrekenen. Wie gaat dat stopcontact repareren? En klopt het dat de mensen zelf priezenblokken moeten aanleveren? Ik heb duidelijk aan die technieker gezegd dat ik ENKEL betaal zoals afgesproken en niets extra. De factuur toont nu iets anders.

Tags (1)
0 Likes
18 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Installatie Telenet en facturatie Powerline voor TV

@Artliner  beste is eens contact op te nemen met de facturatie dienst hiervoor. Je kan daar je uitleg eens doen en dan kunnen ze dat bekijken. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Installatie Telenet en facturatie Powerline voor TV

best een e-mail sturen met foto's

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/forms/administratief/

van klacht en van de factuur dat niet juist is

stuur de bon van technieker ook door van de gratis Powerline

dat de technieker zegde

afwerking tegen de muur(kabels) zal je zelf moeten doen

priezenblokmoet je betalen zijn niet gratis

Wifi boxen kan je op ander plaats zetten dat moet je zelf weten

na een tijd krijg je telefoon en een creditnota

 

0 Likes
Artliner
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Installatie Telenet en facturatie Powerline voor TV

Ik vroeg aan de technieker om de Wifibox 2,5meter hoog te plaatsen. Maar die technieker zei dat dit niet mocht. Ik vroeg hem dan om mij een kabel van 2,5meter te geven en ik zou het zelf doen. Ook dat mocht niet, zei die technieker. Als ik de box zou verplaatsen dan zou ik problemen krijgen met Telenet, zei hij. Ze zouden mijn installatie komen afsluiten zei hij. Ik moest eraf blijven. Hij nam foto´s van zijn installatie. Eigenlijk alles wat die technieker zei is een dikke leugen. Powerline voor de TV was gratis, zei hij (hij wou niet over mijn UTP) en dan wordt het nu toch aangerekend. Pissed maakt het mij. Ze doen blijkbaar geen enquêtes bij Telenet over de installatie, want dat zou een dikke 0 zijn.  Die technieker brak mijn stopcontact af.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Installatie Telenet en facturatie Powerline voor TV

Wat betreft de "prisenblok"

Het is aan de klant om ervoor te zorgen dat er voldoende stopcontacten aanwezig zijn in de technische ruimte waar de modem/NIU moet geplaatst worden.

Met "WiFibox" bedoel je waarschijnlijk de modem (HGW)?

 

Wat betreft de powerlines:

Dat is natuurlijk dikke zever van de installateur. Indien er UTP ligt, dan kan je die powerlines gewoon verwijderen, en de bestaande UTP gebruiken.

 

Wat betreft facturatie:

Gewoon reclameren, en de factuur niet betalen tot het opgelost is!

De niet bruikbare powerline kan je terugbrengen naar een Telenet winkel, dan stopt de huur in ieder geval.

 

Maar als ze gratis zijn kan je ze houden, je weet nooit of je ze later toch ooit eens wil gebruiken (internet in tuin, of op plaatsen waar je geen UTP hebt) 😊.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Installatie Telenet en facturatie Powerline voor TV

Hiervoor neem je beter telefonisch contact op via het nummer 015 666 666 of via Facebook of Twitter of WhatsApp (+32 468 001098, voorlopig enkel berichten).

 

Ik heb wel de indruk dat die technieker met het verkeerde been uit bed is gestapt. Maar die PWL is wel gratis voor zo ver ik weet.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Artliner
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Installatie Telenet en facturatie Powerline voor TV

@hilippe_d Ik ga zelfs een gratis Wifi-booster gaan opvragen. 

Op volgende pagina lees ik dat een wifi-booster gratis is.

 

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/ik-heb-een-probleem-met-mijn-draadloze-internetverbinding-...

 

Ik citeer: "De huur van je 1ste Wifi-booster is gratis als je een internetabonnement van Telenet hebt." 

 

Dien technieker had dat hier eerst achtergelaten maar schreef wel op papier dat het mij 2 euro per maand zou kosten. Dus zei ik. Neem terug mee. Nu lees ik dat dit gratis is.

 

Wat een slechte behandeling heb ik gekregen. 

Die is zijn job niet waardig. 
De discussie dat een Wifi-box volgens hem vlakbij de versterker tegen de grond moest hangen etc.. Dat hij mij geen langere kabel wou geven etc... Nu lees ik dat zelfs de eerste Wifi-booster gratis is. En dien technieker beweerde dat de powerline al gratis was omdat hij dat MOEST installeren. Niets is dus waarheid wat die gast beweerde. De powerline is betalend zie ik op mijn factuur en de Wifi-booster is gratis en die nam hij terug mee omdat hij opschreef dat ik huur moest betalen.

0 Likes
RuZ
Freshman Veelweter
Berichten: 158
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Installatie Telenet en facturatie Powerline voor TV

De eerste WiFi-booster is gratis (blijft eigendom van Telenet, je ‘krijgt’ hem dus niet, maar mag hem aan nul euro huren). 
Een WiFi-powerline zou je dus gratis mogen gebruiken. Als de technieker ‘gewone’ powerlines - zonder WiFi - geplaatst heeft, worden ze dus aangerekend. 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Installatie Telenet en facturatie Powerline voor TV

@Artliner 

 

Als ik me niet vergis, dan wordt die PWL die je al hebt aanzien als een "WiFi-booster". Als je er dus nog eentje wil, dan moet je betalen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Installatie Telenet en facturatie Powerline voor TV

@Artliner 

Als je liever een Access point hebt, kan je de powerlines binnendoen bij Telenet en omruilen tegen een Access point.

 

De technieker heeft duidelijk zijn werk niet goed gedaan. Dat is wel effe balen, maar na contact met Telenet komt dat wel in orde. Hopelijk is Murphy niet van dienst.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Installatie Telenet en facturatie Powerline voor TV

@Artliner 

 

Om het even duidelijk te maken: het maakt niet uit welk type toestel je gebruikt om uw bereik te verbeteren, dat het nu een WiFi powerline of een WiFi AP is, het eerste exemplaar (of setje) dat je huurt kost u niks. Vanaf het tweede setje kost het u €2 per maand.

 

Dat een setje u niks kost omdat de technieker het moest installeren voor een goede werking is dikke b*llsh*t. De vaste regeling die ik hierboven beschreef is steeds van toepassing, dat je het nu zelf vraagt of de installateur oordeelt dat het nodig is, dat maakt niks uit. Eerste setje kosteloos, vanaf tweede setje betalend. Punt uit.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Artliner
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Installatie Telenet en facturatie Powerline voor TV

Ik kan alleen maar zeggen wat er op mijn factuur staat.

 

Er staat 2 stuks Powerline 2 Euro per maand. zgz gratis volgens die technieker. Naar wat ik weet heb je een set nodig. Zender/ontvanger Nu is er discussie dat ik 2 sets zou hebben. Allemaal dikke zever. Ik heb 2 stuks geen 2 sets. 1 zender en 1 ontvanger. Niks anders. Trouwens compleet nutteloos omdat de UTP ook perfect werkt. Heb het al getest.


Als ik de websites lees, is de Wifi booster gratis. En daarvan zei die technieker dan weer dat deze betalend was en dus heb ik gezegd dat hij deze terug mee mocht meenemen. De Wifi booster zou tenminste iets nuttigs zijn, zeker als de wifi box tegen de grond in de berging naast de kabelversterker staat. (ver reikt het niet. Nog niet half zo ver als de ex Proximus welke op 2,5m hoogte hing op de centrale muur van het huis. Een coax van de versterker tot die plaats MOCHT niet, zei de technieker. Hij wou me ook geen kabel geven zodat ik het zelf zou doen.) 

Besluit; De technieker wou geen gebruik maken van de UTP voor de TV-decoder. Hij plaatste 2 Powerlines (zender en ontvanger). Ik betaal nu 2Euro per maand. De Wifi-box staat tegen de grond omdat de technieker dat zo zou moeten doen?? Ik hoor nu zelfs van medewerkers van Telenet zelf dat de wifi-box wel degelijk op een bepaalde afstand van de versterker mag staan. Ik heb al gehoord van 4 meter. Bv Van garage tot in de living.
Het zou de taak zijn van de technieker om de situatie te bekijken en de beste oplossing te bieden. Mijn installatie technieker  leefde in zijn cocon en droeg helemaal geen mondmasker.

 

Welkom bij Telenet..... wat staat me nog te wachten.

Pissed

0 Likes
RuZ
Freshman Veelweter
Berichten: 158
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Installatie Telenet en facturatie Powerline voor TV

Volgens mij heeft de technieker echt 'gewone' powerlines geplaatst.

De eerste wifi-booster is gratis (of dat een acces point of een set wifi-pwl is maakt niet uit).

Maar omdat jouw powerlings geen wifi-boosters zijn, worden ze per stuk aangerekend.

 

Best bel je even naar de klantendienst. Daar gaat men zeggen dat je de 2 powerlines mag binnenbrengen in een winkelpunt en gerust je eigen utp-kabels mag gebruiken.

Of dat je een set wifi-powerlines (of acces point, gezien je al utp-kabels voorzien hebt) kan bestellen via de telenet-app.

 

luukske
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Say what?! Happy New Year! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Installatie Telenet en facturatie Powerline voor TV

Groot verschil tussen techniekers blijkbaar. Bij mij heeft een technieker vorige week het modem wel hoog tegen de muur kunnen bevestigen. Hij is daar een iets langere coaxkabel voor uit zijn auto gaan halen en maakte daar helemaal geen probleem van.

Nu moet ik wel nog een stopcontact voorzien, want de snoer van de adapter van het modem was natuurlijk juist te kort....

 

0 Likes
RuZ
Freshman Veelweter
Berichten: 158
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Installatie Telenet en facturatie Powerline voor TV

Helaas moet je inderdaad geluk hebben met welke technieker je over de vloer krijgt en hoe die 's morgens uit zijn bed gestapt is...

 

Zou niet mogen, iedereen betaalt voor zijn diensten.

't is zo al duur genoeg allemaal, het zou zonder problemen moeten verlopen.

En natuurlijk kan iedereen een fout(je) maken, maar het moet dan wel op een correcte manier rechtgezet worden zonder dat de klant er de dupe van is.

0 Likes