Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Interactieve digicorder met wifi extender?

Ik heb een tweede digicorder in een andere kamer. Ik zou daar terugkijk TV op willen hebben. Deze digicorder is niet verbonden met mijn modem, te ver weg. Kan dit met een WiFi extender? 

 

Titel gewijzigd door Ellen (mod) | Vorige titel: Interactieve digicorder met wifi extender?

0 Likes
11 reacties
CiaranBE
Professional Weetjesweter
Berichten: 43
Wat een systeem! Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk!

Interactieve digicorder met wifi extender?

Nee, jammer genoeg niet.

De enige manier om de interactiviteit te behouden op uw digicorder is door hem rechtstreeks met een UTP (Ethernet) kabel aan te sluiten, of via powerlines.

Je digicorder moet echt direct verbonden zijn met uw router via een UTP kabel of powerline, als dit niet zo word aangesloten kan de digicorder geen 10.x.x.x IP adres ophalen van Telenet hun DHCP servers en kan je dus niet interactief kijken.

Powerlines kan je huren bij Telenet voor €1 per maand (Per powerline).


Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren indien u vraag is beantwoord zodat anderen met hetzelfde probleem makkelijk een oplossing kunnen vinden.

Tags (1)
Ex-Netweter
 

Interactieve digicorder met wifi extender?

Ik heb nu twee powerlines, kan ik gewoon eentje extra bij plaatsen? 

0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Interactieve digicorder met wifi extender?

Je kan bij een Telenet winkelpunt extra WiFi Powerlines bestellen. Die werken meteen direct als je andere Powerlines ook van Telenet zijn. Anders zal je deze zelf moeten instellen.

 

Misschien ook een idee: Via de Yelo app of Telenet TV app kan je met een Smart TV (Android) of een Apple TV heel eenvoudig hetgeen bekomen wat je doel is. Zulke toestellen vereisen niet meteen een rechtstreekse netwerkaansluiting en is een goed WiFi signaal voldoende.

Of als je in de nabije toekomst je Digibox gaat vervangen door een Telenet TV toestel dan kan je deze ook verbinden met WiFi.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Interactieve digicorder met wifi extender?


@CiaranBE  schreef:
@Ex-Netweter  schreef:

Deze digicorder is niet verbonden met mijn modem, te ver weg. Kan dit met een WiFi extender? 


Nee, jammer genoeg niet.

De enige manier om de interactiviteit te behouden op uw digicorder is door hem rechtstreeks met een UTP (Ethernet) kabel aan te sluiten, of via powerlines.


En waarom zou dat niet kunnen via een WiFi extender?
Als deze een ethernet poort heeft, kan je de digicorder hier toch perfect (bedraad) op aansluiten?

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Interactieve digicorder met wifi extender?



@flip1953  schreef:

En waarom zou dat niet kunnen via een WiFi extender?
Als deze een ethernet poort heeft, kan je de digicorder hier toch perfect (bedraad) op aansluiten?


Correct, dat zou geen probleem mogen zijn. Belangrijk is dat de apparatuur die zich tussen de digibox en het modem (HGW) zich enkel op laag 2 van het OSI model bezighoud. Een router (laag 3) mag daarom niet, maar een wifi-extender, powerline, switch enz. zou geen probleem mogen opleveren.

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
alien51
Freshman Meerweter
Berichten: 77
De vernieuwde WIGO? De vlam zit erin. Goed bezig! Complimentendag

Interactieve digicorder met wifi extender?

Deze heeft inderdaad een ethernet poort.

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Interactieve digicorder met wifi extender?

Over welke "WiFi extender" heb je het?

Indien je dit toestel kan instellen als Station of als Client, en deze laat connecteren met de WiFi van de Telenet router, zou dat moeten lukken...
Zoals @Arnie schreef, mag deze niet als "router" ingesteld zijn...

0 Likes
CiaranBE
Professional Weetjesweter
Berichten: 43
Wat een systeem! Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk!

Interactieve digicorder met wifi extender?

Ja, dat is het rare eraan aangezien het ook gewoon een ethernet poort heeft.

Maar ik heb dit al eens eerder getest en dit leverde geen succes op.
Daarbij, met powerlines weet ik wel dat het gaat (Ik gebruik die van Telenet zelf), en je hebt ook sowieso een stabielere verbinding dan over WiFi.

Ook als je even verder kijkt op De Netweters kom je dit topic tegen waar @StefaanH ongeveer hetzelfde dat de digicorder over een UTP kabel of een powerline moet.


Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren indien u vraag is beantwoord zodat anderen met hetzelfde probleem makkelijk een oplossing kunnen vinden.

alien51
Freshman Meerweter
Berichten: 77
De vernieuwde WIGO? De vlam zit erin. Goed bezig! Complimentendag

Interactieve digicorder met wifi extender?

De nieuwe TV Box lost dit probleem op , dus deze wordt het.

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Interactieve digicorder met wifi extender?


@alien51  schreef:

De nieuwe TV Box lost dit probleem op , dus deze wordt het.


Dan moet je wel beide digicorders vervangen door TV Boxen (niet deze van boven alleen).

Mits betalen van 50€ (omruilkosten) is dit inderdaad de oplossing.

alien51
Freshman Meerweter
Berichten: 77
De vernieuwde WIGO? De vlam zit erin. Goed bezig! Complimentendag

Interactieve digicorder met wifi extender?

Prima.Moet toch ooit gebeuren.

0 Likes