Beantwoorden
LM
Freshman Beetjesweter
En we zijn vertrokken! Hi there!

Kampenhout - massale snelheidsproblemen avond

Laatste weken, zelfs maanden, in Kampenhout massaal veel problemen met internet snelheid en TV tijdens de avond. (19:00 - 23:00). Het gaat hier over meer dan 180 gezinnen, in alle wijken en uithoeken van de gemeente die dit momenteel melden. De diagnose tool van de ipTV-box zegt zélf dat de end-to-end verbinding ok, maar de snelheid “zeer slecht” op deze momenten.  Boodschap “netwerk” overbelast komt ook vaak voor. Speedtest bevestigt dit. Dit lijkt op een meer algemeen probleem dan individuele installaties. Ieder gezin dagelijks de helpdesk laten contacteren lijkt mij geen oplossing. Hoe kan Telenet dit globaal oplossen?

4 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

@LM  Ze kunnen meer nodes plaatsen in de gemeente om de belasting te verkleinen, maar dat kan nog even duren, er zitten teveel klanten op de nodes in de gemeente waardoor er snelheid problemen zijn.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
luc55
Professional Meesterweter
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Netweters’ orakel!

Je zal moeten wachten tot wyre tijd heeft om de aanpassingen te doen 

Dat kan wel nog even duren werk mensen en dat inplannen neemt veel tijd in 

Steven-E
Experienced Meesterweter
Jij bent een pro! Ere-Krak Krak 2021 Krak 2022

@luc55  schreef:

Dit is toch de wereld op zijn kop.
Telenet moet Wyre dringend aansturen om zijn capaciteitsplanning op orde krijgen, en de problemen aanpakken voor ze zich voordoen.
Nu duiken talkrijke van deze klachten her en der op, en wordt er pas actie genomen als de klachten regenen en de problemen de spuigaten uitkomen.
Kijk de topics van de laatste maanden er maar eens op na. Ik was zelf betrokken partij.

Aan het @Moderator team, jullie hebben al enkele keren de titel van deze topics (niet deze in kwestie) veranderd, waardoor ze minder heftig klinken.
Althans, dat is mijn indruk. Ik hoop dat dit geen bewuste strategie is om de visibiliteit hiervan wat te minderen.

Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
ChristofM
Expert Moderator
Jij alziend oog. ;-) Champagne, lezer van het jaar! Waar zijn die handjes? De race is begonnen!

@Steven-E  schreef:

@luc55  schreef:

Dit is toch de wereld op zijn kop.
Telenet moet Wyre dringend aansturen om zijn capaciteitsplanning op orde krijgen, en de problemen aanpakken voor ze zich voordoen.
Nu duiken talkrijke van deze klachten her en der op, en wordt er pas actie genomen als de klachten regenen en de problemen de spuigaten uitkomen.
Kijk de topics van de laatste maanden er maar eens op na. Ik was zelf betrokken partij.

Aan het @Moderator team, jullie hebben al enkele keren de titel van deze topics (niet deze in kwestie) veranderd, waardoor ze minder heftig klinken.
Althans, dat is mijn indruk. Ik hoop dat dit geen bewuste strategie is om de visibiliteit hiervan wat te minderen.

@Steven-E Ik kan jouw bezorgdheid hierover zeker begrijpen. Hierin zit geen "bewuste strategie" achter. We hebben net graag dat onze klanten zeggen waar het op staat. We hebben het aanpassen van titels enige tijd geleden nog eens gebrieft bij onze moderatoren. Een titel wordt alleen aangepast als deze onduidelijk is of naast de kwestie. Ook als er persoonlijke gegevens instaan, wordt de titel aangepast. In alle andere gevallen passen we geen titel aan. Mocht dit dan toch nog voorkomen, kan je dit altijd melden via de knop "inhoud rapporteren". Dan bekijken we dit verder. 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngChristof
Expert Moderator