|
26.320
netweters
|
163.676
antwoorden
|
|
21.981
vragen
|
Laatste weken, zelfs maanden, in Kampenhout massaal veel problemen met internet snelheid en TV tijdens de avond. (19:00 - 23:00). Het gaat hier over meer dan 180 gezinnen, in alle wijken en uithoeken van de gemeente die dit momenteel melden. De diagnose tool van de ipTV-box zegt zélf dat de end-to-end verbinding ok, maar de snelheid “zeer slecht” op deze momenten. Boodschap “netwerk” overbelast komt ook vaak voor. Speedtest bevestigt dit. Dit lijkt op een meer algemeen probleem dan individuele installaties. Ieder gezin dagelijks de helpdesk laten contacteren lijkt mij geen oplossing. Hoe kan Telenet dit globaal oplossen?
@LM Ze kunnen meer nodes plaatsen in de gemeente om de belasting te verkleinen, maar dat kan nog even duren, er zitten teveel klanten op de nodes in de gemeente waardoor er snelheid problemen zijn.
Je zal moeten wachten tot wyre tijd heeft om de aanpassingen te doen
Dat kan wel nog even duren werk mensen en dat inplannen neemt veel tijd in
@luc55 schreef:Je zal moeten wachten tot wyre tijd heeft om de aanpassingen te doen
Dat kan wel nog even duren werk mensen en dat inplannen neemt veel tijd in
Dit is toch de wereld op zijn kop.
Telenet moet Wyre dringend aansturen om zijn capaciteitsplanning op orde krijgen, en de problemen aanpakken voor ze zich voordoen.
Nu duiken talkrijke van deze klachten her en der op, en wordt er pas actie genomen als de klachten regenen en de problemen de spuigaten uitkomen.
Kijk de topics van de laatste maanden er maar eens op na. Ik was zelf betrokken partij.
Aan het @Moderator team, jullie hebben al enkele keren de titel van deze topics (niet deze in kwestie) veranderd, waardoor ze minder heftig klinken.
Althans, dat is mijn indruk. Ik hoop dat dit geen bewuste strategie is om de visibiliteit hiervan wat te minderen.