Beantwoorden
midakinr
Freshman Weetjeslezer
En we zijn vertrokken!

Modem, udm pro

Hallo,

Wie kan me even verder helpen, ik ga verhuizen en bij mijn partner wonen van NL naar BE.
Op de locatie is er Telenet aanwezig, ik weet even niet wat voor modem ze hebben maar het is zie foto

midakinr_0-1760608128278.jpeg

Kan ik met dit modem mijn udm gebruiken?
en wat moet ik instellen of doorgeven aan Telenet.

Nu in NL heb ik modem eigen netwerk alles op 192.168.1.x en dat wil ik ook zo houden.

Dus sluit ik alleen Telenet op poort 9 aan.

midakinr_2-1760608342431.png

2 reacties
WG94
Experienced Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen!

Modem, udm pro

@midakinr  schreef:

Kan ik met dit modem mijn udm gebruiken?
en wat moet ik instellen of doorgeven aan Telenet.

In principe is het antwoord altijd ja. En moet je niets doorgeven aan Telenet. Je zit dan wel met dubbele NAT etc.

Wil je het écht goed instellen dan kies je best voor een modem met bridging. Dat zijn CV8560E en F@ST3896LG-TN. (Alle types kan je hier vinden: Alles over je Telenet-modem | MyTelenet)

In MyTelenet stel je dan het MAC-adres van je UDM Pro in en je UDM Pro WAN zet je op DHCP modus: Hoe stel ik mijn modem in als ik een eigen router gebruik? | MyTelenet 

Let op, als je partner een Digibox of Digicorder heeft dan sluit je deze beter rechtstreeks aan op de modem. Indien je deze op de UDM Pro wil aansluiten dan moet je er voor zorgen dat deze via VLAN alsnog rechtstreeks verbinding kunnen maken met de Telenet Modem.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Arnie
Professional Allesweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak GP, kort voor Giga Poster!

Modem, udm pro

Als ik het goed zie op de afbeelding betreft het hier een CV8560E modem. Kijk dit best even na, op het stickertje, of door in te loggen op haar My Telenet account.

De CV8560E is een "modem" zonder wifi.
De CV8560E ondersteunt wat ze bij Telenet "bridging" noemen. Eigenlijk is het IPv4 passthrough op basis van één enkel MAC adres. 

Zo kun je al het IPv4 verkeer van de UDMP door de modem laten bridging, in plaats van routeren. Voordeel daarvan: je ontvangt op de UDMP een eigen publiek IPv4 adres (die vrijwel nooit veranderd), en hoeft dus geen gebruik te maken van dubbel NAT.

Je kunt ook nog steeds apparaten rechtstreeks op de CV8560E. Oude digiboxen of digicorders diennen rechtstraaks (of toch aan het LAN / subnet) van de CV8560E aangesloten te worden. Voor een TV-box geldt die beperking niet.

Ik gebruik zelf ook deze combinatie van CV8560E + UDMP. en ben zeer tevreden.

Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.