24805
netweters
|
152821
antwoorden
|
20742
vragen
|
Goedendag
Er is een nieuwe installatie gedaan in een nieuw bouw (appartement) en ze krijgen de modem niet aan de praat.
Dit wegens een probleem met de "Node"?
Weet iemand waar dan de fout kan liggen?
In dezelfde blok zijn er al met een telenet aansluiting die werkt, vertrekken van dezelfde verdeler in de gemeenschappelijke ruimte.
Alvast bedankt, Tomy
Titel gewijzigd door Lieselotte (mod) | Vorige titel: Nieuwe installatie werkt niet
Opgelost! Ga naar oplossing.
De node is het knooppunt dat het Telenet-coaxnetwerk in je wijk verbindt met een glasvezelverbinding naar een Telenet-kopstation.
Het probleem zou zich dus ergens buiten op straat moeten situeren.
Alleen Telenet kan dit probleem oplossen en dat kan een tijdje duren.
Mogelijks werkt het live tv-signaal (zie DVB-C instellen) of een ouder type modem van andere klanten wel, maar jouw nieuwe EuroDOCSIS 3.1-modem niet. Er zitten namelijk verschillende signalen op de coaxkabel.
Als je op korte termijn internet nodig hebt, zorg je dus best voor een tussentijdse oplossing via een mobiele operator via 4G/5G of een vaste operator via fiber of DSL.
@Ex-Netweter of overstappen naar u geliefde Orange!
bron:
https://userbase.be/forum/viewforum.php?f=50
ge vergeet daar wel altijd fijntjes bij te zeggen dat Orange zoals Scarlet is, ze kunnen maar doorgeven wat een andere aanbied niks meer niks minder.
in het geval van Orange is dat Telenet en voor Scarlet is dat Proximus dus als Telenet plat ligt of slecht werkt zal u o zo geliefde Orange ook nie werken, ochja blijven bashen! 😁
elk zijn frustratie, maar vrees da Telenet u zal overleven 😉
@Ex-Netweter
Maak hier maar geen topics aan vuil @Ex-Netweter kennen we en probeert iedereen naar een andere provider te krijgen. Oplossingen bieden kunnen we op die manier ook ja maar niet de moeite om erop te reageren.
Voor de rest laat het zoals het is we gaan geen verdere posten er aan vervuilen want dat lost niks op voor de topic starter. Dus we blijven on topic voor we off topic gaan want @Ex-Netweter kan het niet laten om er dan toch weer op te reageren.
@patrick37 is zijn eeuwige kruistocht e, ik voel me in ieder geval niet aangesproken om op forums van andere providers waar ik geen product van heb eindeloos te zitten zeiken en in herhaling te vallen. mja sommige hebben blijkbaar tijd te veel....
@Tomy1974 schreef:...
Er is een nieuwe installatie gedaan in een nieuw bouw (appartement) en ze krijgen de modem niet aan de praat.
Titel gewijzigd door Lieselotte (mod) | Vorige titel: Nieuwe installatie werkt niet
Er is hier misschien wel wat verwarring ontstaan door de nieuwe titel van de moderator.
Wat ik begrijp uit uw tekst en de originele titel: Het gaat om een volledig nieuwe installatie met een nieuwe modem van Telenet.
Het kan ook zijn dat de nieuwe modem defect is.
Vermits het op andere appartementen in dezelfde blok wel werkt, kan het ook zijn dat er een probleem is met de aftakkabel voor uw appartement. Volgens mij moet er naar buiten niet gezocht worden. Telenet moet het probleem oplossen.
In de veronderstelling dat de modem van een vorig adres kwam, dan kan het best zijn dat de activering op het nieuwe adres niet correct gedaan werd.
Als TV ook niet werkt is er mogelijk iets fout gelopen met het merken van de kabels beneden. Mogelijk hebben ze de kabel met de juiste nummer aangesloten op de versterker maar gaat die kabel niet naar uw appartement. Dan moeten ze zoeken welke kabel wel naar uw appartement gaat.
Dit is ook gebeurt met mijn nieuw appartement.
Er zullen eerst aanpassing in straat moeten gebeuren (aanpassingen witte straatkast waar de kabels toekomen en verdeelt worden over de straten of een kast bijzetten )
Ze kunnen je aansluiten maar de rest gaat daar ook problemen mee hebben en deze klanten gaan dan klagen dit is niet een oplossing
Dus eerst moeten er werken op straat gebeuren kan een maand wachten zijn voor jouw tv kijken zou moeten lukken
via https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/compact-signaal-instellen-op-je-tv/
Als dit niet gaat hebben ze de kabel tijdelijk niet aangesloten omdat dit niet veel nut had en storing kan geven op het netwerk nu
Dus wachten is de boodschap
Telenet gaat niet beginnen met buiten iets te zoeken of te doen voordat eerst binnen alles nagekeken is. Vermits er een verdeler in de gemeenschappelijke ruimte is en dat deze verdeler voldoening schenkt aan andere appartementen, is het duidelijk dat dit eerst moet onderzocht worden door Telenet. Allicht komen er in de wachtruimte coax kabels van elk appartement toe en zijn er een aantal niet verbonden. Als bij het plaatsen van de kabels een vergissing gebeurt is met het merken van de kabels is het goed mogelijk dat jij niet aangesloten bent, maar wel een ander appartement.
De verdeler is na gezien zoals hij zegt bij de verdeler zitten nr 's van appartementen
De technieker heeft dit uitlezen met toestel en deze is in orde zoals hij zegt
Het probleem ligt buiten omdat dit een nieuwbouw is kom je dit veel tegen
Is niet omdat de buren internet hebben dat je ook gemakkelijk kan aangesloten worden
Hij zal even moeten wachten
Goedendag allemaal
Ondertussen is het probleem opgelost met behulp van de technische dienst en door de WhatsApp van Telenet.
Het probleem kon niet aan de node liggen (zoals gedacht door de installateur), gezien dat via hetzelfde verdeelpunt in het appartement wel al verbindingen werken.
Anders had niemand via het verdeelpunt verbinding kunnen hebben en gelukkig was het niet de node.
Dat was een anders verhaal geweest en had ook wat langer geduurd.
Het was een administratie fout in de aanmelding van het adres, zo simpel.
Toch allemaal bedankt voor de verschillende inputs.
Tomy
off-topic
De waarheid is niet altijd zoals je denkt dat ze is (dit is ook op mij van toepassing).
Zoal ik zegde de verdeler kon het niet zijn anders heeft de technieker zijn werk niet goed gedaan
We hopen dat dit de echte reden is voor de aansluitingen
Dat er nu geen andere mensen nu met een probleem zitten anders zal niet lang duren
dat de technieker zal terug staan