Beantwoorden
GrietDJ
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Nieuwe HDD plaatsen in de Digicorder AD2200

De HDD WD green is aan het opgeven. Met een eigen schijfje werkt alles wel storingvrij.

Nu wil ik een schijf aankopen, maar welke? De oude SSD worden niet graag steeds opnieuw overschreven. De online opnames wil ik voorlopig niet.

Die kinderziekte van de eerste SSD, is die weggewerkt en zijn deze nu wel geschikt voor video?

Indien beter een ronddraaiende schijf, ik hoor mijn eigen schijfje draaien, ook met de decoder in st - by.

Stille schijf ben ik aan het zoeken, maar ook vind ik niet welke capaciteit de decoder maximaal ondersteund. Ik kan me voorstellen dat een schijf van 10 TB niet herkend zal worden, maar wat herkent de digicorder wel? Een 4 TB, 2 of 1 tb of moet ik bij 250 GB tot 500GB blijven?

0 Likes
23 reacties
Ex-Netweter
 

Nieuwe HDD plaatsen in de Digicorder AD2200

@GrietDJ 

Ik denk niet dat je zomaar de HD kan vervangen in eender welke digicorder.

Deze HD zijn beveiligd door Telenet. HD weg = beveiliging weg = niet werkende digicorder.

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Nieuwe HDD plaatsen in de Digicorder AD2200

@Ex-Netweter , @GrietDJ geeft aan dat het met een eigen schijfje weldegelijk werkt.
Heb er zelf geen ervaring mee. Wat sowieso niet zal kunnen is de HDD aansluiten op een PC om zo je opnames eraf te halen.

 

Los daarvan gaan huidige SSD schijven heel lang mee. Ze gebruiken technieken zoals wear levelling, om de nadelige gevolgen van wearouts te minimaliseren, of uit te stellen. In mijn firewall zit er ook eentje waar continu op gelogged wordt = continu write acties.  Je digicorder zal veel minder zitten schrijven, tenzij hij continu aanstaat of je heel veel opneemt.

Indien een eigen schijf in de digicorder effectief werkt, zou ik niet twijfelen en voor een SSD gaan. Iets duurder, maar gaat langer mee gaan en je digicorder zal ook minder verbruiken. 

 


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Nieuwe HDD plaatsen in de Digicorder AD2200


@Steven-E  schreef:

@Ex-Netweter , @GrietDJ geeft aan dat het met een eigen schijfje weldegelijk werkt.


Ik denk dat zij "er vanuit gaat" dat dat storingsvrij gaat werken. In het Engels noemt men dit mooi: "wishful thinking".

0 Likes
GrietDJ
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Nieuwe HDD plaatsen in de Digicorder AD2200

De vraag is echter of de decoder een grote schijf van 1 TB of meer zal herkennen.

Het stroomverbruik tussen werkend 20W en st - by 12 W is klein, en ik vraag mij af waarom die schijf 24u blijft werken, ook op de AD 2100 blijft een schijf werken in st - by.

Een SSD zal volgens mij dan ook veel minder sluimervervruik geven.

Wel overweeg ik om 1 decoder toch van een grote schijf te voorzien, maar dan ronddraaiend vanwege de prijzen bij SSD.

Weet er imand of een schijf groter dan 500GB zal herkend worden?

Ik heb het vermoeden dat dit de reden is waarom een grotere schijf plaatsen bij sommige mensen niet werkte?

0 Likes
GrietDJ
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Nieuwe HDD plaatsen in de Digicorder AD2200

Beste voodooking, ik heb een AD 2100 die ik ruim 10 tot 12 jaar in bezit heb. De AD 2200 heb ik enkele maanden en ik merk wat het verschil is en waardoor het veroorzaakt word heb ik getest met een WD250KS bouwjaar sept 2007.

Hier is geen sprake van 'de wens is de vader van de gedachte' om uw spreuk in het Vloams te schrijven. Dat kon je afleiden uit mijn topicstart. Ook het feit dat het wel degelijk kan werken met een kleinere schijf blijkt uit mijn topicstart.

Ik stel voor dat u eerst goed leest wat er gaande is en wat er gedaan is of dat u gewoon niet meer reageert op deze topic?

De beveiliging (encryptie) word er opgezet tijdens het formatteren.

Zo veel weet ik wel van computers en decoders. Het enige wat ik niet kan vinden is de max ondersteunde capaciteit van de AD2200 (en eventueel de AD 2100).

0 Likes
Ex-Netweter
 

Nieuwe HDD plaatsen in de Digicorder AD2200

🤐

0 Likes
GrietDJ
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Nieuwe HDD plaatsen in de Digicorder AD2200

Nu heb ik nog een laptopschijfje van 1 TB gevonden, die gebruik ik nu een uurtje en ze werd geforlatteerd. Ze neemt op en tijdzappen op die ramdrive gaat ook goed. Met een schijfje van 2 TB probeer ik later misschien eens.

Wie weet tot hoe ver je kan gaan laat het me graag weten.

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Nieuwe HDD plaatsen in de Digicorder AD2200

Voila, het is dus niet “wishful thinking” maar wel “the proof of the pudding is in the eating”. 👍💪


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nieuwe HDD plaatsen in de Digicorder AD2200

@GrietDJ en even ter nieuwschierigheid, heeft de digicorder het ook aan dat er een grotere schijf inzit of zou de software beperkt zijn tot de waardes van hun eigen systeem tot opname capaciteit.

zou leuk zijn moest dit ook getest worden want anders kan je zoveel schijven insteken dat je wilt en grotere, als ze het beperkt hebben op 500GB bv dan zal je grotere schijf overkill zijn.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwe HDD plaatsen in de Digicorder AD2200

Interessant topic, ik was er ook van overtuigd dat je zelf geen andere schijf kon steken in een digicorder. Vermits ik twee van die dingen heb staan zou die wetenschap wel eens ooit goed van pas kunnen komen  😉


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwe HDD plaatsen in de Digicorder AD2200

Zeer interessant.

Vermits ik veronderstel dat de kernal van de digicorder een linux variante is, vraag ik me ook af of de schijf technisch leesbaar (en schrijfbaar) is op een ander linux systeem. Als men op basis van de tijdsgegevens van een bestand een opname kan lokaliseren, zou men dan kunnen proberen om die te kopiëren. Dat zou toelaten om opnames langer te behouden.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwe HDD plaatsen in de Digicorder AD2200

@janne_man 

Op een digicorder staat toch geen limiet qua houdbaarheid dacht ik? Je moet natuurlijk plaats vrijmaken als de schijf vol is, en dat kan je op "automatisch" zetten, maar dat moet niet. Ik kan dus perfect opnames jaaaaren op de digicorder laten staan ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwe HDD plaatsen in de Digicorder AD2200

@StefaanH 

 

Ja dat is juist, maar als je bijvoorbeeld een schijf met een grotere capaciteit wil en kan gebruiken of zelfs met een schijf met een zelfde capaciteit als je ze vervangt door een ssd.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nieuwe HDD plaatsen in de Digicorder AD2200

@janne_man alle bestanden zijn beveiligd opgeslagen en zijn alleen leesbaar door de digicorder, je kan proberen om deze dan op een andere grotere schijf over te zetten, maar de vraag is of de digicorder ze dan kan lezen omdat er een andere beveiligings laag opkomt, 

en een nieuwe schijf wordt in de digicorder direct geformatteerd, dus kan je de oude bestanden kwijt zijn.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes