Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Nieuwe radiozenders op de kabel

Volgende nieuwe digitale radiozenders kan je sedert vandaag ontvangen. Dit zijn de digitale kanalen van DPG Media die ook op DAB+ beschikbaar zijn:

931 Willy
932 Q-Maximum Hits
933 Q-Foute Radio
936 Joe 60’s-70’s
937 Joe 80’s
938 Joe 90’s
939 Joe Easy

En ook nog:

925 RTBF Mix ("het beste van RTBF" voor Vlaanderen)

 

Deze zenders staan onversleuteld op de kabel, Mux 386 MHz, met hoge kwaliteit: MPEG-2, 384 kbps (RTBF Mix 192 kbps).

 

Hoewel de zenders onversleuteld zijn, staan ze (nog?) niet in de zendertabel van het Compact signaal. Gebruikers die dus alleen het Compact signaal scannen (290 MHz/netwerk-ID 32) zullen deze zenders niet vinden.

 

Gebruikers van de Vistron DVB-C radiotuner zouden deze zenders wel moeten vinden, gezien de Vistron scant op het reguliere aanbod (322 MHz/netwerk-ID 22).

Ik neem aan dat de Vistron automatisch de nieuwe zendertabellen binnenhaalt.

25 reacties
Ex-Netweter
 

Nieuwe radiozenders op de kabel


@NofanTasi  schreef:

Gebruik jij (j/n) ook tvheadend kodi service?

Ik vraag het namelijk omdat de tvheadend kodi scan parameters o.a. enkel een network ID (22 in mijn geval) toelaten als keuze (en van symbolrate is verder geen sprake).


Ik begrijp jouw probleem.

Bij de meeste toestellen kan je maar op één netwerk-ID scannen. Als je dan nogmaals scant op een ander netwerk-ID, dan wordt de eerste zenderlijst gewist.

 

Het is inderdaad zo dat je de nieuwe radiozenders alleen vindt op netwerk-ID 22.

Maar gezien @NofanTasi  zijn Kodi TVheadend gebruikt voor het Compact Signaal (zonder CI+ module) heeft het voor hem geen zin om te scannen op netwerk-ID 22, want dan krijgt hij alle versleutelde zenders, wat hij niet wenst.

 

Enige oplossing zou zijn dat Telenet de nieuwe zenders ook in het Compact Signaal steekt (hiervoor is geen extra bandbreedte nodig, alleen de vermelding van de nieuwe zenders in de NIT van netwerk-ID 32).

 

Bij mijn DVB-C ontvanger (Fritz!Repeater DVB-C) heb ik het als volgt opgelost:

  •  eerst scan ik met de parameters van netwerk-ID 32 (290 MHz). Dan krijg ik de 23 onversleutelde TV kanalen, en de 42 vrij te ontvangen radiokanalen.
  •  dan scan ik op netwerk-ID 22 (322 MHz), maar ik heb hierbij de optie om de bestaande lijst te behouden. Bij deze 2de scan komen de 9 nieuwe radiokanalen er dan bij.

Dit werkt goed, omdat de Fritz!Repeater DVB-C alleen onversleutelde zenders meeneemt.

NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Nieuwe radiozenders op de kabel

Correct, ik neem het onversleuteld aanbod van de kabel met een DVB-C USB stick en mijn x86_64 linux HTPC media server stelt die via tvheadend ter beschikking voor alle Kodi PVR htsp clients (mediaplayers, tablets, phones, PCs) op de LAN (en zelfs met port forwarding of IPv6 over de WAN, voor persoonlijk gebruik elders). Wellicht is mijn DVB-C USB stick (GENIATECH 'MyGica' T230) niet van de beste pluimage : boven 370 vindt hij niets (22 of 32). Maar het is niet gemakkelijk om zo een door linux (gentoo in mijn geval) ondersteunde stick te vinden. Ik ben al tevreden dat ik HD TV op de LAN kan zetten. En alle kanalen die me interesseren.

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes
Ex-Netweter
 

Nieuwe radiozenders op de kabel


@NofanTasi  schreef:

Wellicht is mijn DVB-C USB stick (GENIATECH 'MyGica' T230) niet van de beste pluimage : boven 370 vindt hij niets (22 of 32). 


Dat zou mij verbazen. De T230 ondersteunt frequenties tot 860MHz

Misschien heb je geen goed signaal (coax) naar de DVB-C Stick, en is de frequentieband >370 MHz te zwak voor een goed DVB-C signaal?

- een goedkoop "bricol" T-stukje kan de oorzaak zijn (beter een T-stuk met F-connectoren of nog beter geen aftakking maar rechstreeks op de NIU)

- of aangesloten op de FM uitgang ..

 

 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Nieuwe radiozenders op de kabel


@Ex-Netweter  schreef:
...

@Suzy 

In tegenstelling tot de andere "vrij te ontvangen" radiozenders, zijn deze nieuwe zenders niet opgenomen in de NIT van het Compact Signaal.

Kan je eens intern navragen of dat zo blijft, of moeten we nog wat geduld hebben?

 

Mijn ervaring is dat je deze nieuwe zenders (zonder digitaal abonnement) wèl kan ontvangen als je op de juiste frequentie scant (386 MHz), maar ze komen niet mee als je scant op het Compact Signaal (290 MHz/32), in tegenstelling tot alle andere "vrij te ontvangen" radiokanalen.


@Ex-Netweter ik heb de vraag trouwens intern uitgezet, hoop hier snel een antwoord op te hebben voor je. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Nieuwe radiozenders op de kabel


@Suzy  schreef: 

@Ex-Netweter  ik heb de vraag trouwens intern uitgezet, hoop hier snel een antwoord op te hebben voor je. 😉


@Suzy 

Heb je hierover al feedback gekregen?

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5297
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nieuwe radiozenders op de kabel

@Ex-Netweter suzy is een paar dagen in verlof, morgen komt ze terug dacht ik en dan zal ze misschien op je vraag kunnen antwoorden als ze al reactie gekregen heeft op de vraag 😉 nog even geduld (is gelijk op tv vroeger, nog even geduld aub) 😛

komt wel goed, denk dat dit nog moet aangepast worden voor die toestellen.

alles komt stilaan op gang met die corona, denk dat nog niet iedereen bij telenet van op het kantoor werkt.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Nieuwe radiozenders op de kabel

@Ex-Netweter helaas, snel is dus ook overrated in mijn antwoord. 😲 Heb nog eens een reminder gestuurd naar de collega's bij wie ik dit heb nagevraagd. Sorry! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Ex-Netweter
 

Nieuwe radiozenders op de kabel

@Suzy 

een "gentle reminder" van een vraag die al 3 maanden open staat.

 

Het gaat over de "nieuwe" DPG Media zenders sedert einde april (4 maanden geleden) onversleuteld op de kabel zitten (zie eerste post in deze topic).

Gezien deze niet opgenomen zijn in de NIT van het Compact Signaal komen ze ook niet tevoorschijn als je op het Compact Signaal scant.

 

Het gevolg is:

  • dat je deze zenders wel kan ontvangen met de Vistron DVB-C Radio tuner (gezien deze scant op netwerk-Id 22).
  • dat je deze zenders niet ontvangt (hoewel onversleuteld) als je scant op het Compact signaal (netwerk-ID 32).

Dit vind ik niet kunnen ...

Vraag is: is dit een vergetelheid, of zo gepland?

Je zou dit eens intern navragen 🤔.

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2695
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Nieuwe radiozenders op de kabel

hier meer info

https://www.netweters.be/t5/Hardware-instellingen/Switch-analoog-naar-digitaal-tv/m-p/80901#M9095

vul eens geen parameters in en laat het toestel volledige de kabel scannen 

opgelet vele toestellen scannen geen  AAC . tv toestellen wel

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Nieuwe radiozenders op de kabel


@Ex-Netweter  schreef:

@Suzy 

een "gentle reminder" van een vraag die al 3 maanden open staat.

...

Vraag is: is dit een vergetelheid, of zo gepland?

Je zou dit eens intern navragen 🤔.


@Ex-Netweter ik ben me ervan bewust dat deze vraag nog open staat. Ik heb reeds enkele malen contact opgenomen met de collega die dit ging nakijken, maar nog geen antwoord gehad. Daarom net nog eens een mail gestuurd, ik hoop jullie weldra (eindelijk) een antwoord te kunnen geven. Sorry voor het lange wachten alleszins! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Ex-Netweter
 

Nieuwe radiozenders op de kabel


@Suzy  schreef: ... net nog eens een mail gestuurd, ik hoop jullie weldra (eindelijk) een antwoord te kunnen geven. Sorry voor het lange wachten alleszins! 

Geen probleem, geduld is een mooie deugd.

Sorry voor de reminder, ik wilde vermijden dat de topic (automatisch) op slot gaat.

Volgende reminder binnen 3 maand 😊...

0 Likes