|
25.650
netweters
|
158.719
antwoorden
|
|
21.405
vragen
|
Kan er mij iemand vertellen wat het nut nog is om een coax kabel te leggen in een nieuwe woning?
Ik zie de tendens dat alles via IP streaming gaat enkel nog de bestaande netwerken blijven nog in DVB-C maar dat lijkt ook uit gefaseerd te worden nu Telenet ook IPTV boxen aanlevert of is daar toch nog een grote maar?
Het lijkt me beter te investeren in een betere Netwerk kabel Cat 6A - 8 / multimode fiber te leggen?
Alles hangt af waar en hoe je woning is? Kan ik in mijn nieuwe woning àlles ontvangen dat met IP gaat? Misschien even een test doen met je mobieltje?
Zeker is dat fiber de toekomst is en dat de kabel eruit gaat. Ik las op een andere website dat bijkomend een kleine kost is om ook coax aan te leggen, wat flexibeler is.
Ik ga het kort houden, want we gaan nu weg.
Heb nog andere website gevonden, hopelijk dat je wel een antwoord ga vinden. En zeg nu niet dat t nutteloos is…
Als ik een nieuwbouwwoning zou bouwen, zou ik geen coaxkabel meer leggen, maar kiezen voor fiber of CAT6a-kabel (dat gebruik ik nu zelf).
Zoals je hier aangaf, is tegenwoordig alles via UTP kabel en niet meer via coax.
Kies liever voor CAT6a kabel, of als je wat meer budget hebt, ga dan voor multimode fiber met 10Gbps fiberswitchen. 😉
Alle nieuwe Telenet en Orange klanten krijgen IP TV BOX. Geen coax meer.
Fiber in uw huis i.p.v netwerkkabels? Je bent zeker rijk 🙂
Er is letterlijk geen reden om coax in uw huis te installeren.
Vandaag zal men gemakkelijk zeggen om enkel utp kabel aan te leggen. Ik weet niet of circa 20 a 25 jaar een grote horizon voor u is. Als je circa 25 jaar teruggaat had men een zeer snelle internetverbinding bij Telenet aan 10 Mbps. Sneller was er niets voor de modale klant. Als die toen een nieuwbouw had een binnen netwerk aanlegde met een Cat 5 zit die nu nog altijd beperkt tot 10 Mbps. Om deze reden denk ik dat het over X tijd zeer nuttig kan zijn dat je een intern glasvezelbedrading hebt, zelfs al gebruik je die nu nog niet.
De binnenbrkabrling kan je al voorbereiden voor fiberkabel, maar er is nog niet overal bij nieuwbouw fiber beschikbaar, er wordt ook nog coax gelegd omdat er geen fiber beschikbaar is, best dus vragen aan Telenet wat er op de bepaalde straat mogelijk is.
kan zijn dat er fiber beschikbaar is van Proximus.
de keuze is bij de klant.