Beantwoorden
CDTI
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Opname tv met een kaartje

Ik heb op mijn tv een digicorder aangesloten, maar ook tv met een kaartje hetgeen ik gebruik om eventueel een 3e programma te kunnen opnemen.  Regelmatig krijg ik in mijn 'Opnamefoutlijst' de melding: 'Evenement niet opgenomen.  Copiebescherming geactiveerd door provider'.  Is dit dus Telenet zelf die de opname belet en waarom geldt dit ook voor tientallen jaren oude films, soms wel ,soms niet.  Is het niet mogelijk om in de programmagids te vermelden d.m.v bv een of ander teken dat er een copiebescherming aanwezig is?  Eventuele opnames die door de tv zelf gebeuren zijn enkel en alleen op die bewuste tv af te spelen(tv plaatst hiervoor beperkende software op opnameapparaat)

0 Likes
16 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Opname tv met een kaartje

Naar mijn mening is het niet mogelijk om met een kaartje een opname te maken. Een digicorder is toch beperkt tot twee opnames. Als je dus boven twee tegelijkertijd te maken opnames gaat krijg je fouten.

 

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Opname tv met een kaartje

Via TV met een kaartje kan je opnemen op je TV zelf indien je TV dit toelaat en alleen maar het programma dat je aan het bekijken bent. De Tv heeft trouwens maar 1 tuner. Als je een TV hebt met 2 tuners kan je wel een ander programma opnemen terwijl ja naar een ander kijkt. Maar dan heb je ook 2 sleuven achteraan je TV omdat je dan 2 CI+ modules moet hebben, voor elke tuner 1. Is dit raar? Nee want in de huidige digicorders zitten er ook 3 tuners. 2 om te kunnen opnemen en 1 om te kunnen kijken en ook sneller te zappen.

Voor u zal de nieuwe digibox misschien wel een oplossing zijn. Tot 5 programma's opnemen in de cloud. Maar daarvoor nog een beetje geduld.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Opname tv met een kaartje

Ik heb een TV (met 1 kaartje)  met 2 tuners en kan opnemen op de aangesloten USB harddisk.

Mogelijkheden :

- Ongecodeerd programma opnemen en kijken naar een ander programma.

- Gecodeerd programma opnemen en kijken naar een ongecodeerd programma.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Opname tv met een kaartje


@Janneke_Dust  schreef:

Ik heb een TV (met 1 kaartje)  met 2 tuners en kan opnemen op de aangesloten USB harddisk.

Mogelijkheden :

- Ongecodeerd programma opnemen en kijken naar een ander programma.

- Gecodeerd programma opnemen en kijken naar een ongecodeerd programma.


Uiteraard is dit zo. Maar VTM opnemen en ondertussen VT4 kijken zal niet lukken. Er zijn trouwens maar een 7-tal ongecodeerde zenders.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Opname tv met een kaartje


@louishufk  schreef:

Naar mijn mening is het niet mogelijk om met een kaartje een opname te maken. Een digicorder is toch beperkt tot twee opnames. Als je dus boven twee tegelijkertijd te maken opnames gaat krijg je fouten.

 

Groeten


Dan zal je die mening toch even moeten herzien; zoals al bevestigd door de andere twee kan dat perfect. Tenminste, als je (smart) tv het ondersteunt. In mijn geval kan dat door een externe hdd of USB stick aan te sluiten op de tv. Nadeel is inderdaad dat je niet tegelijkertijd kan kijken naar een ander programma, tenzij, zo leer ik hier ook zelf, je 2 tuners hebt. (Weer iets bijgeleerd. 🙂


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Opname tv met een kaartje

Bij welke zenders krijg je die fout?

Dit is wel eigenaardig. Doorgaans is het zo dat je tevens de mogelijkheid krijgt van timeshift. Met de fout die je krijgt zou dan de timeshift ook niet werken. 

Is het niet zo dat je getracht hebt om een programma op te nemen dat niet in het basispakket zit van Telenet? De pakketten die je extra neemt voor je digicorder heb je niet op je tv, tenzij je die ook voor je tv bestelt en betaalt.

 

0 Likes
CDTI
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Opname tv met een kaartje

Heb enkel het basispakket.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Opname tv met een kaartje

een CI module kan maar 1 gecodeerd programma decoderen en dus opnemen, meer of 2 kan niet, 

ze zijn er al enkele maanden mee bezig om een CI module meer of 1 gecodeerd programma te decoderen maar er zijn er nog niet echt veel CI module's die het ondersteunen, 

voorlopig 1 al die bevestigd is door Joyne gebruikers, al is dit ook al weerlegd door andere klanten.

 

het kan zijn dat zenders er een kopie beveiliging opzetten, bv een programma die 16+ of 18+ is die dan zegt, dit mag niet opgenomen worden, 

sommige films op Q2 bv krijgen die label.

op de digicorder worden deze dan ook onder een ander label gezet soms.

kan je op de CI module de leeftijdsgrens niet instellen (niet dat ik dat ooit heb tegengekomen op mijn CI module) maar is maar een denkpiste hierin omdat de digicorder dan ook anders reageert op zo meldingen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Opname tv met een kaartje

Dit kan ook nog handig zijn: https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/klantenservice/kan-ik-met-tv-met-een-kaartje-tv-pr...


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Opname tv met een kaartje

@m-jan20 krijg op uw link volgende tekst hieronder, word niet gevonden.  

 

 

Sorry, we hebben de pagina niet gevonden.
Zoek je info via onze zoekbalk.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Opname tv met een kaartje


@Master-Magic  schreef:

@m-jan20 krijg op uw link volgende tekst hieronder, word niet gevonden.  

 

 

Sorry, we hebben de pagina niet gevonden.
Zoek je info via onze zoekbalk.


https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/klantenservice/kan-ik-met-tv-met-een-kaartje-tv-pr...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Opname tv met een kaartje

Vanaf de versie 1.4 van de CI+ kunnen meerdere programma's gelijktijdig gedecodeerd worden (zie de Engelse wikipedia (https://en.wikipedia.org/wiki/Common_Interface). Het is ook niet omdat de norm het toelaat dat de fabrikant van tv's met twee tuners het implementeert. De gebruikte processor moet snel genoeg zijn om in de vlucht twee programma's te decoderen.

 

Noch de CAM, noch de CI+ kaart kent een een leeftijdsgrens. De tv's kennen die wel. Trouwens in de handleiding bij het 'kaartje' staat: 'We raden aan om standaard het kinderslot aan te zetten. Hoe je dat doet lees je in de handleiding van je tv-toestel.'

 

Het gebeurt uitzonderlijk dat buitenlandse zenders voor een bepaald programma niet ontvangen kunnen worden. 

 

@CDTI  kan je zeggen welke tv (merk en model) en op welke programma's (zender, programma, datum, uur). Deze info kan helpen om tot een goed antwoord te komen.

0 Likes
CDTI
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Opname tv met een kaartje

Mijn tv is een Sony KD-65 XF9005.  Firmware up to date en kinderslot staat af.  Laatste opname niet gemaakt: Ned2 do 22-12-2018  Moslims zoals wij.  Heb wel ondertussen al 2x voorgehad dat bij overschakelen naar kijken via kaartje er een melding verscheen dat zender gecodeerd was( idem zoals melding voor activatie kaartje door Telenet).  Die melding verdwijnt dan na enkele seconden vanzelf en beeld verschijnt.  Mogelijk veroorzaakt die vertraging ook de storing bij de opname. Als test laat ik nu iedere opname voorafgaan door 2e korte opname van enkele minuten.

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Opname tv met een kaartje


@Master-Magic  schreef:

@m-jan20 krijg op uw link volgende tekst hieronder, word niet gevonden.  

 

 

Sorry, we hebben de pagina niet gevonden.
Zoek je info via onze zoekbalk.


Ik heb de link aangepast (werkt nu) maar zie dat @sb reeds een wel-werkende link had gepost


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.