Beantwoorden
Benny3
Freshman Veelweter
Berichten: 188
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Opnames bekijken niet mogelijk zonder kabelaansluiting

We hebben in de kelder een digibox AD200 staan en in de slaapkamer een digibox AD210.

De AD210 op de slaapkamer wordt alleen maar gebruikt om opnames van de digicorder van de woonkamer te bekijken.

Nu er binnenkort geen signaal meer is voor de AD200 willen we deze van de kelder naar de slaapkamer verhuizen. In de kelder is er kabel dus daar kunnen we gewoon blijven tv kijken met de AD210.

 

Nu heb ik vandaag met het verplaatsen gemerkt dat de AD200 aan de kabelaansluiting moet aangesloten zijn om het menu"opnames" te kunnen zien anders werkt dit dus niet.

 

Samengevat : de AD210 laat op de slaapkamer opnames zien zonder aan de kabel aangesloten te zijn en de AD200 laat op de slaapkamer geen opnames zien omdat daar geen kabelaansluiting is.

De AD200 laat in de kelder dus wel opnames zien wanneer deze aan de kabelaansluiting hangt, trek je deze uit verdwijnt ook het menu opames.

 

Is hier een oplossing voor ?

 

P.S : weet iemand wat er met de AD200 nog wel mogelijk is na 31 maart 2020 ?

0 Likes
15 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1675
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Opnames bekijken niet mogelijk zonder kabelaansluiting

De AD200 en AD210 zijn beide digiboxen (zonder harde schijf). Als je opnames wil zien van een digirecorder type AD2000, AD2100 of AD2200 moet je beide (digibox en digirecorder) aansluiten op hetzelfde netwerk. Hier is geen andere oplossing voor.Dus als beide toestellen op het netwerk zien kan je de gedeelde opnames zien van de digirecorder op uw digibox. Hier moet je wel de Digirecorder opnames sharen zodat dit kan bekeken worden op de digibox. 

Hier zal op het menu van de digibox een deel "opnames" zichtbaar worden. Trek je de kabel uit dan zal je dit inderdaad niet meer zien.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Opnames bekijken niet mogelijk zonder kabelaansluiting

Het klopt inderdaad (zoals @kristofDW zegt), dat de Digibox zonder harde schijf de opnames leest van de Digicorder via het netwerk. 

 

Mogelijke oplossingen; 

  • Je kan bij Telenet een gratis Powerline aanvragen, en zo de Digibox aansluiten op het netwerk 
  • De nieuwe TV-Box ondersteunt wifi, dus dan heb je geen kabel meer nodig 

  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Opnames bekijken niet mogelijk zonder kabelaansluiting

@m-jan20  @Benny3 

Opgelet! De (nieuwe) TV-box kan je niet samen gebruiken met de (oude) Digibox of Digicorder!

Benny3
Freshman Veelweter
Berichten: 188
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Opnames bekijken niet mogelijk zonder kabelaansluiting

Ik was niet helemaal duidelijk denk ik.

Alles werkt momenteel perfect en ik kan op de digibox AD200 en AD210 al de opnames van de digicorder bekijken.

Echter wil ik digibox AD200 op de slaapkamer zetten(daar staat nu de AD210) MAAR daar is geen kabelaansluiting.

Probleem is dat digibox AD200 zonder kabelaansluiting geen opnames laat zien.

Digibox AD210 laat zonder kabelaansluiting wel opnames zien.

 

Vandaar mijn vraag, waarom laat die AD200 zonder kabelaansluiting geen opnames zien ?

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Opnames bekijken niet mogelijk zonder kabelaansluiting

@Benny3 

 

De Firmware van de AD200 is veel ouder dan die van de AD210 en niet meer up-to-date. Daarom ook dat die binnenkort niet meer gaat functioneren en de AD210 nog wel.

 

Ik denk niet dat je er iets meer achter moet zoeken.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Benny3
Freshman Veelweter
Berichten: 188
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Opnames bekijken niet mogelijk zonder kabelaansluiting

Blijf het vreemd vinden dat de AD200 in de kelder wel de opnames laat zien en in de slaapkamer niet.

Trek ik in de kelder ook de kabelaansluiting uit zijn de opnames ook weg.

 

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Opnames bekijken niet mogelijk zonder kabelaansluiting

Normaals is inderdaad de coax niet nodig om opnames te kunnen kijken op de digibox, enkel de utp. Wat je eens kan proberen: trek zowel de digiboxen als de digicorder uit het stopcontact. Steek eerst de digicorder terug in en wacht tot hij helemaal opgestart is. Dus totdat je in het menu kan. Daarna steek je de 1ste digibox in en wacht je ook tot hij volledig opgestart is. Daarna de 2de digibox. Kan je nu wel de opnames zien op beide boxen?


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Benny3
Freshman Veelweter
Berichten: 188
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Opnames bekijken niet mogelijk zonder kabelaansluiting

Niet opgelost.

Daarnet zelfs de AD-200 in de keuken geplaatst kabelaansluiting uitgetrokken, geen opnames.

Kabelaansluiting ingestoken, wel opnames.

 

Straf.

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Opnames bekijken niet mogelijk zonder kabelaansluiting

ja straf inderdaad


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Opnames bekijken niet mogelijk zonder kabelaansluiting

@Benny3 

 

dat is bizar 😁

geloof je wel hoor maar is vreemd, mss iets achterliggend door de stopzetting van AD200/AD2000?

0 Likes
Benny3
Freshman Veelweter
Berichten: 188
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Opnames bekijken niet mogelijk zonder kabelaansluiting

Inderdaad heel vreemd.

Meer dan dit kan ik ook niet meer doen.

Ik laat de AD200 in de kelder staan om nog opnames mee te bekijken en verder zal ik vo

0 Likes
JonasRT
Experienced Meerweter
Berichten: 82
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Opnames bekijken niet mogelijk zonder kabelaansluiting

Via de decoders met het Yelo menu kan je inderdaad de opnames (via utp) zonder kabelaansluiting bekijken, heb ik een tijdje terug ook ondervonden. Je kan zelfs de opnames bekijken met een niet geactiveerde decoder (perongeluk ontdekt bij testen met het compact signaal).

 

Dat dit niet kan op een AD200 is waarschijnlijk te wijten aan iets achterliggend in de software (en hier gaan we niets aan kunnen veranderen vrees ik). Net zoals we in het andere topic gezien hebben dat een niet geactiveerde AD200 een melding weergeeft en een AD210 geeft deze melding niet. Ik denk dus dat hier geen oplossing voor gaat zijn.

 

Mocht ik jou zijn zou ik gewoon een AD210 of AD220 kopen op tweedehands (vraag naar aankoopbewijs zodat je zeker bent dat deze niet gehuurd is).

Ik heb mijn AD210 gekocht voor €25, heb deze laten activeren en heb deze decoder intussen al een jaar of 4. 

 

MVG

 

Benny3
Freshman Veelweter
Berichten: 188
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Opnames bekijken niet mogelijk zonder kabelaansluiting

Ja, er zijn 2dehands al digiboxen AD220 te vinden voor €50. Die oude AD210 zelfs voor €25.

Momenteel is alles hier trouwens gekocht, 2 digicorders en 3 digiboxen waarvan één digibox nieuw gekocht.

Ik zal eerst volgende weken al een kijken wat die AD200 nog doet die in de kelder staat.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Opnames bekijken niet mogelijk zonder kabelaansluiting

Een tweedehands HD Digibox aan 50 euro is een woekerprijs. Betaal hiervoor maximaal 25 euro. Als je dit toestel gedurende twee jaar gehuurd hebt en je zegt dan de huur op en brengt het toestel niet binnen, betaal je aan Telenet een vergoeding van 25 euro en hierdoor wordt dit jouw toestel. Let wel dit is geen eigendoms overdracht door verkoop (dus geen garantie van zes maanden), maar wel contractueel voorzien in de prijslijst. Het toestel wordt gedesactiveerd. Je kan het terug laten activeren als tweedehandstoestel.