Beantwoorden
eric104
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! Hi there!

Overschakelen van analoge tv naar digitale tv

Ze zeggen dat ik moet overschakelen naar een digibox/digicorder. Is dat dan enkel het basispakket  of zit daar nog iets bij en wat is de prijs van welk pakket? Ik wens gewoon digitale tv en internet.

Ik heb zitten kijken maar vind vtm2 en vtmgold niet terug. 

 

0 Likes
8 reacties
Ex-Netweter
 

Overschakelen van analoge tv naar digitale tv

M_016
Experienced Veelweter
Berichten: 228
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Overschakelen van analoge tv naar digitale tv

Ik heb de indruk dat de digitale TV zenderlijst op dit ogenblik op mijn locatie niet 100% ok is VTM2 & Gold zijn inderdaad in de lijst blijkbaar niet terug te vinden

VTM2 en VTM Gold zitten evenwel effectief in het basispakket (TV+digibox/digicorder/TVbox)

Overzicht digitale zenders Telenet

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Overschakelen van analoge tv naar digitale tv

gewoon de tv zenders inlezen op de tv

de zenders dat je nu niet heb vtm2 en vtmgold staan er ook op alleen moet je nog een handeling doen

https://www.netweters.be/t5/Hardware-instellingen/Switch-analoog-naar-digitaal-tv/m-p/80901#M9095

 

iets extra heb je niet nodig

voor nog meer zender kan je een digibox of digicorder kopen of huren

zelf de keuze

tv box is alleen huur

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Overschakelen van analoge tv naar digitale tv

@eric104 

Ik weet niet goed wat je wenst te bereiken. Daarom een woordje uitleg.

Ter vervanging van het analoge signaal biedt Telenet het Compact signaal aan. Dit is een digitaal signaal met hetzelfde zenderaanbod als het analoge. Om dit signaal te kunnen ontvangen heb je een tv nodig met een dvb-c tuner. Weet je niet of je tv dat aankan, geef dan hier merk en model en de kans is groot dat een Netweter dat kan zeggen.

 

Bij de afschaffing van het analoge signaal kan je beslissen om over te schakelen naar het product iconic tv (oude benaming Digitale tv Telenet). Met dit product krijg je ongeveer 80 tv zenders waarvan ongeveer de helft in hd. De prijs van dit product is hetzelfde als dat van de analoge tv, maar dit wordt per maand betaald (dus 12 x het maandbedrag = het jaarabonement analoge tv).

Wat heb je hiervoor nodig?

  • een tv met dvb-c tuner met ci+ aansluiting. Je schaft dan ook tv met eeb kaartje aan bij Telenet en dat kost naast je maandelijk abonnement eenmalig 69 euro

of

  • als je in aanmerking komt kan je gedurende 1 jaar een niet interactieve decoder (Digibox of Digicorder) huren ( je kan ook één van deze toestellen kopen)

of

  • als je het volle genot wenst van iconic tv dan heb je een interactieve decoder nodig. Digicorder of Digibox, of de Tv-Box. Voor dit laatste toestel moet je eveneens internet hebben van Telenet.

 

RuZ
Freshman Veelweter
Berichten: 158
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Overschakelen van analoge tv naar digitale tv

Is het niet zo dat er ivm zenderlijst verschillende regio's zijn?

Volgens mij zijn VTM2 en -Gold niet beschikbaar in de regio Brussel?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Overschakelen van analoge tv naar digitale tv

@RuZ 

Je kan altijd hier eens kijken welke zenders er in welke regio worden aangeboden. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Overschakelen van analoge tv naar digitale tv


@RuZ  schreef:

Is het niet zo dat er ivm zenderlijst verschillende regio's zijn?

Volgens mij zijn VTM2 en -Gold niet beschikbaar in de regio Brussel?


  • Wat het reguliere aanbod betreft, zijn er inderdaad verschillen tussen Vlaanderen enerszijds, en Brussel/Wallonië anderzijds
  • Wat het "Compact Signaal" betreft zijn de regionale verschillen groter: het "vrij te ontvangen" aanbod hangt af, van wat er vroeger op de analoge kanalen te zien was in de resp. regio's.

@patrick37  schreef:

@RuZ 

Je kan altijd hier eens kijken welke zenders er in welke regio worden aangeboden. 


Het zou nog beter zijn, indien de informatie op de website correct zou zijn 😫

Als ik mijn postcode ingeef, dan is zie ik onvolledige informatie, zoals:

  • reguliere DVB-C aanbod (TV met kaartje) mis ik inderdaad VTM Gold (kanaal 23) op de lijst.
  • compact signaal: ook hier staan er minder zenders op het lijstje dan wat ik ontvang.

Slordig van Telenet 🤔...

luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Overschakelen van analoge tv naar digitale tv

VTM4 en -Gold niet beschikbaar in de regio Brussel voor sd compact signaal

wel via digitaal

104 VTM 2

109 VTM 4

117 vtm Gold

 

0 Likes