Beantwoorden
lazyz
Experienced Beetjesweter
Berichten: 13
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Vernieuwde Telenet Webmail?

Play Sports Digibox EN CI+module (TV met kaartje)

Wou graag Play Sports nemen. Blijkt dat voor een bedrijf dat reclame maakt met de slogan"digitale tv op alle schermen" zijn belofte niet nakomt.

 

En dit ENKEL uit winstbejag, want technisch is er geen enkel probleem -ookal heeft men de medewerkers opgedragen deze leugen te verkondigen- !

 

  • Je kan "play sports" activeren op een CI+ module, geen probleem !
  • Je kan "play sports" activeren op je digiboxen/digicorders, geen probleem !

MAAR samen, oh neen ... Dan is er zogezegd een technisch probleem omdat het kaartje niet interactief is, dixit Technische dienst" !?!?!?

 

Dat technisch probleem is plots van de baan als je 2x zou betalen voor hetzelfde, maw er is geen technisch probleem (zeker niet omwille van de interactiviteit, misschien wel in het facturatie pakket)

 

Weet wel dat het in België VERBODEN is om voor dezelfde dienst 2xBTW te heffen !!! 

 

Misschien tijd om uw medewerkers 2x te laten klikken op de "activate knop" en het facturatie pakket maar 1x te laten aanrekenen, voor hetzelfde !

 

 

 

0 Likes
7 reacties
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Play Sports Digibox EN CI+module (TV met kaartje)

@lazyz

 

Ik denk dat wij je hier niet kunnen helpen.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5228
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Play Sports Digibox EN CI+module (TV met kaartje)

Ik werk al jaren een CI+ kaartje, van de tijd dat TN nog echt reclame maakte voor "tv-met-een-kaartje". Voor zo ver ik weet is dit altijd al zo geweest als je én digibox/digicorder én CI+ kaartje hebt. Wil je een extra dienst, zoals bijvoorbeeld Play Sports, dan moet je inderdaad apart betalen voor dat CI+ kaartje.

 

Ik kan daar geen technische uitleg voor geven, maar in principe gaat het om twee verschillende diensten: langs de ene kant een Play pakket op digicorder/digibox, langs de andere kant hetzelfde Play pakket op een CI+ kaartje. Dat zijn twee verschillende dingen, ook al zie jij dat anders.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Flappy
Professional Weetjesweter
Berichten: 28
De vernieuwde WIGO? Laat de zon in je hart! On a roll... Jij bent af!

Play Sports Digibox EN CI+module (TV met kaartje)

De technische uitleg is dat de decoder zijn signaal doorkrijgt van de modem om te laten weten dat hij Play Sports mag uitzenden, los van serienummer van de decoder en de CI+ module over coax, gekoppeld aan het serienummer van het kaartje.

 

CI+ en decoders kunnen niet samengevoegd worden omwille van het feit dat decoder interactieve toestellen zijn en CI+ modules niet.

Area57_1
Experienced Veelweter
Berichten: 311
De race is begonnen! WOW! De magic number! De vernieuwde WIGO?

Play Sports Digibox EN CI+module (TV met kaartje)

 


@sb schreef:

Ik kan daar geen technische uitleg voor geven, maar in principe gaat het om twee verschillende diensten: langs de ene kant een Play pakket op digicorder/digibox, langs de andere kant hetzelfde Play pakket op een CI+ kaartje. Dat zijn twee verschillende dingen, ook al zie jij dat anders.


De volgende informatie zijn geen feiten, maar mijn logische redenering waarom er voor CI+ modules een apart abonnement nodig  is voor een extra zenderpakket:

 

Die CI+ modules werken met alle compatibele smart-tv's van Telenet klanten met een tv-abonnement.

 

Als 1 abonnement op een extra pakket zou werken op 1 of meerdere CI+ modules, dan zou de volgende situatie kunnen gebeuren:

  • Een klant koopt 4 CI+ modules en neemt er 1 extra zenderpakket bij.
  • Eén CI+ module steekt hij/zij in zijn eigen smarttv.
  • De andere 3 CI+ modules plaatst hij/zij in de smarttv's van familie of vrienden die gewoon Telenet kabel-tv hebben.
  • Ze leggen allemaal 1/4 van de prijs van het extra zenderpakket samen.
  • Dus eigenlijk kijken 3  klanten dan naar een extra zenderpakket zonder hier voor te betalen.

Waarom kan dit bij meerdere digiboxen of digicorder wel ? Omdat Telenet zelf de software voor de digiboxen en digicorders ontwikkelt en zij dus een controle kunnen inbouwen om te zien  op welke locatie een digibox/digicorder zich bevindt.

 

Een controlesysteem bouwen voor smarttv's is te duur omdat er te veel verschillende niet-standaard besturingssystemen bestaan voor elk merk en elk model van smart-tv.

Telenet is geen  internationaal bedrijf zoals Netflix of Youtube.

Vanuit de tv-fabrikanten is er daarom ook geen aanzet om samen controle-systemen uit te werken omdat dit maar een te verwaarlozen positieve impact heeft op de verkoopcijfers van hun smart-tv's.

Een Zweed zal bijvoorbeeld geen voorkeur aan een specifieke smart-tv geven omdat die compatibel is met een Telenet-app, maar wel bijvoorbeeld als die compatibel is met een Youtube- of Facebook-app.

 

 

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Play Sports Digibox EN CI+module (TV met kaartje)

Dat staat toch allemaal heel duidelijk beschreven ?

 

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/mijn-extra-zenderpakketten-ook-via-tv-met-een-kaartje/


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
lazyz
Experienced Beetjesweter
Berichten: 13
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Vernieuwde Telenet Webmail?

Play Sports Digibox EN CI+module (TV met kaartje)

Bedankt voor de enige uitleg die steek haalt.

 

 

0 Likes
lazyz
Experienced Beetjesweter
Berichten: 13
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Vernieuwde Telenet Webmail?

Play Sports Digibox EN CI+module (TV met kaartje)

Inderdaad dat het niet kan staat er, dat kan ik ook lezen en horen op de helpdesk. De reden waarom kan men echter niet geven, dat moeten we achterhalen dankzij  Area57_1

0 Likes