Beantwoorden
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Samsung all-in-one home cinema aansluiting

Hallo,

Mijn home cinema gaat niet correct werken als ik hem aansluit volgens het schema hier boven. Ik heb een Samsung all-in-one, dus speaker systeem met ingebouwde blue-ray speler, radio tuner en het instellingenmenu. Het geluid komt wel surround door, maar ik moet van de home cinema ook beeld naar de tv krijgen om dvd’s te kunnen zien en het menu met de instellingen en de smart hub....

Momenteel is mijn Proximus decoder aangesloten met een optische kabel voor het geluid naar de home cinema zoals op het schema, en gaat er een HDMI kabel van de decoder naar de tv en ook een 2de HDMI kabel van de home cinema naar de tv. Anders krijg ik hem niet met dolby surround geluid werkend en heb ik geen beeld van de home cinema op de tv.

weet er iemand een betere oplossing eventueel met slechts een HDMI kabel naar de Tv??

indien ja, hoor ik het graag aub?

Never trust in Dust
0 Likes
7 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Samsung all-in-one home cinema aansluiting

@Domi1963  je zal toch wat explicieter moeten zijn: welk model?  Een algemene beschrijving volstaat niet. Heeft uw all-in-one hdmi aansluiting?  ...

 

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Samsung all-in-one home cinema aansluiting

Volgens mij heb je die optische kabel niet nodig. Verbind je decoder via HDMI met je receiver/home cinema en de receiver via HDMI met je tv. Dat moet via HDMI out (op de receiver) zijn.

 

En zoals aangehaald: meer informatie (model, type) is welkom.

 

Edit:  @Domi1963 je start best ook een eigen onderwerp.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Samsung all-in-one home cinema aansluiting

@janne_man : mijn home cinema all in one is een Samsung HT-J7500WM. Deze heeft 1 TV- out HDMI en 2 HDMI ingangen.

@sb‘: Uw voorstel heb ik al geprobeerd dus zonder de optische kabel, maar dan spelen enkel de 2 voorste speakers de 4 overige niet???

dus van de decoder out HDMI ging ik naar een  HDMI in op de home cinema. En vanaf de home cinema TV out HDMI ga ik naar de TV, met bovenstaand resultaat. Voeg ik dan de optische kabel toe en versteek ik één HDMI kabel rechtstreeks van de decoder naar de TV, dan pas heb ik dolby surround geluid. Het staat zo ook in de manual van de home cinema bij gebruik van een optische kabel.Robot Vrolijk

Never trust in Dust
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Samsung all-in-one home cinema aansluiting

@Domi1963 

Neen, er is geen betere oplossing. De oplossing die je in uw vraag formuleerde stemt volledig overeen met de Engelse handleiding op pagina 13:

Method 3 OPTICAL : Connecting an External Digital Audio Component
Use to connect the digital audio output of digital signal components such as Cable Boxes and Satellite
Receivers (Set-Top-Boxes) to the home cinema. Using a digital optical cable (not supplied), connect the Optical
Digital Audio In jack on the product to the Digital Optical Out jack of the external digital device using a digital


optical cable.  Select the D. IN mode.
✎ To see video from your Cable Box/Satellite receiver, you must connect its video output directly to your TV.
✎ This system supports Digital sampling frequencies of 32 kHz or higher from external digital components.
✎ This system supports only DTS and Dolby Digital audio. MPEG audio, a bitstream format, is not supported.

 

Zoals je zelf reeds aangaf heb je twee hdmi in je tv, één van de set-top box en één van je home cinema.

 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Samsung all-in-one home cinema aansluiting


@sb  schreef:

Edit:  @Domi1963 je start best ook een eigen onderwerp.


@sb, heb met @Domi1963 zijn vraag een nieuw topic gestart. Smiley Knipoog


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Samsung all-in-one home cinema aansluiting

@Suzy  Waarvoor dank. 

@janne_man  Dat vermoede ik al dat mijn oplossing zoals ze nu aangesloten is de enige goed werkende manier was. Nu rest mij enkel de vraag of dit gaat lukken met mijn digicorder en boven met de digibox?

want als ik het instellingsmenu open van de Proximus decoder dan zie ik dat deze al dolby surround door geeft...

Never trust in Dust
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Samsung all-in-one home cinema aansluiting

Natuurlijk gaat dat lukken.

0 Likes