Beantwoorden
koenhandekyn
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Signaalswitch in Lochristi > enkel Een en Canvas ?

Ik krijg op mijn TV enkel beeld bij Een en Canvas, voor de andere kanalen zegt de TV nog steeds "CI module ontbreekt" ? 

Tags (1)
0 Likes
11 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Signaalswitch in Lochristi > enkel Een en Canvas ?

@koenhandekyn dan zit je voor die andere zenders niet op de goeie Freq te kijken 😉 

zeker dat je 290 en id 32 hebt ingevuld ????


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Signaalswitch in Lochristi > enkel Een en Canvas ?


@koenhandekyn  schreef:

Ik krijg op mijn TV enkel beeld bij Een en Canvas, voor de andere kanalen zegt de TV nog steeds "CI module ontbreekt" ? 


Je bedoelt waarschijnlijk Een, Canvas en Ketnet 😊.

 

 

Volg eerst eens de instructies op https://www2.telenet.be/nl/landing-pages/signaalswitch/tv/#/check-je-tv en als het dan nog niet werkt, kom dan eens terug ...

 

Je verlangt toch niet van ons dat we de hele uitleg hier voor de zoveelste keer opnieuw doen, terwijl alles in detail al uitgelegd is?

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Signaalswitch in Lochristi > enkel Een en Canvas ?

De herhaling is de basis van het onderwijs.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Signaalswitch in Lochristi > enkel Een en Canvas ?


@Ex-Netweter  schreef:

...

Volg eerst eens de instructies op https://www2.telenet.be/nl/landing-pages/signaalswitch/tv/#/check-je-tv en als het dan nog niet werkt, kom dan eens terug ...

 

Je verlangt toch niet van ons dat we de hele uitleg hier voor de zoveelste keer opnieuw doen, terwijl alles in detail al uitgelegd is?


@Ex-Netweter wie weet heeft @koenhandekyn het stappenplan nog niet gezien of gevonden.

 

Ben vrij zeker dat geen enkele Netweter echt "verlangt" dat iemand hier een hele handleiding schrijft, maar eerder dat iemand op de community hem/haar wat tips kan geven of in de juiste richting kan sturen. 

 

Ik ben wel akkoord dat het stappenplan volgen het beste startpunt is. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Signaalswitch in Lochristi > enkel Een en Canvas ?

het kan ook zijn dat deze persoon het stappen plan bekeken heeft waneer er een probleem was op de site daar en zo niet tot de juiste stappen is gekomen of iets verkeerd heeft ingesteld tijdens het scannen.

als je niet op de bv 290 mhz en de ID 32 scant ga je die open zenders nooit vinden.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
koenhandekyn
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Signaalswitch in Lochristi > enkel Een en Canvas ?

conclusie - de tip om de details van stappenplan te bekijken was de nagel op de kop

 

suggestie aan telenet - ik kan me voorstellen dat ik niet de enige 'dommerik' ben die te snel over stappenplan gaat - en dan kan een opmerking in genre van 'je hebt enkel een en canvas/ketnet => controleer je parameters' misschien wel een nuttige toevoeging zijn 🙂 

koenhandekyn
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Signaalswitch in Lochristi > enkel Een en Canvas ?

dank voor vriendelijke suggestie ! 🙂 

 

ik had niet door dat Telenet dus 2 keer alle kanalen digitaal op de kabel zet 🙂 - een keer in hoge kwaliteit (met een kaartje) en een keer in lage kwaliteit 🙂 - en een en canvas dus 2 keer in hoge kwaliteit 🙂 

 

als er echt bandbreedte moet vrijgemaakt worden, dan vraag ik me af waarom niet gewoon alles 1 keer in hoge kwaliteit digitaal er op gezet wordt zonder kaartje - want zo veel gaan die kaartjes niet opbrengen lijkt me - kost vermoedelijk meer aan support dan wat het opbrengt 🙂 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Signaalswitch in Lochristi > enkel Een en Canvas ?

@koenhandekyn de VRT zenders zitten er maar 1 keer op, 

ze zetten deze in mindere kwaliteit op het compacte formaat om geen opnames te kunnen maken in HD kwaliteit die kan kunnen verspreid worden via internet (is op vraag van de zenders).


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes

Signaalswitch in Lochristi > enkel Een en Canvas ?


@koenhandekyn  schreef:

als er echt bandbreedte moet vrijgemaakt worden, dan vraag ik me af waarom niet gewoon alles 1 keer in hoge kwaliteit digitaal er op gezet wordt zonder kaartje - want zo veel gaan die kaartjes niet opbrengen lijkt me - kost vermoedelijk meer aan support dan wat het opbrengt 🙂 


Het Compact signaal bevat niet "alle kanalen" in SD, maar alleen de 23 kanalen die vroeger analoog uitgezonden werden.

 

Wat de bandbreedte betreft: voor de 23 SD kanalen gebruiken ze (gedeeltelijk) 2 muxen, dat is ongeloofelijk weinig bandbreedte in vergelijking met de bandbreedte die nodig is voor 23 analoge kanalen.

 

Als Telenet deze 23 zenders (of zelfs 30 in Limburg) allemaal in HD en onversleuteld zou doorsturen, dan zou toch niemand meer een digicorder of decoder kopen/huren?

Het gaat dus niet alleen over de CI+ kaartjes 😊

 

 

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Signaalswitch in Lochristi > enkel Een en Canvas ?


@Suzy  schreef:

Ben vrij zeker dat geen enkele Netweter echt "verlangt" dat iemand hier een hele handleiding schrijft, maar eerder dat iemand op de community hem/haar wat tips kan geven of in de juiste richting kan sturen. 

 

Ik ben wel akkoord dat het stappenplan volgen het beste startpunt is. 😉


Sorry als mijn antwoord wat arrogant overkwam, maar als iemand een probleem post en hulp zoekt, dan mag je toch verwachten dat ze:

  1.  vooraf een hele kleine moeite doen om zelf wat info te zoeken (op de site van Telenet, maar ook in Netweters was al heel veel geschreven over de Signaal switch).
  2.  ook al wat info geven over de stappen die ze zelf gedaan hebben om het probleem op te lossen ...

Maar intussen is het probleem blijkbaar opgelost (en mijn raad i.v.m het stappenplan gevolgd 😊).

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Signaalswitch in Lochristi > enkel Een en Canvas ?

@Ex-Netweter de reden van dat de zenders het ook vragen om geen goeie kwaliteit opnames te kunnen maken en delen op internet speelt ook mee hoor, de zenders vragen dat ook al jaren 😉 

niet enkel de hoofdreden van geen digicorders en digiboxen meer verhuren.

in Nederland zijn ook enkele zenders FTC beschikbaar bij Ziggo, en naast de NPO zenders vind je de rest ook in SD daar, en daar zijn ze veel lakser dan in belgie 😉 

daar gebruiken er nog klanten smartcards die gewoon in een andere ontvanger kunnen en dat zelf kunnen gedeeld worden in huis met verschillende ontvangers, ze konden daar jaren tot 5 kaarten gratis gebruiken voor 1 bedrag.

om maar te zeggen, in belgie zijn ze veel veiliger.

al zijn er uitzonderingen met de eerste kaarten van telenet, maar dat is vanaf april ook verleden tijd.

dan word het enkel codering via de chip in de box en vallen vele andere opties uit zonder eerst langs telenet te gaan met je portemonnee maandelijks voor een huur model (als je het niet koopt).


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes