24791
netweters
|
152700
antwoorden
|
20730
vragen
|
Vanaf 17 november is het niet meer mogelijk een Digibox, Digicorder of TV met een kaartje (CI+ module) te kopen. Mocht je toch nog zo een toestel willen, dan zal je op de tweedehandsmarkt moeten zoeken.
Digibox en Digicorder blijven wel nog beschikbaar voor verhuur (voornamelijk voor klanten zonder internet).
Stopzetting verkoop decoders en TV met een kaartje | Telenet
Ik ben realistisch genoeg om te weten dat niets blijvend is, maar ik vind het geen goed idee om dvb-c volledig af te schaffen. Negentig zenders in het basis aanbod en dan nog een resem zenders in extra pakketten is echter van het goede teveel. Telenet weet welke zenders voldoende rechtstreeks bekeken worden. Ik neem aan dat dit overeenstemt met de zenders op het compact signaal. In onze neo-liberale kapitalistische wereld draait alles om winst maximalisatie voor de eigenaar. Maatschappelijk verantwoord ondernemen zoals bepaald door de OESO is nooit de dada geweest van dat kapitalisme.
Het klopt dat meer en meer mensen (denken dat ze) kijken wanneer het hun past en wat hun interesseert. Alle AI wordt daarvoor ingezet: zorg ervoor dat mensen in een bubbel zitten. Dat is natuurlijk niet moeilijk. Mensen zijn geïnteresseerd in iets en willen steeds bevestiging van hetzelfde. Ooit (in 1985) vertelde eens een spreker tijdens een lezing als voorbeeld dat de voetballiefhebber de zondag de match van zijn ploeg gaat bijwonen. 's Avonds kijkt hij op tv de beelden van de match die hij gezien heeft en de volgend ochtend gaat die eerst op de sportpagina het verslag lezen van nogmaals dezelfde match. De focus van de mens om bevestiging te krijgen van hetgeen hij al weet, is op zich niet verkeerd, maar algoritmes die dat extra accentueren zijn crimineel. Het is belangrijk om ook aandacht te hebben voor wat men (nog) niet weet. Lineaire tv geeft een breder zicht (op zenders met journalisten die het algemeen belang voor ogen hebben. In sommige (of veel) landen heb je ook geen deftige lineaire tv en daar kan streaming wel een oplossing zijn. Maar men moet willen verruimen. Men vergeet al te dikwijls dat een dag 24 uur telt en dat men daarvan slecht een deel vrij kan gebruiken. Mensen maken zichzelf wijs dat ze dit en dat moeten zien en moeten doen. Ik moet just niks.
Als ik met mijn onnozel geschrijf hier één iemand kan overtuigen om uit zijn bubbel te treden, zal ik mij gelukkig voelen. (en anders ook).
Het is zeer flauw van Telenet om te beweren dat men enkel met de tv-box de beste ervaring heeft. Om het hier in Vlaanderen te houden: TV-Vlaanderen heeft ip-tv. Bij de meeste smart tv's is de app van TV-Vlaanderen standaard ingesteld. Wat kan de ip-box meer?
@luc55 schreef:Er gaat van alles rond maar er is antwoord geweest bij radio 2
Dus geen paniek alles blijft werken zeker tot 2030
Je mag gerust bij uw mening blijven, maar ik lees niets dat je mening ondersteunt met de link die je geeft.
De ip box moeten mensen ook niet hebben er zal een app zijn die je op je chromecast tv zet
of de app in je tv zelf
Een extra bakje dat willen mensen niet meer tegen 2030 zal dit er bijna niet meer zijn heeft ook geen nut zoals je zegt je bent er niets meer mee dan de apps op je tv
Er is vertelt dat er niets verandert enkel geen verkoop meer dat is op de radio geweest vertelt door medewerker telenet
De rest zijn geruchten en voorstellingen
@luc55 ik heb het al gezegd, op de radio vertellen ze soms iets positiefs om de klanten niet bang te maken dat ze niet gaan weg gaan, er zijn er al veel weg gegaan bij telenet dus proberen ze positief in het nieuws te komen.
dat jij dit gelooft zegt genoeg, wees eens realistisch en denk eens verder na, er zijn bewijzen genoeg van pdf file's van Wyre die zijn gepost op dit forum,
als je dit weer eens tegen spreekt dan spreek je gewoon zoals telenet.
1+1 is meestal 2 hé 😉
@janne_man ik vrees dat we tegen die tijd lineaire tv minder en minder zullen vinden, ARD en ZDF willen tegen die tijd ook lineaire tv afschaffen,
dus ja, ooit zal je amper nog gewone tv zoals vele het kennen nog kunnen bekijken en zal je wat je wilt zien uit een on demand of terug kijk lijst bekijken via streaming zoals je nu al films kan bekijken via apps van een netflix of HBO Max enz.
ik weet ook dat veel oudere mensen dit niet gaan kunnen begrijpen en in paniek zijn wat te doen, maar de kabel is ook niet eeuwig bruikbaar zoals het nu is, er is plaats nodig voor het internet dat sneller moet en de beeldkwaliteit van veel zenders laat soms te wensen over bij snelle bewegingen,
veel klanten zien dat zelf niet, zijn al content met een 576 beeldkwaliteit zoals vroeger op de beeldbuis, maar wie kwaliteit na jaagt ziet het direct (zoals ik en nog enkele klanten hier op het forum).
dat het beter kan heb ik vorige week nog gezien met de VRT dat een hele dag op satelliet een transponder heeft gebruikt voor hun zender VRT1, daar zat een zeer hoge HD beeldkwaliteit op waarop je echt het verschil zag met de VRT1 via telenet, daar was zuiver beeld op wat bij telenet toch heel nipt is en bij snelle beelden toch om te huilen is van spikkels in het beeld om een vb te geven.
wil maar zeggen, ik snap uw redenering maar je kan de toekomst niet tegenhouden.
Er zal wel iets veranderen maar zal stap per stap zijn
Het eerste dat zeker gaan uitzetten is de betaal bundels die zullen naar ip gaan dat zeker
En voetbal eerst dazn voetbal zal de regels strenger maken dat je thuis op 4 tv boxen sport kan zien
en nog 2 streams sport op een extra toestel kan zien zal later niet meer kunnen
Is nu een mooie geschenk dat het nu kan
@luc55 Orange gebruikt dezelfde Wyre kabel als telenet en dezelfde zenders met enkele uitzonderingen waarmee orange geen overeenkomst heeft, en als telenet die zenders verwijderd gaan die bij orange ook verwijderd worden, ze gaan die niet laten staan voor orange alleen.
wees realistisch zoals ik al eerder zei, ze gaan dit nu nog niet verkondigen dat dat gaat gebeuren om de klanten niet bang te maken en hen te verliezen daardoor, maar dit gaat echt wel gebeuren.
als je dit gelooft dat dit niet gaat gebeuren dan zal je het zelf wel merken.
@luc55 tv's blijven niet eeuwig apps ondersteunen, eens wordt dit ook niet meer geüpdatet, wat ga je dan doen als de app opeens niet meer werkt op die tv,
de boxjes naast de tv gaan blijven, dit is de gemakkelijkste en beste optie, is die kapot dan haal je gewoon een andere en kan je na een half uur ofzo weer kijken,
werkt het niet meer op je tv dan ga je die toch niet buiten zetten en een andere gaan kopen.
@janne_man schreef:Ik begrijp geleidelijk anders dan jij. De uitfasering zal gebeuren per regio.
Het is jouw volste recht om "geleidelijk" anders te begrijpen ... In het Wyre document wordt het woord "geleidelijk" niet gebruikt, maar "gefaseerd"
Een discussie over de interpretatie van "gefaseerd" is een beetje nutteloos en zuiver speculatie, gezien we geen info hebben over de details van het uitfaseringsplan.
Wat we wel weten is:
Mijn interpretatie is dus niet per regio, maar per type content gaan er paketten/zenders over naar IPTV ...
@luc55 schreef:Zij er zeker van dat nog langer duurt vorige week is de vraag aan orange gesteld zij blijven de DVB - C verder zetten
Geen idee wie je bedoelt met "Orange"
Een chromecast tv is een 1 keer kopen en is opgelost
We zullen zien is nog lang tegen dan is er van alles verandert
En mensen maken zelf een eigen keuze
Orange houd niet graag van verandering om extra kosten te maken
Het zelfde met keuze van eigen modem hebben ze geprobeerd om tegen te houden
is hun ook niet gelukt maar proberen wel
En Brussel is een zeer moeilijke markt voor internet en tv
Ook een chromecast geraakt defekt.