De Netweters
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Storing op TV en zware storingen op Play Sports/Eleven

Beantwoorden
Highlighted
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! Hi there! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Hallo

 

Ik heb al geruime tijd last van lichte storingen op de 'normale' zenders, pakweg 100 foutieve pakketten ongeveer na een avond tv kijken. Niet ideaal maar niet onoverkomelijk. Nu ik sinds vrijdag naar de nieuwe Eleven-kanalen wil kijken merk ik dat die gewoon niet te bekijken zijn, kleuren die in elkaar overlopen, blokjes, sneeuw, ... (zie video) De foutieve pakketten blijven er ook bijkomen met duizenden. Het rare is dat ik ook soms enkele uren vlekkeloos beeld kan hebben, maar het probleem komt alleszins wel altijd terug.

 

Nu heb ik hier al even rondgekeken en zelfs al telefonisch contact opgenomen met Telenet dus ik denk dat ik de meest voor de hand liggende mogelijke oplossingen wel al geprobeerd heb. Ik heb al een nieuwe digicorder, al geprobeerd met andere coaxkabels, al teruggezet naar fabrieksinstellingen, ... Ik ben dus stilaan radeloos aan het worden. Er werd mij aan de telefoon wel gezegd dat dit een gekend probleem is en ik wil de expertise van de klantendienst niet in twijfel trekken maar ik heb het al nagevraagd op verschillende voetbalfora en ik vind letterlijk niemand met hetzelfde probleem. 

 

Weten jullie nog iets wat ik kan proberen?

 

Alvast bedankt.

 

Groeten.

 

0 Likes
Beantwoorden
10 reacties
Highlighted
Freshman Meesterweter
Berichten: 1829
Opgeruimd staat netjes! De slimste mens? Dat ben jij. Bye-bye Google, hello Yougle! GP, kort voor Giga Poster!

@C18B91 verlies kan ook op de kabel zitten buiten door kabel die los komt ofzo, heb je dit nu nog momenteel, kan zijn dat het door de warmte was dat je slecht signaal had of verlies, heb dit ook gezien dit weekend ergens, de kabels hangen soms uren in die hitte en/of krijgen door de weersomstandigheden storing door inslag, een kabel moet maar ergens open liggen voor een paar mm en er kan inslag zijn van atmosferische storing of andere zaken.

probeer anders telenet eens uw signaal te laten checken en/of te laten komen naar huis, kan zijn dat ze het dan aanrekenen, als binnen al alles is aangepast van kabels en er een nieuwe box staat dan kan het nog ofwel buiten zijn of de NIU, dat bakje waar de kabel aanhangt die naar de digicorder loopt en een andere kabel naar de modem.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Experienced Weetjesweter
Berichten: 63
Topicwurm! Goed bezig! Dat begint te tellen! Handje vol!

Dit probleem had ik bij de lancering van de 3 nieuwe Eleven zenders (JPL) ook.

Ik had ook "Telenet" gecontacteerd, de eerste vertelde me dat het aan de hardware van sommige types van decoders/boxen lag , de vlg dag terug gebeld en die vertelde dat het aan hun netwerk lag en dat er meer klachten hierover al binnen gelopen waren.

Ze waren het aan het oplossen en sinds Zondag is het toch al beter maar nog niet optimaal. De blokjesvorming is zo waar wel verdwenen maar van een echt zuiver beeld kan ik toch nog niet spreken.

 

Ik had er hierover al wel gepost op dit forum zodus niet goed rond gekeken.🤔

0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Experienced Allesweter
Berichten: 1306
Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! It's your fifth party! Straf. Héél straf!

@C18B91   Als foutieve pakketten blijven oplopen dan is er iets mis met het signaal. Jij hebt de digicorder en de coaxkabels al vervangen. Dan zou ik ik de klantendienst bellen en een technieker laten komen.

Moest het toch aan jouw bekabeling binnenshuis liggen, dan is deze interventie betalend. Ligt het aan Telenet (NIU, kabel buiten), dan is de technieker gratis.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Experienced Meerweter
Berichten: 79
Al 25 duimen! Say what?! Goed bezig! Tien op tien!

Heb je al eens nagevraagd bij de buren?

Ik had een soortgelijk probleem tot een versterker in de straat werd vervangen.

0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! Hi there! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

@master-magic1 Ik denk niet dat het aan de warmte ligt, want ook deze week heb ik er nog last van. Ik zal de klantendienst eens contacteren om mijn signaal te laten testen. 

 

@Guyke1 Mijn excuses, jouw topic heb ik inderdaad nog niet gezien. Bij mij is het echter nog niet verbeterd dus waarschijnlijk heb ik toch nog een ander probleem naast het 'gekende probleem'.

 

@Wheng Er zijn ook wel soms momenten waarop de foutieve pakketten gewoon op 0 blijven en ik dus wel perfect beeld heb voor een paar uur. Stel nu dat de technieker op zo'n moment zou langskomen, zou hij het probleem dan alsnog kunnen vinden denk je?

 

@riji Bedankt voor de tip, zal het eens navragen.

 

 

Alleszins al bedankt voor jullie antwoorden. 

Beantwoorden
Highlighted
Professional Veelweter
Berichten: 336
It's your second party! WOW! Klasse! De vlam zit erin.

@C18B91 zo'n storingen zoals bij u zijn hier niet merkbaar. Wel paar keer dat het beeld en geluid een 10-tal seconden stopte en daarna terug op gang kwam met enkele seconden blokjesvorming in beeld (gemiddeld een keer of 3-4 per match).

0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! Hi there!

Heb net hetzelfde probleem! Problemen startten samen met de Corona lockdown (meer load op het netwerk?)

Telenet is vorige week het signaal komen meten ... 

Signaal op de distributiebox op de verlichtingspaal valt binnen de normen.

Signaal op de kabel die binnenkomt valt nog binnen de normen maar zit aan de onderkant.

Signaal aan de kabel modem is op het randje.

Gekregen uitleg ... door belasting op het net kunnen er schommelingen zijn op het net, waardoor het signaal onder de norm valt en dat je blokken op de zenders krijgt.

Er is een nieuwe afspraak gemaak voor een volgende technieker om effectief te kijken of er iets mis is met het signaal in de straat. 

Eerder werd mij ook al gesuggereerd om de digirecorder te vervangen, maar als je op alle boxen het probleem hebt, dan moet het een probleem met het signaal zijn hé

0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Professional Meerweter
Berichten: 153
Al 25 duimen! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

is het probleem op alle zenders en het tijdstip is dat rond 20.00 uur of is het ganse dag op alle toestellen blokjes  geven.  heb je vanaf de blokjes komen iets vervangen of een toestel bij gekocht dat mogelijk storingen geeft  kan zijn dat een ander toestel stoort (deurbel ......)

0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Community Manager
Berichten: 3191
It's your fifth party! De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! It's your fourth party!

Ik geef jullie graag een nieuwe (finale) update hierover.

 

De Eleven Sports zenders zullen een nieuwe preset krijgen, waarmee het technische probleem zal worden opgelost. Deze wijzigingen zullen live gaan op 27/08 voor digibox/digicorder en op 01/09 voor de TV-box.

 

Vlaanderen

  • ELEVEN PRO LEAGUE 1 : 212
  • ELEVEN PRO LEAGUE 2 : 213
  • ELEVEN PRO LEAGUE 3 : 214

Wallonië

  • ELEVEN PRO LEAGUE 1 : 628
  • ELEVEN PRO LEAGUE 2 : 629
  • ELEVEN PRO LEAGUE 3 : 630

 

Van 27/08 tot 01/09 zal een banner alle kijkers informeren over de nieuwe presets. Tot 01/09 zullen alle drie de kanalen zichtbaar zijn op hun oude en nieuwe presets op digibox/digicorder, vanaf 02/09 zullen ze worden verwijderd uit de oude presets. 

 

Vanaf 27/08 is terugkijk-TV enkel beschikbaar op de nieuwe presets, op de oude presets zijn de kanalen dan enkel nog lineair te bekijken. 

 

Heb je als klant je zendernummers gewijzigd? Dan zal je een herscan van de zenders moeten uitvoeren.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewSuzy | Community Manager

Without music, life would be a mistake. - Nietzsche

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Beantwoorden
Highlighted
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! Hi there!

Blokjes waren niet beperkt tot Eleven ook op andere zenders zoals VTM, ShortsTV, TV Oost.

Uiteindelijk is de 3de technieker langs geweest en er is er wel degelijk een probleem gevonden met de bekabeling op de verlichtingspaal. Waardoor het signaal een stuk sterker is. Nu maar hopen dat het voldoende is om geen blokken meer te krijgen bij een hogere belasting van het net.

To be continued 🙂

 

0 Likes
Beantwoorden