24791
netweters
|
152705
antwoorden
|
20730
vragen
|
Hallo allemaal,
Ik heb een "TV met een kaartje", en ben recent verhuisd naar een andere woning binnen dezelfde stad (regio Brugge). Ik heb enkel een abonnement "Digitale TV" bij Telenet, en had mijn verhuis reeds op voorhand gemeld (en heb daar ook bevestiging van ontvangen).
Nu heb ik het probleem dat ik in mijn nieuwe woning bij een aantal Vlaamse zenders de melding "geen signaal" krijg op het desbetreffende kanaal. Het gaat om: VTM HD, VRT1, VRT Canvas, VTM2, VTM3, Ketnet en VTM Gold. Andere zenders werken/decoderen wel goed.
Mijn televisie is een Sony KDL-26EX320 uit 2011. De televisie is via coax > F-connector tussenstuk > F-connector kabel verbonden met DS1 van de NIU-2420BTF versterker.
Enig idee wat er aan de hand kan zijn? Ik heb al een aantal zaken geprobeerd: andere coax kabel, andere versterker poort, rescan van alle zenders met/zonder kaartje in de TV, ...
Kan het aan mijn televisie liggen die te oud is? In mijn vorige woning werkte alles perfect op deze manier, maar de versterker was een oud ding (geen NIU).
Bedankt
M.
Contact opnemen met Telenet. Mogelijk werd er een filter geplaatst.
Volgens mij gaat dit niet meer zonder andere abo's bij Telenet. Voorheen betaalde je voor de tv-kabel en had je daar je kaartje bij. Kabel werd Digitale TV, maar nu heb je volgens mij een tv abo nodig.
Als je alleen maar kabel tv had en je schafte tv met een kaartje aan, dan betaalde je 50 euro extra voor de digitale aansluiting. @mhoys schrijft zelf dat hij Digitale tv heeft. Er is dus geen reden waarom het nu niet meer zou werken. Vermits de helft lijkt te werken en het juist de mux is met onder andere de vrt zenders, vermoed ik dat het komt door een geplaatste filter. Mogelijk had de vorige bewoner geen digitale tv van Telenet.
De vorige bewoner had inderdaad geen Telenet, maar Mobile Vikings. Kunnen ze die filter aanpassen op afstand, of moeten ze daarvoor langskomen?
Bedankt
M.
Ik heb een Digitale TV abonnement, ik betaal hiervoor maandelijks 21,32 euro. In mijn vorige woning (zelfde stad, zelfde televisie, zelfde kaartje) werkte alles perfect.
@mhoys72 Die filter hangt buiten aan de inkomende kabel van buiten naar binnen, je kan deze soms zien zitten, daarvoor moet iemand komen om deze er uit te halen, best eens bellen daarvoor om iemand te laten langskomen om deze er vantussen te halen, is 5 min werk.
Vragen dat ze iemand langs sturen om de filter te verwijderen
https://www2.telenet.be/residential/nl/contact/mytelenet-help/chat-via-whatsapp.html
Of bellen ze moeten iemand langs sturen het moet werken ook al vertellen ze verkeerde info aan de lijn laat iemand langs komen