|
26.732
netweters
|
166.247
antwoorden
|
|
22.298
vragen
|
Ik heb TV met een kaartje en sinds gisteren 10 augustus zijn er meerdere kanalen die "geen signaal" of "slechte signaalkwaliteit geven. O.a. ATV, VTM 4, Trends Z, TLC, MTV VL, VTM series, Nickelodeon, Nick Jr, Nickelodeon Ukraine, MENT 55, Vlaams Parlement TV, Dobbit TV, OUT TV, enz. Ik dacht eerst dat het een technische storing was, maar het lijkt erop dat Telenet deze zenders van de kabel heeft gehaald zonder aankondiging. Ben ik de enige met dit probleem? Wie weet hier meer over. Dank bij voorbaat.
Mvg,
Bernie
Er is volgens mij op 10 augustus niets veranderd aan het aanbod TV zenders via DVB-C.
Indien Telenet een DVB-C zender wegneemt wordt deze vervangen door een "pancarte".
Je kan ook geen "slecht signaal" hebben op een individuele zender. De zenders die je opnoemt zitten op verschillende muren.
Ik denk dus een lokaal probleem. Check de signaalsterkte, de coaxkabel, of doe een nieuwe scan.
Het Signaal zal niet goed door komen
De zenders zijn niet weg
Ofwel herstart je de tv met de lijst met zenders om terug opnieuw in te lezen
Ofwel kijk je eens de coax kabels na (zijn er werken in de buurt kan ook een klein probleem geven )
Bedankt voor jullie reactie.
Nu weet ik al wat meer. Ik heb ondertussen het één en ander getest. Ik heb de TV en NIU gereset. Nog hetzelfde. Ik heb een andere uitgang op de NIU geprobeerd. Geen verschil. Coax tussen TV en wandcontactdoos vervangen. Nog hetzelfde. Ik heb de TV met een nieuwe coax rechtstreeks op de NIU aangesloten. Nog hetzelfde. Volgens mijn bevindingen is het wel degelijk een signaalprobleem dat zich in of voor de NIU bevind. Naar de klantendienst gebeld, maar die kerel kende er totaal niks van en zei dat de zenders geleidelijk verdwijnen en tegen eind 2026 TV met een kaartje stopt. Volgens hem was het "kaartje" niet meer van Telenet en werd niet meer ondersteund. Ik moest maar een TV box nemen. Zo een uitleg, daar heb ik niks aan. Best eens terugbellen en hopen dat ik iemand bekwaam aan de lijn krijg.
De tv kaart eens uit de module hallen en terug zetten en de module uit de tv hallen en ook terug zetten
Dan heb je alles geprobeerd vraag een technieker voor storingen op de tv
Ze gaan beginnen over kosten van de technieker niet aantrekken neem duidelijk een foto van ontbrekende zenders voor later bij discussie
Gewoon zien dat ze geen kosten aanrekenen voor de technieker op je factuur en hou je mailbox in de gaten en de spam map
Ik denk dat Telenet gefoefeld heeft met de kabelfrequenties. Misschien moet je eens opnieuw scannen?
@VanLeemhuyzen Er is niet verschoven met de zenders, er is waarschijnlijk een probleem in de straat met de kabel, vorige week heb ik ook opeens geen signaal gehad op de kabel voor tv, er was een storing in de straat waardoor er problemen waren op de kabel, in de app was een melding van een storing,
zou ook eens de app checken op melding van werken of storing.
Wat weet jij daar van?
Toevallig gaat het wel allemaal om frequenties die in de toekomst vrijgemaakt zullen worden voor internet.
Ik denk dat Telenet aan het experimenteren is.
De klantendienst moest natuurlijk weer een tv-brol iepee verkopen in plaats van de klant te helpen. Proper is anders.
Het ziet er eerder naar uit dat u de enige bent.
Wat kan het zijn?
@VanLeemhuyzen Is toevallig maar 1 persoon dat er last van heeft, ik heb ook tv met 2 kaartjes en op beide werken alle zenders perfect, kan alle basis zenders nog ontvangen.
is eerder een probleem met de kabel buiten, in de straat of in de buurt waar de node staat waar die persoon op is aangesloten.
niet direct doemdenken.
daar is niemand mee geholpen.