24747
netweters
|
152257
antwoorden
|
20683
vragen
|
Ik ben al jaren klant bij TV-vlaanderen (met binnenhuis-antenne) maar die stoppen er op 1 september bij.
Een schotelantenne is geen optie en daarom zou ik graag TV kijken via Telenet.
Ik heb momenteel al een gsm-abonnement bij Telenet en wil er nu TV bij.
TV-kijken via een TV-toestel (geen tablet of app)
Internet en vaste lijn heb ik ook niet nodig.
Wat zijn de tarieven (aansluiting + maandelijks abonnement) om TV te kijken bij Telenet
1. 'met een kaartje (CI-module achteraan in TV)
2. met een digibox
Op de website v Telenet vind ik die niet terug, enkel dat ik daarvoor dien langs te gaan in een Telenet-winkel.
Waarom worden die tarieven niet gewoon vermeld op de website?
Mvg,
Frans
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hij wilt letterlijk gewoon TV Vlaanderen kijken. Als hij internet had dan zou een Chromecast de goedkoopste optie zijn.
Kan hij zelfs een decoder krijgen als hij geen modem thuis heeft?
NIU en modem behoren tot de basisuitrusting van een digitaal abonnement...
Je betaalt éénmalig 50€ voor het activeren van je éérste digitale dienst. Onder digitale dienst verstaat Telenet internet, telefonie of DTV.
Als je digitale TV bestelt, wordt er een NIU en modem geplaatst.
En kan hij TV Vlaanderen bekijken via dat? Dat is namelijk wat hij wilt.
Volgens de website kan dat enkel via internet of satelliet dus ik denk dat hij een internet abonnement nodig heeft, zeker als hij geen schotel wilt.
Hij kan toch elders een internetabonnement hebben of kunnen gebruiken. Dat hoeft toch niet bij Telenet te zijn. Wat is het probleem?
Op deze link kan je lezen hoe je het servicebeleid moet begrijpen. Ik vermoed dat deze pagina dateert van de periode dat de Digicorders AD2000 en de Digiboxen AD200 niet meer ondersteunt werden en niet meer gebruikt konden worden (wegens het niet meer ondersteunen van een fraudegevoelige versleuteling van het dvb-c signaal).
Extract uit deze pagina:
Op het ogenblik dat het analoge signaal stopgezet werd, kregen de analoge klanten een aantal opties. Zoals gratis installatie van NIU en modem, bijzondere huurvoorwaarden (als ik me goed herinner gratis huur gedurende een jaar), lagere aankoopprijzen voor Digicorder en Digibox.
Bij stopzetting van het dvb-c signaal zal Telenet ook zorgen voor gratis alternatieven voor de resterend periode van 5 jaar na aankoop bij Telenet (van CI+, Digicorder, Digibox).
Het probleem is dat hij geen internet wilt. Maar als hij internet heeft, waarom een digicorder kopen als hij gewoon via de app kan kijken?
Dan komen we terug op de Google Chromecast + TV Vlaanderen abonnement (+ internet).
Ik denk dat we misschien tegen 2025 allemaal IP TV boxen zullen gebruiken. Dat moet want we kunnen anders geen DOCSIS 4 modems gebruiken en ze gaan sowieso geen 6 jaar wachten voor dat. Zeker met hun trage fiber uitrol.
Trouwens al jouw alternatieven gebruiken DVB C dus dat is niet logisch als we dan IP gebruiken.
@LordCoeCoe het zal allemaal niet zo snel gaan, ook de NIU's in elke woning moeten aangepast worden, dat zal nog niet voor direct zijn.
zal maar pas zijn als een bepaald aantal % Fiber heeft bij telenet.
en ze zullen de DVB-C zenders stelselmatig verminderen zodat ze nog een bepaald aantal tijd basis kunnen aanbieden en om de mensen te laten overschakelen op IPTV.
Niet iedereen wil een app gebruiken. Niet iedereen wil lineair kijken. Als hij geen internet heeft en voor de kleinste kost gaat, dan is de CI+ de beste oplossing. Als hij wel internet heeft en een smart tv dan is de goedkoopste oplossing tv-vlaanderen met de app op zijn smart-tv.
Ik ben zelf geen voorstander in het gebruik van apple-tv of Google Chromecast. Dat zijn nu juist twee producten van ondernemingen die al veel te veel controle hebben over alles en nog wat. Maar ieder zijn meug.
Er is maar één alternatief en dat is een ip-tv-box. Ik heb geen dvb-c toestellen opgegeven als alternatief, Hetgeen tussen haakjes staat is een verduidelijking van welke toestellen aangekocht werden minder dan 5 jaar geleden bij het stopzetten van het dvb-c signaal.
Hij had vroeger tv voor 10 euro van antenne tv van tv vla
En hij heeft geen behoefte aan internet thuis
Ja hij kan perfect een decoder krijgen een digibox of digicorder of een tv kaartje
Hij neemt wel geen internet af van telenet dus de modem zullen ze niet installeren vroeger wel nu niet
Hij heeft al een dienst bij telenet mobile dus die 50 euro valt weg is ook niet meer van deze tijd
we begrijpen dit als je na een paar maand stop zet en na weer paar maand terug actief maak en na een paar maanden terug stop zet
Dat begrijpen we de extra kost van 50 euro maar dit niet geval
Antenne tv is op website van tv vla verwijdert stopt op in september
Voor de satelliet heb je geen internet nodig wel voor terug kijk tv of voor films op te vragen
Hij kan de satelliet schotel niet zetten dus dit valt weg
En voor de app van tv vla heeft hij internet nodig en genoeg internet en dat heeft hij niet
(tegen 2025 allemaal IP TV boxen )
Waar gaan ze al die bakjes hallen er is nu nog veel werk om het nu in orde te krijgen het netwerk
En er zijn mensen die hier geen interesse in hebben een app of niets
En zeker geen extra kosten nu zijn er nog heel veel koop toestellen in gebruik
En dan nog zwijgen van de concurrentie het kan rap een andere kant op gaan dat hebben we met mobile ook gehad
Zoal je zegt hij wil gewone tv en gewone zappen meer niet
en geen app's de kaart de beste oplossing