Beantwoorden
fimez
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Terugkijk TV werkt niet helemaal na overschakeling abo

We hebben recent ons abo aangepast van Wigo naar ONE. Alles lijkt relatief goed gegaan te zijn enkel terugkijk TV werkt niet op de meeste kanalen. In de app kunnen we terugkijken, maar op de TV werkt terugkijken enkel op de Play Sports kanalen maar bv. niet op VTM of VRT. Er is interactiviteit voor zover ik kan zien want ik kan genoeg dagen zien in de TV gids bv.

0 Likes
28 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1146
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Straf. Héél straf!

Terugkijk TV werkt niet helemaal na overschakeling abo

Even de standaard stappen (dus vergeef me als je dit al gedaan hebt)

  • Herstart je digicorder eens
  • Herstart je modem eens.

Krijg je een foutmelding op de TV of krijg je Terugkijk TV zelfs niet als optie?

Lijkt me sterk maar je weet maar nooit: je hebt niet per ongeluk TV Flow gekozen ipv TV Iconic bij het overschakelen naar het nieuwe abonnement?


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2732
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Terugkijk TV werkt niet helemaal na overschakeling abo

trek de stroomstekker 5 min uit de digicoder

en laat rustig opstarten

doe het ook met de modem

0 Likes
fimez
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Terugkijk TV werkt niet helemaal na overschakeling abo

Al de herstarts zijn al 2 maal geprobeerd (omdat die ook regelmatig eens nodig zijn om de gedeelde opnames op onze digibox terug zichtbaar/aan het werken te krijgen als de 2 toestellen weer eens om 1 of andere reden in verschillende IP ranges zijn terecht gekomen).

Op zich krijgen we geen foutboodschap voor de Terugkijk TV... het menu item in de details van een programma is er gewoon niet (waar dat er bij een Play Sports programma wel is).

Qua TV heb ik nog even in Mijn Telenet gecontroleerd en we hebben volgens dat ding wel degelijk Telenet TV Iconic.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5314
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Terugkijk TV werkt niet helemaal na overschakeling abo

@fimez 

Ik stel mij de vraag als je IP problemen hebt met de digibox en digicorder, hoe zijn deze aangesloten op de modem, rechtstreeks met een utp kabel of met nog een wifi oplossing tussen ???

want dat je IP soms veranderd is niet normaal.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
fimez
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Terugkijk TV werkt niet helemaal na overschakeling abo

De Digibox en Digicorder zijn beiden aangesloten op de modem via Powerlines... de modellen van Telenet zelf. Ze hebben het probleem met de opnames jaren geleden nog proberen te steken op het feit dat ik mijn eigen access point en powerlines gebruikte. Ben toen uiteindelijk overgestapt op enkel maar materiaal van hun en geen eigen access point, maar het probleem met de gedeelde opnames blijft om de X tijd de kop op steken, maar staat volledig los van het probleem met de Terugkijk TV. Ik heb een hele procedure van alles uittrekken en terug inschakelen in een bepaalde volgorde met wachttijden tussen dat het gedeelde opname probleem meestal oplost (ik blijf bij mijn punt dat er ergens iets bij hun DHCP-achtige toestanden misgaat).

Het is op zich normaal dat je IP veranderd... al is de lease bij Telenet redelijk lang, maar in dit geval gaat het niet over het IP adres van de modem maar de IP adressen van de digibox en digicorder die in verschillende ranges uitkomen waarna de toestellen elkaar niet kunnen "zien". Ik heb trouwens ooit van iemand van Telenet support een halve bevestiging gekregen dat dit idd een gekend issue is en dat zij een actie kunnen doen die het zou moeten "resetten", maar daarvoor moet je eerst bij Telenet support binnen geraken en dat is nu ook een probleem.

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1619
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis!

Terugkijk TV werkt niet helemaal na overschakeling abo


@fimez  schreef:

Het is op zich normaal dat je IP veranderd... al is de lease bij Telenet redelijk lang, maar in dit geval gaat het niet over het IP adres van de modem maar de IP adressen van de digibox en digicorder die in verschillende ranges uitkomen waarna de toestellen elkaar niet kunnen "zien". I


Het is helemaal niet normaal dat de IP adressen van de digicorder of digibox regelmatig verandert. Deze toestellen blijven normaal altijd onder spanning (ook in stand-by), en blijven in principe hun IP adres behouden.

Wat de IP adressen betreft. Een digibox / digicorder heeft 2 MAC adressen, en dus ook 2 IP adressen:

  • het eerste MAC adres is 68:68:59:xx:xx:xx (dit MAC adres staat ook op de bijgeleverde sticker). Op dit MAC adres krijgt de digibox/digicorder een IP adres van de Telenet servers (10.x.x.x). Dit IP adres dient voor de interactiviteit (programmagids, terugkijkTV, on-demand, ...)
  • het tweede MAC adres is 6A:68:59:xx:xx:xx (met dezelfde xx:xx:xx als hierboven). Op dit MAC adres krijgt de digibox/digicorder een IP adres van de jouw router (HGW) (192.168.0.x) en is dus zichtbaar op jouw intern netwerk. Dit IP adres dient voor het delen van de opnames tussen de verschillende digiboxen/digicorders in jouw lokaal netwerk. Via dit 192.168.0.x adres "zien" de toestellen elkaar in het netwerk.
@fimez  schreef:

... maar het probleem met de gedeelde opnames blijft om de X tijd de kop op steken, maar staat volledig los van het probleem met de Terugkijk TV.


"Interactiviteit" en "opnames delen" zijn dus inderdaad twee afzonderlijke processen, die over verschillende IP's lopen (vandaar dat de problemen niet altijd samen voorkomen).

Je kan dus in geval van problemen volgende zaken controleren:

  1. Op "Mijn Telenet" kan je onder "Verbonden toestellen" jouw 2 digiboxen/digicorders zien met hun lokaal IP adres (ook "IN-HOME adres genoemd), alsook het 6A:68:59 Mac adres.
  2. Op beide digicordes kan je in de technische info onder "IP adres" het respect. 68:68:59: Mac adres terugvinden, alsook beide IP adressen (10.x.x.x. en het IN-HOME adres 192.168.0.x).

@fimez  schreef:

. Ik heb trouwens ooit van iemand van Telenet support een halve bevestiging gekregen dat dit idd een gekend issue is en dat zij een actie kunnen doen die het zou moeten "resetten", maar daarvoor moet je eerst bij Telenet support binnen geraken en dat is nu ook een probleem.


Bij klanten die een modem-only gebruik(t)en, en de digicorders dus rechtstreeks op de modem aangesloten zijn (en niet via een HGW) krijgen de digicorders alleen een 10.x.x.x adres (en geen lokaal IP). Dat was inderdaad een "gekend probleem" met het delen van opnames, als de digicorders via DHCP een IP adres kregen in een verschillende range.

Maar dat probleem kan je niet hebben met digicorders die aangesloten zijn op een HGW, die krijgen altijd een IN-HOME adres in dezelfde range (192.168.0.x)


@fimez  schreef:

De Digibox en Digicorder zijn beiden aangesloten op de modem via Powerlines... de modellen van Telenet zelf. 


Ik zou het probleem toch zoeken in de Powerline verbinding. Welke powerlines heb je?

Recente Telenet Powerlines zijn:

  • PG-9072LG-TN (met WiFi) en PG-9073LG-TN (zonder WiFi)
  • PG-9082LG-TN (met WiFi) en PG-9083LG-TN (zonder WiFi)

Indien je geen van deze hebt, dan zou ik die gaan omruilen in een Telenet winkel. Tenzij je ze wilt gebruiken als "WiFi booster" volstaan de modellen zonder WiFi voor het aansluiten van de digicorders/digiboxen (9073/9083). Je hebt 3 stuks nodig (een aan de modem, en een op beide digicorders/digiboxen), en je moet ze op de juiste manier aan elkaar "pairen".

0 Likes
fimez
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Terugkijk TV werkt niet helemaal na overschakeling abo

Ik heb de nieuwe Telenet powerlines met de wifi functionaliteit, die ik ook gebruik. Hier heb ik trouwens nog een ander issue mee dat pas het laatste jaar de kop heeft opgestoken. Soms gaat het goed mis met de wifi en kan je wel verbonden zijn, maar heb je geen internet op bepaalde plaatsen in het huis terwijl je dat op andere wel hebt. Voor zover ik het al heb kunnen uitvogelen lijkt het iets te maken te hebben met het "transparant" zijn van de SSID. Afhankelijk van waar je zit en op welke wifi AP je zit is het kapot of niet. Als ik dan via Mijn Telenet de SSIDs aanpas naar verschillende tussen de modem en de powerlines, dan begint het terug te werken en daarna kan ik de SSID ook terug gelijk zetten.

Het probleem met de gedeelde opnames gebeurde ook toen ik nog dezelfde digibox/digicorder had, maar met D-Link powerlines die ik zelf gekocht had. Ik ben dus benieuwd hoe en waarom de powerlines van invloed zouden zijn op het krijgen van een correct IP adres? 

Verder zijn de vorige zaken ook nog andere problemen dan hetgeen wat momenteel het eigenlijke issue is. De vorige dingen heb ik workarounds voor, hoe dom en tijdsintensief ze ook zijn, maar de Terugkijk TV werkt nog altijd niet op de niet Play Sports kanalen. Voor zover ik kan zien werkt de interactiviteit van de digicorder (TV gids, TV Theek, etc...) en werkt terugkijk TV ook voor Play Sports en alle andere dingen die de powerlines zouden moeten doen lijken het ook te doen. Ik kan dus moeilijk geloven dat het probleem bij de powerlines zou liggen.

0 Likes
ErikTe
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Jij bent af! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Terugkijk TV werkt niet helemaal na overschakeling abo

Is er ondertussen een oplossing gevonden?
Exact hetzelfde probleem na omschakeling abonnement. Waarschijnlijk weer issues met Telenet software.

Alvast dank voor de reactie!

Erik

0 Likes
Hexman
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
De kop is eraf! Hi there!

Terugkijk TV werkt niet helemaal na overschakeling abo

Hier hetzelfde probleem sedert we vorige week overgeschakeld zijn van wigo naar one. Probleem ligt bij de software en er is blijkbaar momenteel geen oplossing voor handen. En dit kan zomaar?

0 Likes
fimez
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Terugkijk TV werkt niet helemaal na overschakeling abo

Nee, nog altijd geen oplossing, Terugkijk TV werkt overigens wel perfect in de app voor alle posten, enkel op de digibox en digicorder werkt het niet voor de non-Play Sports posten. Geprobeerd contact op te nemen via Whatsapp, maar daar komt buiten wat chatbot bull**bleep** geen reactie en zitten momenteel in het buitenland dus bellen is nu ook geen optie.

0 Likes
ErikTe
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Jij bent af! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Terugkijk TV werkt niet helemaal na overschakeling abo

Ik ben nieuw op deze community dus weet niet goed hoe het georganiseerd is maar blijkbaar gaat dit over een algemeen probleem of minstens een probleem dat niet gerelateerd is met een individuele setup en/of configuratie. Mogelijk is er wel een correlatie (bv type digibox).

Vraag die ik me stel. Wordt dit probleem nu verder opgenomen door de moderator/Telenet of moeten we individueel contact opnemen?

Dat laatste is niet echt de bedoeling van een ‘technische’ community. Telenet moet dit capteren, ons iets laten weten (al is het maar ‘we zijn ermee bezig’), en op de hoogte houden (feedback loops). Community members kunnen oplossingen (indien relevant) daarna ook via andere kanalen ontsluiten. Win-win voor iedereen.

I know, klinkt allemaal wat management bla bla, maar op deze manier kan het lang duren vooraleer we een oplossing hebben. 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5314
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Terugkijk TV werkt niet helemaal na overschakeling abo

@ErikTe 

Daar dit een forum is voor klanten door klanten geholpen (de kraks toch) zal er pas reactie komen als de achterliggende dienst dit meld aan de moderators of de Admin op dit topic.

wij kraks dat ook gewone klanten zijn kunnen dan niet meer doen dan info geven dat we zelf weten.

ik hoop wel dat dit probleem snel opgelost geraakt voor wie er midden in zit in deze problemen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
FrederikC
Moderator
Berichten: 55
Een bus vol! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Terugkijk TV werkt niet helemaal na overschakeling abo


Dat laatste is niet echt de bedoeling van een ‘technische’ community. Telenet moet dit capteren, ons iets laten weten (al is het maar ‘we zijn ermee bezig’), en op de hoogte houden (feedback loops). Community members kunnen oplossingen (indien relevant) daarna ook via andere kanalen ontsluiten. Win-win voor iedereen.

@ErikTe Om hier even op in te pikken, je kan zulke meldingen altijd het beste doorgeven via de Telenet klantendienst. De moderatie via De Netweters gebeurt altijd met het oog op het netjes verlopen van conversaties, het verwelkomen van nieuwe leden, erop toezien dat berichten op de correcte borden geplaatst worden,..
We bieden via De Netweters geen individuele ondersteuning, omdat dit platform niet door alle klantendienstmedewerkers gemodereerd wordt. Bij terugkoppeling kan niet iedereen je antwoorden hier dus zien. We kunnen wel reageren op threads wanneer we relevante, algemene informatie kunnen bijdragen die nog niet gedeeld werd. Je kan problemen wel altijd doorgeven via @moderator. Als we merken dat meerdere leden hetzelfde issue opmerken, kunnen we dit wel intern laten oppikken. Merk je echter dat er weinig gelijkaardige reacties op je thread komen, dan kan je dit dus het best rechtstreeks bij onze klantendienst melden. Dat kan telefonisch via 015 66 66 66, of via een van onze sociale media-kanalen.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngFrederik | Moderator
Ik denk altijd heel goed na, voor ik iets stoms zeg.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

ErikTe
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Jij bent af! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Terugkijk TV werkt niet helemaal na overschakeling abo

Contact opgenomen. Blijkbaar, zoals gedacht, gekend probleem.


Hey Erik! Wat vervelend dat jouw Terugkijk TV niet meer werkt. 😕 Dit is helaas een algemeen probleem bij het aanpassen van een abonnement. Onze achterliggende dienst is hiervan op de hoogte en doet er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak! Sarina

0 Likes