Beantwoorden
Basil
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Tv kijken via Digibox op Sony Bravia (Android TV)

Hallo,

wij hebben een Sony Bravia (smart TV met Android) gekocht maar ik kan enkel TV kijken via de Telenet TV app of de compact TV signaal. Wij hebben nog een gewone digibox (dus geen nieuwe TV box). 

ik heb alles al geprobeerd (wss niet anders had ik het wel gevonden :-)) . het kan toch niet de bedoeling zijn om altijd via de TV app te kijken? 

Bij de instellingen heb ik 292MHz en kanaal 32 moeten ingeven voor het compact TV signaal . 

Iemand suggestie of bijkomende vraag zodat hij/zij wel weet wat ik moet doen?

 

Alvast bedankt.

 

Basil.

 

Titel gewijzigd door Sandy (mod) | Vorige titel: Sony Bravia (Android TV)

 

0 Likes
11 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Tv kijken via Digibox op Sony Bravia (Android TV)

@Basil als je een digibox hebt dan moet je die via HDMI aansluiten op je tv en dan de bron kiezen van HDMI1 of 2 of 3 naargelang je poorten hebt op je tv met een HDMI ingang.

de digitale tv op je tv heb je niet nodig, ook niet de app.

die digibox is toch nog actief ???? kan zijn als die enkele weken niet speelt dat de update niet is doorgekomen en je zwart beeld hebt op alle gecodeerde zenders.

maar probeer eerst die digibox aan te sluiten via HDMI op je tv en dan de bron te kiezen met je afstandsbediening,

over welke tv spreken we, merk en type zodat als je het niet vindt om de HDMI in te stellen voor je digibox we eens kunnen kijken in het boekje van de tv online en je zo op weg te helpen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 508
JACKPOT! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Tv kijken via Digibox op Sony Bravia (Android TV)

@Basil 

Voor de Digibox moet je geen compact signaal instellen op je TV.

Digibox verbinden met een HDMI-kabel van deTV-box naar HDMI 1 op je TV.

De Digibox aan zetten.

Met de afstandsbediening (AB) van je TV HDMI 1 kiezen:

- je duwt eerst op de "Source" knop op je AB van je TV.

- dan kan je met de "op" en "neer" pijltjes op de AB van je TV HDMI 1 kiezen. (bevestigen met de OK/enter toets).

Klaar! Nu moet je beeld hebben van je Digibox.

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Tv kijken via Digibox op Sony Bravia (Android TV)

Bij de meeste TV's is het niet eens nodig om de juiste bron te kiezen. Van zodra het toestel detecteert dat er (nieuw) signaal komt op een van de HDMI aansluitingen, schakelt hij over op de correcte HDMI bron.

De werkwijze is dus:

1) digicorder (of TV Box) aansluiten via de HDMI kabel.

2) TV AANzetten met de afstandsbediening van de TV

3) dan pas dgicorder aanzetten (of eventjes UIT/AAN) met de afstandsbediening van de digicorder.

 

Nu zal je TV automatisch overgaan op het beeld van de digicorder.

 

PS

1) de digicorder moet verbonden worden met de COAX, de TV niet.

2) je kan de de TV (proberen te) koppelen met de afstandsbediening van de digicorder of TV Box, zodat je maar 1 afstandsbediening moet gebruiken

 

0 Likes
Basil
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Tv kijken via Digibox op Sony Bravia (Android TV)

Hi,

het is een KD-43X85K. 

Ik had de digibox met HDMI-kabel aangesloten op de TV. De coax gaat naar de digibox en dan van de digibox naar de TV. Als ik die naar de TV uittrek vindt de Sony geen kanalen meer (dus geen compact TV signaal ook niet). Het is net of er automatisch naar compact TV kijken wordt geschakeld.

0 Likes
Basil
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Tv kijken via Digibox op Sony Bravia (Android TV)

Ik heb wel een coax tussen de digibox en TV nodig, anders vindt de Sony helemaal geen kanalen meer.

 

0 Likes
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 508
JACKPOT! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Tv kijken via Digibox op Sony Bravia (Android TV)

@Basil 

Tussen de TV en de Digibox hoeft GEEN coax!!!

De kanalen zitten op de Digibox en gaan via de HDMI naar de TV!!!

Basil
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Tv kijken via Digibox op Sony Bravia (Android TV)

Opgelost... eigenlijk gewoon uit frustratie mijn digibox gaan ruilen voor een TV box. Net hetzelfde gedaan (zonder coax tussen box en TV) en hupla ... klaar. Bedankt allemaal voor de spontane hulp :-).

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Tv kijken via Digibox op Sony Bravia (Android TV)

@Basil 

Fijn dat het werkt en je happy bent, maar wat je gedaan hebt had dus niet gehoeven ... Zoals andere reeds gezegd hebben, die coax tussen digibox en TV was totaal overbodig. En zoeken naar compact signaal zelfs helemaal fout.

Maar goed, dat zijn vijgen na pasen. Wellicht dat deze thread anderen kan behulpzaam zijn.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Basil
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Tv kijken via Digibox op Sony Bravia (Android TV)

Het probleem was dat ik die coax er met de digibox ook tussenuit had gehaald na de tip maar dit veranderde niets. Vandaar mijn frustratie en omdat ik al enkele dagen van alles had gedaan en on-line gezocht naar een reden (en oplossing) was de TV-box mijn redmiddel. Uiteindelijk ging dat verrassend vlot dus ik vermoed dat er iets met de digibox was/is.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Tv kijken via Digibox op Sony Bravia (Android TV)

@Basil 

Uiteindelijk ging dat verrassend vlot dus ik vermoed dat er iets met de digibox was/is.

Dat is een mogelijkheid, maar exact zullen we het nu nooit weten. Eigenlijk had na de post van @santa, die nu als oplossing staat, uw frank moeten vallen. 

Maar goed, alles werkt nu en je bent er blij mee, dus je bent een tevreden man. Ik bedoelde in mijn laatste post eigenlijk dat heel dit verhaal mensen met soortgelijke problemen kan aanzetten om eerst de volledige installatie en aansluiting van de digibox na te gaan alvorens meer drastische maatregelen te nemen.

"Lessons learned" noemden we dat vroeger op het werk 😉 


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Tv kijken via Digibox op Sony Bravia (Android TV)

Wel zeer  vlug opgeven  nu wel dubbel abo geld 10 euro tegen een 4,82 euro

https://www2.telenet.be/residential/nl/landingspaginas/tarieven/tv.html

 

 

0 Likes