41860
netweters
|
18374
gesprekken
|
19856
vragen
|
Hallo, Ik heb een "whoppa" + (play) nu STREAMZ.
Sinds enkele dagen zie ik nog het terugkijk logo in de gids maar als ik klik op het play symbool start die niet en wordt mij gevraagd om een abonnement op "streamz " te nemen.
Dit doet zich ook voor wanneer ik een programma kies in "mijn TV"
Ik heb "streamz" ijn mijn telenet maar mijn digicorder weet het niet.
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: DIGICORDER TERUGKIJK TV 7 DAGEN MIJN TV
Opgelost! Ga naar oplossing.
Herstart gewoon eens je digicorder , door de stekker eruit te trekken , als ook je modem. Laat deze twee samen opnieuw herstarten en kijk of het dan wel terug werkt.
Nu ben ik niet zeker met de digicorder maar kan je daar ook een profiel kiezen? Want als deze niet op het juiste profiel staat krijg je die melding.
Ik heb een tv box en moet dus mijn eigen profiel kiezen anders heb ik die melding ook. Blijkbaar is dit wel iets belangrijk om zeker na te zien dat je het juiste profiel gebruikt.
Heb alles heropgestart maar er verandert niets.
Er is geen profiel instelbaar op de digicorder.Op smartphone en op pc werkt het wel.
Ik zal de klantendienst even aanspreken. Indien nodig schakel ik over naar een "ONE".
Met vriendelijke groet.
Op de digicorders is na een firmware update het hele hoofdstuk "profielen" verwijderd. Dat kan dus niet meer op de digicorders.
Dit zou kunnen erop kunnen wijzen dat uw digicorder niet meer interactief is. Heb je de netwerkkabel al eens uitgetrokken en goed stevig weer ingeplugd? Ook de andere kant van de kabel (aan de router dus) eens uittrekken en goed stevig weer inpluggen. Moest dat niet helpen eens een andere UTP kabel proberen.
De digicorder is wel interactief. Bij het heropstarten draait het zonnige wieltje totdat alles weer up to date is.Heb ook updates opgevraagd maar alles was up to date.
Ook IP en macadres verschijnen.
Als whoppa-klant hebben we in de plaats van "Play" "Streams " gekregen en dit als compensatie voor de themazenders en vele radiozenders die ons ongevraagd werden afgenomen. De "terugkijk" en "Mijn TV functie" zat in play gebakken.
Als er geen oplossing gevonden wordt via klantendienst schakel ik over op één van de nieuwe ONES. Daar zit "Mijn TV "en "terugkijk" gratis in na de omschakeling naar "reclame à volonté".
En ben ik verlost van Streamz. Nog een fijne zondag ! Nogmaals bedankt voor jullie "follow up"
Je interactiviteit controleer je het beste door te zien of je twee weken verder kan in de tv gids. Als dat gaat dan ben je zeker dat er interactiviteit is. Ook bij een niet interactieve decoder zie je een IP adres ( wel een verkeerd adres ) en je hebt dan ook je MAC adressen zichtbaar.
Je zegt als je om schakelt naar One dat je dan verlost bent van Streamz maar ook in One is dat te krijgen. Dan zul je tijdens de omschakeling wel expliciet moeten zeggen dat je dit niet meer wil en het opgezegd dient te worden.
Hier ben ik nog even terug : gids loopt tot 18 december !
De tip om expliciet "streamz "te laten verwijderen bij uitschakeling zal ik onthouden !
Het feit dat je het terugkijk TV symbooltje ziet (niet greyed-out) is op zich al een bewijs dat je box interactief is, en ook dat de Terugkijk TV geactiveerd is.
Zo moet het ook, want je hebt Streamz via Telenet (het gemigreerde Play).
Dus best Telenet bellen of beter nog: whatsappen en vragen dat ze het oplossen.
Je hoeft hiervoor niet over te schakelen naar One. Dat is natuurlijk wel een optie (mits je TV Iconic erbij neemt), maar Telenet moet het gewoon kunnen oplossen met je huidige setup. Wel Streamz behouden dan.
Probleem "terugkijk" en "mijn tv" opgelost.
Na wat grondig speurwerk in "mijn telenet" kwam ik tot de ontdekking dat "streamz "geactiveerd was voor een oude ci-module die ik niet meer bezit.
Na een telefoontje naar de klantendienst en met mijn nieuwe gegevens hebben ze de streamz verwijderd van de ci module en gekoppeld aan mijn ouwe trouwe digicorder.
"Einde goed alles goed" mede door jullie positief advies. Nog een fijne dag.