Wandcontactdoos TV+FM vervangen nu FM-signaal weg is?
Hoe moet ik het juist uitleggen ?
Het analoge radio signaal is ondertussen afgeschaft (analoge TV eigenlijk ook maar dat is "tijdelijk" terug geactiveerd).
In elk geval, mijn oude audio-installatie (die nog perfect werkt) had geen FM-antenne, enkel een kabelaansluiting. Het was ook zeker geen DAB of DAB+ dus nu luister ik radio via de digicorder. Ik vind het nogal omslachtig, maar ik ben er tevreden mee, zoveel gebruik ik dat ding toch niet (ik luister veel liever naar MP3 of eventueel CD). Misschien was er nog een andere oplossing om radio te luisteren, maar ik kon toch niet zo dadelijk aan iets denken. Maar dat zie ik dus niet echt als een probleem.
Waar ik wel een vraag bij heb is bij dat kaske dat daar nog tussen hangt (om TV en radio signaal) uit te splitsen. Ik bedoel zo'n ding dus (niet volledig hetzelfde maar dat is het principe) :
Misschien ben ik verkeerd maar ik zie dat als een soort splitter die dus ook het TV-signaal zal verzwakken. Vermits die FM uitgang toch niet meer gebruikt wordt, is het dan niet beter om dat ding er gewoon tussenuit te gooien en rechtstreeks een aansluiting te maken van de coax naar de kabelingang op TV ?
Ik kwam op internet nog iets tegen van F-connectoren, maar zijn die bruikbaar bij Telenet ? De aansluiting op de coax zal wel lukken, maar de aansluiting op de kabelingang van de TV ???
https://www.kabelmaxx.nl/f-connector-male-male-aluminium-blauw
Of misschien beter iets dergelijks, maar dan wel mannelijk natuurlijk ?
https://www.kabelmaxx.nl/pluggen-en-connectoren/coax/iec-connector-female
En hebben jullie suggesties wat een goede aansluiting is ? Merken van produkten geven mag ook hoor. Ik ben niet dadelijk liefhebber van reclame, maar in dit geval heb ik er geen problemen mee...
Principe van aansluiting van coax ken ik wel, maar de finesse moet ik nog eens opzoeken op internet. Dat "kaske" heb ik destijds ook aangesloten, maar dat is al minstens 10 jaar oud.
Zoals steeds : hartelijk dank aan degenen die deze leek kunnen verder helpen.
- Labels:
-
aansluiting
-
radio