Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Wanneer komt die nieuwe decoder?

Ik ben hier nieuw, Nick, 17 Jaar.

Maar hier mijn vraag: Wanneer komt die nieuwe decoder eigenlijk?
Ik heb het over deze decoder:

 
virgin-v6.jpg

Hier is dan misschin geen 4K televisie, maar de mogelijkheid tot 6 programmas tegelijk zou hier enorm handig zijn. Ook zie ik in teaserfilmpje de mogelijkheid tot YouTube, Netflix en meer
(video: https://www.youtube.com/watch?v=1ST_FYMUSxU)

0 Likes
178 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5297
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wanneer komt die nieuwe decoder?

het zal ene zijn met optie voor opname veronderstel ik als we de toestellen zien in andere landen die deze zelfde gebruiken.

er zal gewerkt worden met cloud, dus kan men vanuit telenet waarschijnlijk de box zodanig instellen dat de cloud niet gebruikt word of wel gebruikt word.

zou dan toch opteren voor de cloud te gebruiken daar er altijd eens momenten zijn dat je zegt, ik wil toch graag dit of dit zien en ben bv niet thuis op dat moment.

dan is dat altijd handig, voordeel daar aan is, je box moet geen HDD meer hebben inwendig, en ander voordeel kan zijn is als de box toevallig stuk gaat dat men je account op de nieuwe linkt en je nog steeds aan je cloud kan met opnames.

wat nu met de inwendige HDD bij toestellen die stuk gaan of aan vervanging toe zijn wel eens voor problemen zorgt omdat men zijn geliefde opnames kwijt is.

maar wacht gewoon af in 2018, zoveel zenders zullen er toch niet snel in 4K komen bij telenet, 

veel van de 4K zenders zijn nog demo buiten de enkele die men op 1 hand kan tellen.

voor Netflix zou het handig zijn.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Wanneer komt die nieuwe decoder?

@Master-Magic  Het probleem met opnames in de cloud : hoe lang gaan deze blijven staan? 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wanneer komt die nieuwe decoder?


@Wheng schreef:

@Master-Magic  Het probleem met opnames in de cloud : hoe lang gaan deze blijven staan? 


Niet te lang denk ik. Anders gaan ze gigantisch veel opslagruimte moeten hebben. Tenzij ze natuurlijk een systeem ontwikkelen waarbij het 1 keer is opgeslagen en dan gekoppeld aan de klant(en) die dit wilden opnemen. Ik zie het anders al gebeuren 1.000.000 klanten die 500 GB gebruiken. Zo ontwikkel je ook gigantisch veel dataverkeer. Er zal een glasvezelke moeten bijkomen.Smiley LOL



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Wanneer komt die nieuwe decoder?

Nooit gedacht dat mijn vraag zoveel volk trekt.

Ik ben benieuwd rond welke periode de decoder komt. Sowieso een hele interessante vernieuwing. Antwoorden mag nog altijd 😉

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Wanneer komt die nieuwe decoder?

@Ex-Netweter, je stelde dan ook een heel interessante vraag waar er velen naar geïnteresseerd zijn! Goed gezien van je. 😄


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Wanneer komt die nieuwe decoder?


@Suzy schreef:

@Ex-Netweter, je stelde dan ook een heel interessante vraag waar er velen naar geïnteresseerd zijn! Goed gezien van je. 😄



Nog wat nieuws!

Hier een gevonden handleiding...

https://assets.virginmedia.com/help/assets/documents/Virgin_TV_V6_user_guide.pdf

ps:
Een cadeautje voor de "Telenet-Fans"!

https://www.youtube.com/watch?v=o9OPFvhFq0c

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5297
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wanneer komt die nieuwe decoder?

wel even aan denken dat het kan zijn dat dit in belgie een totaal andere box is van opties, 

bv geen 6 opnames maar max 4 ofzo op het telenet netwerk.

en andere dingen die er misschien niet op zitten.

en ook die 1TB opslag, is dat dan op een HDD of in de cloud.

kan zo zijn dat ze per gemeente een cloud opzetten waar de klanten hun bestanden opzetten zodat ze geen algemene cloud moeten hebben maar verschillende.

maar we zien wel volgend jaar,4K is nog niet echt goed doorgebroken ook op zender aanbod gebied,

is nog veel demo zenders dat beschikbaar zijn, er komen enkele zenders wel maar die zijn op 1 hand te tellen.

Zo is er deze week Travel XP 4K uitgekomen in Duitsland op satelliet, heb die ter beschikking, maar heb nog geen 4K ontvanger 😛 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Wanneer komt die nieuwe decoder?

 

 


@igvfer schreef:

@Wheng schreef:

@Master-Magic  Het probleem met opnames in de cloud : hoe lang gaan deze blijven staan? 


Niet te lang denk ik. Anders gaan ze gigantisch veel opslagruimte moeten hebben. Tenzij ze natuurlijk een systeem ontwikkelen waarbij het 1 keer is opgeslagen en dan gekoppeld aan de klant(en) die dit wilden opnemen. Ik zie het anders al gebeuren 1.000.000 klanten die 500 GB gebruiken. Zo ontwikkel je ook gigantisch veel dataverkeer. Er zal een glasvezelke moeten bijkomen.Smiley LOL


Volgens mij gebeurt dat nu ook al als je opnames kijkt via Yelo. Daar kan je ook maar tot 2 maanden terug dus deze gaan  ook al ergens centraal staan.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5297
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wanneer komt die nieuwe decoder?

idd die staan nu op een server bij telenet maar deze is ook beperkt in grote, zie het als een nas waar je iets beperkt opslaat en waneer je het opvraagt je het aantal maanden kan zien zoveel je wilt tot je zelf beslist om het te verwijderen om plaats vrij te maken voor iets anders dat nieuwer is bv.

moesten ze nu dat systeem uitbreiden van 1 grote server voor iedereen naar een systeem dat bv in elke provincie staat dat dus meer mensen via cloud er kunnen gebruik van maken zou dat systeem er beter op maken want men moet dan veel meer opslaan ook per zender,

stel dat de Vlaamse zenders alle programma's in prime time opslaan en ook 2 maand behouden dan zou dat veel plaats in nemen.

en als alles word verdeeld over provincies zou dat systeem dus minder belastend maken dan als bv 200.000 mensen opeens allemaal dezelfde bestand van bv familie of thuis willen kijken rond 21 uur via de cloud.

allee ja, is maar een idee, weet niet of ze zo ver zullen gaan in deze wijze.

maar als men via cloud alles gaat opslaan dan zal dit ook meer ruimte vragen als dat op 1 server staat.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Wanneer komt die nieuwe decoder?

**msg deleted**

0 Likes
BlueFire
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
O dierbaar België.. YEAH! CAPSLOCK DAY! De 3 wijzen! Hoort wie klopt daar?

Wanneer komt die nieuwe decoder?

Ondertussen nog niet meer nieuws over deze ? 😉

0 Likes
SjCr
Professional Meerweter
Berichten: 114
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! Safespot WOW, overzichtelijk!

Wanneer komt die nieuwe decoder?

Meer informatie in de allereerste post: https://www.netweters.be/t5/Hardware-instellingen/Dit-wordt-de-nieuwe-Digicorder-van-Telenet/td-p/23... 🙂

--------------------------------------------------------------
"There is never enough time to do it right the first time."
-- Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren. --
0 Likes
Ex-Netweter
 

Wanneer komt die nieuwe decoder?

En hopelijk een digicorder met Wifi ... Robot Boos

0 Likes

Wanneer komt die nieuwe decoder?

Goed nieuws dan! 

Liberty Global (Zie het als de moeder van telenet) heeft aangekondigd dat deze decoder in staat is dat hij Wifi ondersteuning krijgt, alsook 4K (2x huidige beeld).

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5234
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Wanneer komt die nieuwe decoder?


@SjCr schreef:

Meer informatie in de allereerste post: https://www.netweters.be/t5/Hardware-instellingen/Dit-wordt-de-nieuwe-Digicorder-van-Telenet/td-p/23... 🙂


Dateert intussen wel al weer van 06-12-2016.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes