Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Wanneer komt die nieuwe decoder?

Ik ben hier nieuw, Nick, 17 Jaar.

Maar hier mijn vraag: Wanneer komt die nieuwe decoder eigenlijk?
Ik heb het over deze decoder:

 
virgin-v6.jpg

Hier is dan misschin geen 4K televisie, maar de mogelijkheid tot 6 programmas tegelijk zou hier enorm handig zijn. Ook zie ik in teaserfilmpje de mogelijkheid tot YouTube, Netflix en meer
(video: https://www.youtube.com/watch?v=1ST_FYMUSxU)

0 Likes
178 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wanneer komt die nieuwe decoder?

er zijn al een aantal 4K zenders ter beschikking om door te geven maar of telenet dat al kan en zal doen van zodra die box er is is nog de grote vraag.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Wanneer komt die nieuwe decoder?

Geduld is een mooie deugd. Wees positief: het testen is begonnen. Je denkt toch niet echt dat de nieuwe digicorder pas volgend jaar of zo beschikbaar zal zijn?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Wanneer komt die nieuwe decoder?

Nog eens bedankt aan allen die het topic zo interessant vinden!

Ja, ik ben de starter van dit topic...

 

Hieronder nog eens de trailer:

 Knipsel.PNG

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wanneer komt die nieuwe decoder?

@sb de actie van de testers dat ze play enzo bij krijgen voor hun test loopt tot eind december, 

dus veronderstel dat de box pas officieel in 2019 komt voor iedereen, tegen dan is de grote netwerf ook gedaan en kan men met de beschikbare ruimte die erbij komt spelen om ofwel de internetsnelheid te vergroten of het zenderaanbod te vergroten,

wat ook een pluspunt kan zijn is dat telenet beslist om bv een deel van de analoge zenders te stoppen en om te zetten naar digitaal,

al gaat het maar om 5 analoge zenders dan kan men toch tot ongeveer een 30 zenders bij zetten in digitale kwaliteit en in HD of 1 Mux gebruiken voor een 4K zender of 2 4K zenders naarmate de gebruikte codec en ruimte.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wanneer komt die nieuwe decoder?

Ze hebben reeds hun bandbreedte uitgebreid tot 800Mhz waar het vroeger tot 600 Mhz was. Ik vermoed dat ze daar nu al internet op steken waar ze vroeger +- 40 Mhz gebruikten, hebben ze nu met de nieuwe modems 120 Mhz nodig (24 x 5 Mhz). En ze hebben nog ruimte om uit te breiden naar 1000 Mhz, in de toekomst. Vermoedelijk nog veel werk aan de winkel en eens de Grote Netwerf gedaan kunnen ze opnieuw beginnen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Wanneer komt die nieuwe decoder?

@Master-Magic

 

Dat wist ik niet. Dat is inderdaad best lang. Blijkbaar willen ze dat ding wel héél ernstig testen. 😮


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Christof
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Smile! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Wanneer komt die nieuwe decoder?

@sb en ook playsports, etc ... nadeel is wel dat de app op ipad/iphone/laptops/etc ... (tijdelijk) niet meer werkt zolang je test.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Wanneer komt die nieuwe decoder?

En...?

 

Ik vind nu dat ik op het geweldige idee was gekomen dit topic te mogen bedenken... Dat het toch tijd wordt om misschien toch was kleine teasertjes. 

 

Zoals...20180505_081839_0001.png

 

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Wanneer komt die nieuwe decoder?

*coming

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Wanneer komt die nieuwe decoder?

Voor je jezelf de hemel inprijst, in 2016 kwam de nieuwe digicorder al ter sprake. ;-))

 

https://www.netweters.be/t5/Hardware-instellingen/Dit-wordt-de-nieuwe-Digicorder-van-Telenet/m-p/235...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wanneer komt die nieuwe decoder?


@Ex-Netweter@  schreef:

En...?

 

Ik vind nu dat ik op het geweldige idee was gekomen dit topic te mogen bedenken... Dat het toch tijd wordt om misschien toch was kleine teasertjes. 

 

Zoals...20180505_081839_0001.png

 


Cumming? of Coming? Smiley Verrast



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Wanneer komt die nieuwe decoder?


@igvfer@  schreef:

@Ex-Netweter@  schreef:

En...?

 

Ik vind nu dat ik op het geweldige idee was gekomen dit topic te mogen bedenken... Dat het toch tijd wordt om misschien toch was kleine teasertjes. 

 

Zoals...20180505_081839_0001.png

 


Cumming? of Coming? Smiley Verrast


help... Smiley Erg vrolijk Smiley Erg vrolijk

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Wanneer komt die nieuwe decoder?

Comming...Cumming...Cuming...Cumin...Cumi...**bleep**...Cu...C...K...KW...KWEE...KWEET HET HET RAAR IS 
Maar ik doe dit omdat het kan.

LoL

 

2019

Ex-Netweter
 

Wanneer komt die nieuwe decoder?

Blijkbaar voldoe ik ook niet voor de volgende testfase 😑🙃

 

0 Likes
NicoF
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
O dierbaar België.. Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Wanneer komt die nieuwe decoder?

Ik heb de laatste dagen eens zitten zoeken naar de nieuwe 4k decoder van telenet en ben dan hier terecht gekomen 🙂 . Mijn hoop was dat de 4k decoder vroeger beschikbaar zou zijn. Maar daar te lezen valt dat de testen nu pas lopen en wss tot einde december duren, zal de decoder niet voor begin 2019 beschikbaar zijn. En dan valt nog af te wachten, wat je effectief in 4k (HDR) kan kijken. Gewone uitzendingen zijn onmogelijk daar we daar mijlen achterlopen, 1080p zal al straf zijn. Maar mss voetbal op playsports bvb? Ik heb geen flauw idee in welk "formaat" voetbal wordt gefilmd :). 

Mee testen zit er blijkbaar ook al niet meer in, dus valt er de komende maanden enkel af te wachten op wat nieuws en ondertussen maar wat 4K HDR content op youtube en netflix bekijken.

Maar eens je HDR content hebt gezien,  kan je enkel hopen dat de HDR trein stilletjes aan begint te versnellen. Maar daar de 4K trein nog niet is vertrokken is dat heel optimistisch :).

wait and see.

0 Likes