Beantwoorden
MichaelDeglein
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Wat is de witte kabel aan de gevel?

Heb aan mijn Nieuwegein woning een witte kabel gezien de er bij de verkoop niet was de eigenaar is deze aan het afwerken deze kabel loopt van de aftakdoos van de buren over de gevel in de hoek van het huis komt deze dan binnen is dit dan de coax kabel of iets anders? 

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: Witte kabel

Tags (1)
0 Likes
8 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wat is de witte kabel aan de gevel?

@MichaelDeglein  Ik vrees dat dit niet de correcte kabel zal zijn. Normaal gezien moet dit een UV bestendige zwarte kabel zijn. Minder dan 30 meter volstaat eentje van 6 mm. Ik vrees dat Telenet niet de aansluiting zal willen doen. Witte kabel is voor binnen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
MichaelDeglein
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Wat is de witte kabel aan de gevel?

Het blijkt een grijze te zijn maar waarvoor die dient geen idee 

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Wat is de witte kabel aan de gevel?

@MichaelDeglein de kans is groot dat het een coax is die van je buren komt want er zal waarschijnlijk een afsplitsing gemaakt worden aan de straatkant. Een coax is een ronde kabel met een harde kern en losse kabels rondgeweven. Als het dat is is het een coax. 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
MichaelDeglein
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Wat is de witte kabel aan de gevel?

Hij komt van de buur zo naar mijn gevel en de buur naast mij het vertrekt van een kastje dat tegen de muurtje hangt bij de buur

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Wat is de witte kabel aan de gevel?

het zou een zwarte moeten zijn  maar de vorige mensen hebben zelf een nieuwe kabel getrokken en laten aansluiten door telenet op de verdeler op de gevel van de buur later gaat deze last geven van storingen door de 5g    oplossing zwarte kabel op gevel naar binnen en aansluiten met koppelstuk f  connector aan grijze kabel binnen

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wat is de witte kabel aan de gevel?

@MichaelDeglein 

Als het gaat over Nieuwegein ten zuiden van Utrecht zou je beter uw vraag stellen op een Nederlands (Hollands) forum. Ik kan mij best voorstellen dat er in de kleur van de kabels en andere gebruiken wel enig verschil is tussen het Noorden (Nederland) en het zuiden (België).

0 Likes
rolelael
Freshman Veelweter
Berichten: 189
Even demarreren... Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

Wat is de witte kabel aan de gevel?

los van het feit dat we geen glazen bol hebben, zou het beter zijn je te beperken tot  1 onderwerp : 

 

Re: Witte kabel - De Netweters

 

Nu je kan altijd eens 'zelf' kijken naar deze grijze kabel daar waar er een connector zit.  Meestal staat er ook wel iets op de mantel van een kabel  ( PEx /RGx )

 

Er bestaat RG6 kabels in grijze uitvoering ( Hirschmann bv ) , maar  worden slechts toegelaten voor intern gebruik  ( dacht ik ) .

 

Om van een buiteninstallatie naar binnen te komen, dien je de zwarte PEx kabel te hebben . Grijze gaan ze volgens mij nooit aansluiten

 

grtn

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Wat is de witte kabel aan de gevel?


@rolelael  schreef:

los van het feit dat we geen glazen bol hebben, zou het beter zijn je te beperken tot  1 onderwerp : 

 

Re: Witte kabel - De Netweters

...


@rolelael Ik heb jouw antwoord toegevoegd aan het eerste topic. Het andere topic van @MichaelDeglein heb ik afgesloten aangezien dit over hetzelfde ging. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes