Beantwoorden
Leo-Yak
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Werkt een externe DVB-C tuner in België?

werkt een externe DVB-C tuner in belgie? bvb Xoro HRK 8760 CI+

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: externe DVB-C tuner

Tags (2)
0 Likes
34 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Werkt een externe DVB-C tuner in België?

@Leo-Yak 

Is het toestel tevens geen mediaserver?

0 Likes
Leo-Yak
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Werkt een externe DVB-C tuner in België?

Ja het heeft media-player om media die op de USB-stick staan af te spelen (Foto's Film Muziek) in gebruikelijke formaten. Een echte server is het niet vermits ik hem (tot nu toe) niet extern kan benaderen.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Werkt een externe DVB-C tuner in België?

Het toestel is een DNLA afspeelapparaat. Als je bijvoorbeeld op je PC Windows Mediaplayer opent, dan zal je het toestel vinden onder de apparaten naar waar je Media kan streamen ...

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Werkt een externe DVB-C tuner in België?

Als het een DLNA is, moet je die ook zien in Verkenner. Als in de boom links op Deze PC klikt, dan zie je in het grote venster eerst Mappen, vervolgens Apparaten en stations en tenslotte Netwerklocaties. Onder Netwerklocaties kan je alle DLNA-toestellen in je LAN zien naast gekoppelde netwerkschijven. Als je van op deze plaats op een DLNA-toestel klikt, krijg je de inhoud van die DLNA te zien.

Opgelet indien je in de boom links op Netwerk klikt, krijg je een gelijkaardige maar niet identieke lijst te zien. Indien je op die plaats op een DLNA-toestel klikt krijg je geen inhoud te zien.

0 Likes
Leo-Yak
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Werkt een externe DVB-C tuner in België?

Het toestel is extern niet te bereiken.

 

Zoals beloofd nog feedback over de HDD:

Als je een HDD insteekt in het daarvoor voorziene slot wordt die beschouwd als een 'USB device'

Je kan daarop opnemen en afspelen maar niet kopiëren naar de USB-stick of LAN.

Als je dus een fragment wil kunnen exporteren moet je die uitzending opnemen op de USB-stick en  de stick dan uitlezen op je PC of laptop.

 

Conclusie: de HDD zorgt voor extra opslagruimte maar als je iets wil opslaan om het te gebruiken als documentatie of voor een uiteenzetting gaat dat enkel (maar gemakkelijk) via de USB-stick.

 

Voor mij is daarmee dit verslag over de 'Xoro-7672-HDD' voltooid.

Ex-Netweter
 

Werkt een externe DVB-C tuner in België?


@janne_man  schreef:

Als het een DLNA is, moet je die ook zien in Verkenner. Als in de boom links op Deze PC klikt, dan zie je in het grote venster eerst Mappen, vervolgens Apparaten en stations en tenslotte Netwerklocaties. Onder Netwerklocaties kan je alle DLNA-toestellen in je LAN zien naast gekoppelde netwerkschijven. 


Niet noodzakelijk ... Je moet het onderscheid maken tussen:

  1. Een DNLA "Media Server"
  2. een DNLA "Playback device"

Wat je hierboven beschrijft geldt alleen voor een Media server, waarvan je de inhoud wilt zien op bijvoorbeeld je PC of Smartphone.

 

De Xoro HRK 8760 is echter een DNLA Afspeelapparaat (Playback device).

Als je bijvoorbeeld Windows Media Player opent, dan kan je de Media die op je PC staan (Foto's, Video, Films), of op een externe media server, afspelen naar de Xoro HRK 8760 en dus op je TV zien.

Via Netwerkcentrum > Opties voor Mediastreaming zal je de Xoro HRK 8760 zien staan tussen de apparaten (als "Mstar DMRxxxx") en kan je permissies instellen.

Werkt ook via een App op je Smartphone ...

 


@Leo-Yak  schreef:

Conclusie: de HDD zorgt voor extra opslagruimte maar als je iets wil opslaan om het te gebruiken als documentatie of voor een uiteenzetting gaat dat enkel (maar gemakkelijk) via de USB-stick.


Gezien de externe HDD een "USB device" is, neem ik aan dat je de externe HDD perfect kan gebruiken zoals een USB stick: je HDD meenemen en via USB aansluiten waar je de uiteenzetting gaat geven?

 

 

 

 

 

0 Likes
Leo-Yak
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Werkt een externe DVB-C tuner in België?

Ja Philippe, je kan natuurlijk de HDD uit de Xoro nemen (schuift gemakkelijk in en uit het daarvoor voorziene slot). Je hebt dan wel nog een USB-SATA adaptor of docking station nodig om de HDD op je PC aan te sluiten.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Werkt een externe DVB-C tuner in België?

Sorry, ik dacht dat je het had over een externe Harde Disk, die je via USB aansluit.

Maar je hebt het over een interne HDD die je via een SATA slot kan aansluiten?

Misverstandje 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Werkt een externe DVB-C tuner in België?

Gaat het over een toestel waarvan je hier de Duitse handleiding hebt? Vanaf pagina 27 gaat het over DLNA.

Voor zover mijn minder dan elementaire kennis van Duits me toelaat, begrijp ik dat je dit toestel als DLNA server kan instellen en dat je dus van op je pc alles kan bekijken en beluisteren.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Werkt een externe DVB-C tuner in België?

@janne_man 

Uw Duits is zo slecht nog niet .... 😁


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Werkt een externe DVB-C tuner in België?

Ik weet het @StefaanH , maar ik heb de laatste tijd al genoeg kemels geschoten.

Ex-Netweter
 

Werkt een externe DVB-C tuner in België?


@janne_man  schreef:

Gaat het over een toestel waarvan je hier de Duitse handleiding hebt? Vanaf pagina 27 gaat het over DLNA.

Voor zover mijn minder dan elementaire kennis van Duits me toelaat, begrijp ik dat je dit toestel als DLNA server kan instellen en dat je dus van op je pc alles kan bekijken en beluisteren.


Ik ga mij niet uitspreken over jouw kennis van het Duits, maar wel over je kennis over 'DNLA" 😊

 

Zoals ik in mijn vorige post heb uitgelegd, heb je bij DNLA ook "servers" en "clients'.

 

Voor zover mijn kennis van Duits toelaat, en de uitleg over DNLA begrijp, is dit toestel dus een 'DNLA client'.

Je kan dus vanuit je netwerk media streamen naar de Roco, niet omgekeerd.

0 Likes
Leo-Yak
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Werkt een externe DVB-C tuner in België?

Nog even over de Xoro HRK 7672 HDD

Philippe schreef:

ik dacht dat je het had over een externe Harde Disk, die je via USB aansluit.

Maar je hebt het over een interne HDD die je via een SATA slot kan aansluiten?

Op de HRK7672HDD zit vooraan een klepje. Daarachter zit een sleuf waar je de HDD kan in- en uitschuiven. https://www.libble.de/xoro-hrk-7672-hdd/p/840837/?page=0003 

 

Over DLNA: Op de HRK7672HDD is dat niet beschikbaar. De mediaplayer kan enkel bestanden op de usb of hdd afspelen.

Zelf heb ik geen extra mediaplayer nodig vermits de mediaplayer van mijn TV op het LAN netwerk kan.

 

0 Likes
codeman
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

Werkt een externe DVB-C tuner in België?

Hallo Leo-Yak,

 

Kan je eens zeggen welke exacte instellingen je hebt gemaakt? Kan je op het toestel gewoon "Belgie" kiezen?

 

Ik heb zelf een Coolstream Trinity en een Renkforce 2510C HD geprobeerd waar Belgie niet bij staat, maar je de instellingen zelf kan doen. De Trinitry vindt de kanalen wel, maar het beeld blijft zwart, de Renkforce vindt zelfs geen kanalen. Als ik de kabel in de tv steek vindt de interne dvb-c ontvanger van de tv wel kanalen en speelt die ook goed af, dus aan de kabel kan het normaal gezien niet liggen.

 

Ik vul netwerkfrequentie 322 in (322000 op het toestel, 000322 geeft een fout), netwerk id 22 (antwerpen), modulatie 256 QAM, symboolfrequentie 6875.

 

Als ik niets fout doe, ben ik van zin hetzelfde toestel als het jouwe te kopen, dan kan ik de hdmi out daarvan gebruiken om naar mijn hdd recorder te sturen.

 

Alvast bedankt!

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Werkt een externe DVB-C tuner in België?

@codeman Gewone zenders van het compacte signaal zou je normaal moeten kunnen ontvangen door de 2 freq in te scannen waarop die zitten,

de CI module gebruiken bv zal vrees ik niet lukken door geen ondersteuning van die toestellen of de ondersteuning van nagra niet wordt ondersteund welke deze heeft.

 

ook moet die mpeg4 aankunnen, vrees dat die toestellen dat niet kunnen.

de radio van VRT bv moet je wel kunnen horen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes