Beantwoorden
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Zeer veel blokvorming en slecht geluid op de tv box.

Goedemorgen, 

sinds gisterenavond rond 1630 uur ondervind ik zeer veel blokvorming op alle zenders. ( zie bijgevoegde foto). Ik woon in Heverlee ( regio Leuven). 

Vandaag de tv terug opgezet en nog steeds blokvorming. Ik bezit de tv box, het vreemde is dat het enkel bij live tv kijken voorkomt. 

Toch maar eens naar de helpdesk van Telenet gebeld en daar wist de helpdeskmedewerker me te vertellen dat het aan mijn coaxkabel ligt. Ik moest deze uittrekken en terug insteken. Het zou een defecte coaxkabel kunnen zijn, terwijl dit een kabel van nog geen jaar oud is. ( deze zat bij mijn tv box). Gelukkig had ik nog een reservekabel liggen, heb deze uiteindelijk ook geprobeerd maar het probleem blijft. 

Ook bij opnames gaat de tv box regelmatig bufferen. Achterna heb ik teruggebeld, ze gaan nu dinsdag een technieker sturen. Ik ben benieuwd, het probleem is dat het beeld niet continue slecht is maar met tussenpozen. Schermafbeelding 2019-12-15 om 09.50.52.jpegIMG_0093.jpeg

0 Likes
10 reacties
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Zeer veel blokvorming en slecht geluid op de tv box.

Kan iemand van de kraks op het forum mijn twee foto's goedkeuren alstublieft? 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Zeer veel blokvorming en slecht geluid op de tv box.

@fieldoxide  goed dat er een technieker komt. U heeft ook al goed gedaan door een nieuwe coaxkabel te testen. Nu ligt het of bij NIU , de versterkrer , of de kabel buiten of de aansluiting buiten ergens. Hopelijk is dit probleem snel opgelost. Moest u toch tv willen kijken kan u altijd op de pc kijken telenettv.be of via de gsm of tablet en dan casten naar de tv moest u een Google chromecast hebben liggen. Zo heeft u toch niet het vervelende beeld van wat u nu heeft.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Zeer veel blokvorming en slecht geluid op de tv box.

@patrick37 ik meen mij nog te herinneren dat de NIU een 10tal jaren geleden geplaatst werd. 

De coaxkabel werd geïnstalleerd door de technieker die de tv box is komen plaatsen, dat was ongeveer een jaar geleden. Ik bezit ook de laatste nieuwe witte all in one modem. 

Voor de ogenblik zijn er geen problemen met het bufferen meer maar het beeld bij live tv kijken heeft nog steeds blokvorming. Zoals je op de afbeelding kan zien was het heel erg gisterenavond. 

Ik vond de reactie van de helpdeskmedewerker wel grappig: de coaxkabel is stuk, vervang deze maar en dan is je probleem van de baan. Persoonlijk vind ik dit wel heel kort door de bocht. 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Zeer veel blokvorming en slecht geluid op de tv box.

@fieldoxide  ja maar het is wel de stap die de medewerker van de klantendienst als eerste oplossing moet aanreiken. Om dan zo in eens de verbinding te verbreken of niet wachten op de klant is wel wat kort door de bocht en had er eigenlijk ff een terug bel afspraak of gemaakt moeten worden. Het kan perfect zijn dat er ergens een breuk zit in de coaxkabel die ziet men niet met het blote oog. Nu zal er toch verder gekeken moeten worden misschien een probleem met NIU maar dat is niet zeker het kan ook buiten in de kabel zijn of op de aansluiting zelf buiten. Het zijn soms complexe problemen als een klant dat beeld heeft wat u gestuurd heeft. De meting die ook op dat moment gedaan wordt door de klantendienst zijn ook moment opnames en geen definitieve oplossing. Nu afwachten op de technieker wat deze kan zien .


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Zeer veel blokvorming en slecht geluid op de tv box.


@fieldoxide  schreef:

 

Ik vond de reactie van de helpdeskmedewerker wel grappig: de coaxkabel is stuk, vervang deze maar en dan is je probleem van de baan. Persoonlijk vind ik dit wel heel kort door de bocht. 


Meestal ligt het probleem wat jij hebt effectief aan de coaxkabel, dus het is niet zo gek dat het eerste is wat je moet nakijken.

 

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Zeer veel blokvorming en slecht geluid op de tv box.

@patrick37 

Een meting die men op dat ogenblik doet is een moment opname, maar een technieker heeft mij in het verleden ook rapporten laten zien van metingen die in het verleden, blijkbaar regelmatig en automatisch gemaakt werden. Op deze rapporten kan men zien wat er gebeurd is, of buiten de toleranties viel.  Het zou wel helpen als men die erbij zou nemen.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Zeer veel blokvorming en slecht geluid op de tv box.

@louishufk  de metingen die er gedaan worden zijn zoals ik al eerdere zei moment opnames. Ik weet ook dat als er signaal schommelingen zijn geweest er voor of het verleden dan kan men dat ook zien. Maar met die info moet de technieker daar heen gaan. Kabel en storingen op de kabel is een complex probleem.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Zeer veel blokvorming en slecht geluid op de tv box.

@fieldoxide hopelijk kan de technicus morgen de oorzaak achterhalen en je probleem met blokvorming oplossen! Wij duimen alvast mee. 🤞


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Zeer veel blokvorming en slecht geluid op de tv box.

@Suzy  Ik hoop het ook want gisterenavond was het nog steeds zichtbaar. 

 

0 Likes
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Zeer veel blokvorming en slecht geluid op de tv box.

Even een update naar aanleiding van het probleem. De technieker is net vertrokken. 

Het probleem ligt niet bij mijn binneninstallatie, maar zou een defect zijn in 1 van de nodes hier in de buurt. 

Blijkbaar was ik al de vijfde persoon hier in de buurt waar hij vandaag was gepasseerd. 

Men is op de hoogte en zijn aan de node aan het werken.