Beantwoorden
toontje
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Full speed writing! Warming up? De vlam zit erin. Goed bezig!

communicatie tussen digibox & digicorder niet ok

Situatie

 

Kamer 1

Digicorder AD2200 en TV

Digicorder met kabel rechtstreeks verbonden met originele telenet modem

Digicorder met tv verbonden via coax en hdmi

 

Kamer 2

Acces point (origineel van telenet) en Digibox AD210 en TV

Acces point met kabel rechtstreeks verbonden met originele telenet modem in kamer 1

Digibox verbonden met kabel met acces point

Digibox met tv verbonden via coax en hdmi

 

Probleem

Kamer 1 geen problemen. Alles werkt perfect.

Kamer 2

Als we op de digibox de tv-gids gebruiken, kunnen we één dag verder maar als we nog een dag (of meerdere) verdere willen kijken dan komt de melding:

‘Controleer of de netwerkkabel goed is aangesloten op je digibox en op je modem. Zorg er ook voor dat je modem aanstaat.’ Gevolgd door ‘OK’

Als we via de digibox iets willen bekijken dat werd opgenomen op de digicorder verschijnt soms ook die melding of komt er een zwart scherm.

Wat we al gedaan hebben:

  • Digibox terug naar fabrieksinstellingen met behoud van opnames
  • stekker stroom tien seconden uitgetrokken
  • stekker internet een tijdje uitgetrokken
  • andere kabels gebruikt
  • Digibox en digicorder van kamer verwisseld

Het probleem blijft zich helaas voordoen.

Wat wel gaat is via de digibox opdracht geven aan de digicorder om

  • een programma op te nemen
  • die opname na een tijdje te laten stoppen
  • die opname dan te wissen
  • een geplande opname wissen

Wat ook gaat is op de digibox via ‘opnames’ kijken

  • welke opnames er op de digicorder staan = al zijn opgenomen dus
  • welke opnames er gepland staan

Wie helpt ons uit de nood?

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: communicatie tussen digibox & digicorder

0 Likes
18 reacties
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

communicatie tussen digibox & digicorder niet ok


@toontje  schreef:

Kamer 2

Acces point met kabel rechtstreeks verbonden met originele telenet modem in kamer 1

Digibox verbonden met kabel met acces point

Digibox met tv verbonden via coax en hdmi


Om een probleem met het Access Point uit te sluiten:

Kan je eens de kabel die van de modem komt (en dus aangesloten is op de blauwe poort van het AP) direct op de digibox aansluiten?

 


@toontje  schreef:

Wat we al gedaan hebben:

  • Digibox en digicorder van kamer verwisseld

En wat was het resultaat?

  • Probleem was nu kamer 1 (digibox)
  • Of probleem bleef in kamer 2 (dus nu op de digicorder)

Indien probleem op digibox bleef na verwisselen van kamer, dan denk ik dat jouw digibox defect is 🤔

Indien probleem bleef in kamer 2, dan is er iets fout met de netwerk kabel tussen modem en kamer 2?

0 Likes
toontje
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Full speed writing! Warming up? De vlam zit erin. Goed bezig!

communicatie tussen digibox & digicorder niet ok

'Om een probleem met het Access Point uit te sluiten: Kan je eens de kabel die van de modem komt (en dus aangesloten is op de blauwe poort van het AP) direct op de digibox aansluiten?'

Hebben we ook al gedaan (sorry vergeten te melden) maar probleem bleef.

Gevolg na wisselen van kamer: de digibox bleef hetzelfde probleem geven en de digicorder bleef perfect werken.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

communicatie tussen digibox & digicorder niet ok

Conclusie: Digibox defect. Jammer en helaas. Of toch minstens de netwerkpoort defect.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
toontje
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Full speed writing! Warming up? De vlam zit erin. Goed bezig!

communicatie tussen digibox & digicorder niet ok

Dank voor het mee denken.

Andere vraag dan:

Kunnen wij een tweedehands telenet digibox gebruiken van iemand die die niet meer gebruikt wegens overgeschakeld naar een tv-box?

Is er dan een probleem met ip-adress en/of andere verbindingen?

 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

communicatie tussen digibox & digicorder niet ok

@toontje 

Kan zijn dat die digibox nog in het systeem staat, dus dat die niet kan overgezet worden op een ander adres en account, best eens navragen bij Telenet zelf met de gegevens van op de sticker vanonder of vanachter van de digibox.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2710
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

communicatie tussen digibox & digicorder niet ok

Sluit hem thuis aan en zet hem aan en wacht een tijdje kan zijn dat hij zelf geactiveerd wordt

anders zal je maandag eens moeten bellen en serie nr van box doorgeven onderkant of achterkant staat een nr

of als je tijd hebt stuur een foto door via whatsapp

Wel zien dat een goed model is

https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/tv-en-entertainment/kijken-via-decoder-of-kaar...

 

0 Likes
toontje
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Full speed writing! Warming up? De vlam zit erin. Goed bezig!

communicatie tussen digibox & digicorder niet ok

Vooraleer ik er een tweedehands toestel zou kopen, wilde ik zeker weten of dat geen problemen zou geven. Vandaar dus mijn vraag.

Ik heb er dus nog geen gekocht. Aansluiten en/of serienummers doorgeven gaat dus niet.

Het lijkt me een beetje vreemd om aan de verkoper van een tweedehands toestel te vragen of we het mogen terugbrengen als de aansluiting niet zou gaan.

Vroeger had ik type AD210 en ik veronderstel dat het dan zeker hetzelfde type moet zijn.

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2710
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

communicatie tussen digibox & digicorder niet ok

Dan zal je er best 1 kopen staan 99 euro in de telenet winkel

Laat hem daar activeren je betaald hem later op je factuur niet in de winkel

wel een telenet winkel zijn  bel naar de winkel dat ze hem binnen hebben

en blijf bij je gedacht laat je niet over praten

https://www2.telenet.be/residential/nl/landingspaginas/tarieven/tv.html

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/contacteer-telenet/Telenet-winkelpunten/

 

0 Likes
bert_
Expert Moderator
Berichten: 203
Lees je nog iets anders? ;-) It's your ninth party! Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

communicatie tussen digibox & digicorder niet ok

Hallo, @toontje  Als ik het goed begrijp: kon je wel de commando's geven om via de digibox naar de digicorder te sturen? Dan is het wel vreemd dat je verder niets kan delen of dat de interactiviteit niet in orde is. In dit geval zou ik even contact opnemen met onze helpdesk. Geef ze zeker ook het IP adres mee dat je op je digibox kan vinden. 

Dat kan je vinden via: Instellingen -Digibox - technisch -Ip> 
Wat zie je daar? 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBert | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
toontje
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Full speed writing! Warming up? De vlam zit erin. Goed bezig!

communicatie tussen digibox & digicorder niet ok

Op de digibox staat IP Adress 192.168. gevolgd door 1 cijfer, een punt en drie cijfers en op de digicorder staat 10.171. gevolgd door nog twee keer drie cijfers gescheiden door een punt.

Zou dit kunnen kloppen of loopt hier al iets mis?

Het is inderdaad vreemd dat commando's geven van de digibox naar de digicorder geen probleem is dat de digicorder niets naar de digibox kan sturen (een opname om af te spelen dus). Het lijkt er dus op dat het internet maar in één richting werkt.

Net nog geprobeerd om iets via de tv-theek af te spelen maar ook dat gaat niet. Melding: 'Dit is een interactieve toepassing. Controleer of de netwerkkabel goed is aangesloten ...

Zorg dat je modem aanstaat.'

 

0 Likes
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1129
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

communicatie tussen digibox & digicorder niet ok

Een digibox en digicorder krijgen normaal 2 ip adressen

  • 10.x.x.x voor interactieve toepassingen, communicatie met Telenet
  • 192.168.x.x voor lokaal gebruik (in home IP), communicatie tussen toestellen binnenshuis (incl apps zoals Netflix denk ik). Opnames verlopen ook over deze verbinding.

Hoe lang heb je deze digibox al en tot wanneer werkte het wel?


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
toontje
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Full speed writing! Warming up? De vlam zit erin. Goed bezig!

communicatie tussen digibox & digicorder niet ok

Digibox is ongeveer 10 jaar oud.
Het probleem is ongeveer anderhalve week geleden van de een op de andere dag begonnen.

'Een digibox en digicorder krijgen normaal 2 ip adressen'
En ze hebben er dus elk maar één. Is er dan ergens iets niet juist?

 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

communicatie tussen digibox & digicorder niet ok


@toontje  schreef:

Digibox is ongeveer 10 jaar oud.
Het probleem is ongeveer anderhalve week geleden van de een op de andere dag begonnen.

'Een digibox en digicorder krijgen normaal 2 ip adressen'
En ze hebben er dus elk maar één. Is er dan ergens iets niet juist?

 


Wanneer je digibox of digicorder rechtstreeks op een Telenet router aansluit (en dus niet op een HGW) dan is dat normaal gedrag. Met dien verstande dat ze dan enkel een 10.x.x.x adres krijgen en geen 192.168.x.x adres.

Dat is duidelijk niet het geval bij u. Uw toestellen krijgen enkel een 192.168.x.x adres. Dat wil zeggen dat ze niet in verbinding staan met Telenet (anders zouden ze een 10.x.x.x adres gebben) maar wel met een router.

Probeer eens een andere poort op de HGW.

 

EDIT: ik herlees net alles eens en uw digicorder heeft een 10.x adres. Dat is dus OK. Het 192.x.x.x adres is niet echt nodig. Maar als ik goed gelezen heb is uw digibox enkel via utp verbonden met de HGW (via een AP) en heeft dus geen coax aangesloten. Van de digibox naar de TV is HDMI voldoende (in dat geval is coax overbodig en zou zelfs de boosdoener kunnen zijn) maar ik meende dat de digibox zelf ook een coax moet binnenkrijgen. Kun je dat eens testen?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
toontje
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Full speed writing! Warming up? De vlam zit erin. Goed bezig!

communicatie tussen digibox & digicorder niet ok

De digibox krijgt wel degelijk een coaxkabel binnen en die gaat ook weer buiten naar de tv.
Is altijd zo geweest en heeft altijd prima gewerkt.
Na thuiskomst van vakantie doet die het plots niet meer. Tijdens vakantie alle stekkers uitgetrokken.

En dan het IP adres: als ik het goed begrijp heeft de digibox dus een verkeerd ip adres. Kan dat ergens aangepast worden?

Er staat niets tussen de hoofdmodem in kamer 1 en het accespoint in kamer 2.
Vanaf de hoofdmodem vertrekt een internetkabel naar de digicorder in kamer 1 en één naar de digibox in kamer 2.
Ook hier geldt: altijd zo geweest en altijd goed gewerkt.

Andere poort van de modem geprobeerd maar het probleem blijft.

 

0 Likes