communicatie tussen digibox & digicorder niet ok
Situatie
Kamer 1
Digicorder AD2200 en TV
Digicorder met kabel rechtstreeks verbonden met originele telenet modem
Digicorder met tv verbonden via coax en hdmi
Kamer 2
Acces point (origineel van telenet) en Digibox AD210 en TV
Acces point met kabel rechtstreeks verbonden met originele telenet modem in kamer 1
Digibox verbonden met kabel met acces point
Digibox met tv verbonden via coax en hdmi
Probleem
Kamer 1 geen problemen. Alles werkt perfect.
Kamer 2
Als we op de digibox de tv-gids gebruiken, kunnen we één dag verder maar als we nog een dag (of meerdere) verdere willen kijken dan komt de melding:
‘Controleer of de netwerkkabel goed is aangesloten op je digibox en op je modem. Zorg er ook voor dat je modem aanstaat.’ Gevolgd door ‘OK’
Als we via de digibox iets willen bekijken dat werd opgenomen op de digicorder verschijnt soms ook die melding of komt er een zwart scherm.
Wat we al gedaan hebben:
- Digibox terug naar fabrieksinstellingen met behoud van opnames
- stekker stroom tien seconden uitgetrokken
- stekker internet een tijdje uitgetrokken
- andere kabels gebruikt
- Digibox en digicorder van kamer verwisseld
Het probleem blijft zich helaas voordoen.
Wat wel gaat is via de digibox opdracht geven aan de digicorder om
- een programma op te nemen
- die opname na een tijdje te laten stoppen
- die opname dan te wissen
- een geplande opname wissen
Wat ook gaat is op de digibox via ‘opnames’ kijken
- welke opnames er op de digicorder staan = al zijn opgenomen dus
- welke opnames er gepland staan
Wie helpt ons uit de nood?
Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: communicatie tussen digibox & digicorder
Opgelost! Ga naar oplossing.
- Labels:
-
digibox
-
digicorder