Beantwoorden
RobbyH
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Primeur! It's your third party! It's your second party! En we zijn vertrokken!

Bekabeld internet trager dan wifi

Hallo, 

 

Uit de Telenet speedtest blijkt dat mijn downloadsnelheid bij Wifi 168 Mbps op mijn pc. Op mijn mobiele toestellen zelfs meer dan 200 Mbps. Maar mijn pc is ook via powerlines verbonden met andere netwerktoestellen. Dan is mijn downloadsnelheid amper 70 Mbps. Heb ook de laptop bekabeld aan de modem (de nieuwste witte) gehangen en daar is de downloadsnelheid ook amper 70 Mbps. 

Is dit normaal? Kan ik de bekabelde downloadsnelheid verbeteren? 

Alvast bedankt voor de hulp. 

 

Mvg

 

RobbyH

6 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bekabeld internet trager dan wifi

@RobbyH  de pc waarmee je dat test en bekabeld werkt kan deze wel een snelheid aan hoger dan 100 MBPS ? Als de netwerkkaart niet voorzien is op een hogere snelheid zal je niet hoger kunnen komen.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Bekabeld internet trager dan wifi

@RobbyH 

Heb je de pc al direct met de modem verbonden, zonder powerlines?

Welk resultaat?


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bekabeld internet trager dan wifi

@RobbyH 

Is de snelheid van uw mobiele toestellen gemeten tijdens een wifi-verbinding of een data-verbinding (4g)? 

0 Likes
Bielgeets
Experienced Weetjesweter
Berichten: 27
Smile! Say what?! On a roll... De 3 wijzen!

Bekabeld internet trager dan wifi

Je kan ook eens kijken naar de adapteropties van Je netwerkkaart (duplex full of duplex half) , en tracht de nieuwste drivers voor jouw netwerkkaart te installeren.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Bekabeld internet trager dan wifi

@RobbyH  Netwerkkaart ingesteld op 1000 Mbps = gigabit? Soms kan dat veranderd worden.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Bekabeld internet trager dan wifi

als je traag internet hebt op je kabel, zelfs direct op de modem/router van Telenet dan kunnen er verschillende dingen nagekeken worden: 

1. Is uw netwerkkabel nog goed? bij defecte kabels is het mogelijk dat je minder snelheid hebt.

2. Doe een reset van je netwerkadapter van je pc en installeer de laatste driver. Als er een verkeerde driver is geïnstalleerd kan het zijn dat je snelheid niet optimaal is.

3. Probeer eens de snelheid te meten bij je buren of ergens anders. Als dit wel werkt dan ligt het niet aan je netwerkkaart van je laptop maar eerder aan de modem/router van Telenet.

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.