Beantwoorden
deboopi
Freshman Weetjesweter
Alles op zijn plek! Dat loopt vlotjes. Handje vol! Netjes!

Beperken van Wifi en 4G gebruik in de avond/nacht

k heb twee dochters en één van beiden is soms tot 2 uur 's nacht nog op het internet bezig.
Praten hebben we geprobeerd en dat lost niet veel op.
Toestellen (tablet, laptop en GSM) afnemen zal zo maar niet lukken.
Ik kan natuurlijk altijd om 23 uur de modem afzetten en aangezien haar telefoon ook bij telenet zit er voor zorgen dat 4g vanaf dan wordt uitgeschakeld op heer nummer.
Maar dit vereist natuurlijk manuele handelingen (en gevaar op vergetelheden) en ik zou dit graag geautomatiseerd zien.
Ik weet dat er apps voor ouderlijke controle op Android bestaan maar ik vrees dat die app nog wel eens snel niet meer op die gsm zou staan.
Heeft iemand daar een goede oplossing voor?

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Beperken van WIfi en 4G gebruik in de avond/nacht

Tags (2)
0 Likes
10 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

@deboopi 

Je kan altijd een eigen router aanschaffen en die achter de Telenet HGW plaatsen. In dat geval wellicht beter uw HGW omruilen voor de E-Router, dan kan je de rechtstreekse Telenet verbinding uitschakelen.

Met een eigen router ben je zelf meester over de werking. Alle goede routers hebben instellingen om internet toegang, zowel over de kabel als over WiFi, volgens een door u vastgesteld tijdschema automatisch al dan niet te activeren of desactiveren.

4G / 5G, dat is een ander paar mouwen. Daar heb je zelf geen controle over. Tenzij je uw woning perfect isoleert zodat er geen magnetische golven meer binnenkomen  😈

Ik denk dat een constructief gesprek gebaseerd op wederzijds vertrouwen en respect de beste oplossing is.

StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
thomasdb
Freshman Bijna Allesweter
En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

misschien kan het via een vpn app op hun toestel, dewelke ze niet kunnen uitschakelen zonder wachtwoord, en dan bij de vpn provider in het portaal de blokkeringen  regelen

welke vpn providers dit ondersteunen weet ik niet

zoek eens op 

VPN with parental control features '

blij gaan ze wel niet zijn 😉

+als ze een ander toestel gebruiken zonder app of hun toestel resetten kunnen ze daarmee wel gewoon weer/nog op wifi en mobiel

Jari_Opsomer
Professional Meerweter
Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter! BINGO!

@deboopi  schreef:

Praten hebben we geprobeerd en dat lost niet veel op.

Ik ben nu zelf 17 jaar, en bij mij was (en is) het geen waar hoor. Toestellen werden gewoon afgepakt voor X aantal tijd, en ik had het wel geleerd op den duur. Een kwestie van opvoeden. Als je dat al niet onder controle kan hebben, sorry maar dat is wel erg.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

Ik weet niet hoe oud uw ongehoorzame dochter is, maar neem aan dat ze jonger dan 18 is. De wijze raad van @Jari_Opsomer opvolgen. Je stelt vast dat ze niet goed omgaat met deze tostellen, in feite duns niet bekwaam en je laat geen toestellen in onbekwame handen. Let wel dat dit nog geen garantie op succes is. Ze heeft mogelijk in haar vriendenkring iemand die een toestel in overschot dat ze dan te leen krijgt en dan sta je daar.  In opvoeding is het onmogelijk het juiste advies te geven. Bij de ene lukt dit en bij de andere dat.

0 Likes
LordCoeCoe
Professional Meerweter
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

Met een iPhone kan je via "schermtijd" (is ingebouwd in de OS) dat doen. Maar dan moet iedereen overstappen naar Apple. De ouder en kind moeten allebei een iPhone hebben om dat te doen.

0 Likes
WillyH
Experienced Weetjesweter
Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Dat is toch een eigenschap van een goede modem/router en Telenet heeft ervoor gekozen deze optie niet in de toestellen te integreren. Ik dat deze vraag ooit al eens gesteld, niet per se voor de kinderen maar omdat we op zowat een meter van de modem slapen. Ook al staat die aan de andere kant van de muur, het zou toch fijn zijn om tussen pakweg middernacht en 6 uur in de ochtend de WiFi uit te kunnen schakelen. Gewoon uit voorzorg. De modem helemaal uitschakelen is geen optie. 
En inderdaad voor de jonge kinderen zou dit ook de meest fatsoenlijke oplossing kunnen zijn. En ja met de installatie van een nieuwe modem zou je een en ander ook kunnen oplossen. Maar ik zie het dan weer als een gemiste kans voor Telenet.  

0 Likes
Jari_Opsomer
Professional Meerweter
Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter! BINGO!

Bij Orange & Hey Telecom kan dit gewoon. Op het Telenet netwerk voor minder geld. Dan is je probleem opgelost.

0 Likes
kristofDW
Professional Allesweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak GP, kort voor Giga Poster!

@deboopi Als het een android toestel is kan je familylink van Google gebruiken :  https://families.google/familylink/

Je kan hier de tijd instellen, limieten zetten op de apps die ze gebruiken en nog zoveel meer. 

Ik heb zelf tieners en dit werkt super goed en gemakkelijk 😉

Als extra heb ik via mijn Mesh systeem de ingebouwde parental control, maar die gebruik ik alleen om het internet van bepaalde gebruikers af te sluiten.

KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen!

Vanaf nov kan je een eigen modem gebruiken die kan instellen hoe je wil

zonder extra bakjes en extra stroomverbruikers

0 Likes
deboopi
Freshman Weetjesweter
Alles op zijn plek! Dat loopt vlotjes. Handje vol! Netjes!

Bedankt allemaal voor de antwoorden.
Dat een extra router een oplossing kan bieden wist ik al maar dat vergt weer een extra aankoop.
Parental cotrol kende ik ook al maar daarvan weet ik niet of ze dat zelf kunnen uitschakelen.

Jullie oplossingen houden dus wel steek maar ik had het graag opgelost met instellingen op de telenet modem zelf en dat kan dus maar gedeeltelijk.
Ik kan 4 g manueel afzetten maar dan mag ik niet vergeten om dat weer aan te zetten en ik kan 's nachts ook de modem uitschakelen maar dat heeft hetzelfde probleem.

0 Likes