Beantwoorden
Ludo26
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag Nog geen reader's digest? :-)

Beschikbaarheid Modem CH8568QE

Wanneer is de modem CH8568QE (met WIFI) beschikbaar? Want ik zou graag mijn speedboost volledig willen benutten. Momenteel max. 750Mbps.

0 Likes
13 reacties
Jerre93
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Jij bent af! Leesbeest! Goed gevonden! Netjes!

Beschikbaarheid Modem CH8568QE

Met de CV8560E haal ik tussen de 0,9 en 1,4 Gb/s, natuurlijk is dit wel een modem-only. Normaal gezien als je er de access-point van de wifi-booster bij aansluit heb je wel wifi met het nieuwe modem. Ik heb er zelf een asus-router tussen hangen om zo zelf alles in te kunnen stellen, ipv afhankelijk te zijn van de zeer beperkte instellingen van telenet.

glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Beschikbaarheid Modem CH8568QE

Ik zou graag de gigaboost optie willen nemen en dus ook de nieuwe modem CH8568QE willen nemen en dus mijn huidige modem willen omruilen voor de nieuwe.

Maar Telenet FB chat laat mij weten dat ik dan 35 EUR moeten betalen voor de ruil.

@Suzy : waarom moet ik nu weeral betalen voor een recentere modem terwijl ik daar gewoon recht op moet hebben als ik de gigaboost optie neem? 

0 Likes
Jelle1980
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
Leesbeest! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Beschikbaarheid Modem CH8568QE

Vreemd , ben al 2 modems gaan inwisselen in ringshopping Kuurne , volledig gratis , zelfs de persoon van de klantendienst zette het in mijn dossier opdat dat ze zouden zien in de winkel dat ik die nodig had.Heel vreemd.....

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Beschikbaarheid Modem CH8568QE

Is het niet zo dat je de 'ik zou graag de gigaboost optie nemen', eerst moet veranderen in 'ik neem de gigaboost optie' en dan je huidige modem ruilen voor de CH8568QE? 

0 Likes
glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Beschikbaarheid Modem CH8568QE

Neen, ik heb tegen Telenet FB chat gezegd: "als ik de optie gigaboost neem, heb ik dan recht op een gratis ruil naar de nieuwe modem"? (=lees: ik neem de gigaboost en ik wil dan de nieuwe modem)

Antwoord van Telenet: "neen, dit kost je 35 EUR aangezien je huidige modem tot 1 gigabit ondersteunt"

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Beschikbaarheid Modem CH8568QE

@glennvda als de collega's jouw type modem hebben nagekeken en blijkt dat je nu al een type modem hebt die 1 Gbps kan halen, is het technisch niet nodig dat je een nieuwe modem krijgt en is deze swap inderdaad betalend. Dit is de algemene policy voor modem swaps binnen Telenet. Als je met je huidige modem een te lage snelheid haalt met een Giga Speedboost optie, dan moet dit uiteraard wel onderzocht worden en kan een afspraak met een technicus een optie zijn. 

 

Waarom sommige klanten gratis een nieuwe modem meekrijgen in sommige Telenet centers is me onduidelijk (al zijn er enkele specifieke scenario's waar een modem swap wel gratis is). Heb dit al meermaals doorgegeven intern en dit ging opnieuw gebrieft worden aan de centers.

 

Wat ik wel kan bevestigen is dat de Facebook collega's die je deze informatie hebben gegeven, de juiste policy volgen. Ben je hier op dit moment niet mee akkoord, kaart je dit best aan bij Telenet via een klacht, wij via De Netweters gaan hier niets in kunnen veranderen. 

 

Vervolgens wil ik je meegeven dat je een CH7465LG modem hebt, deze modem ondersteunt effectief 1 Gbps op dit moment. Telenet is tegen eind voorjaar 2020 van plan de snelheid van deze modem terug te brengen naar 400 Mbps en dan gaan sowieso alle klanten die dit type modem hebben in combinatie met een Giga Speedboost moeten veranderen (op vraag van Telenet). Misschien best dat je daar dan op wacht? 😉

 

En als laatste wil ik je vertellen dat de CH8568QE (opvolger van de CH7465LG) nog niet verkrijgbaar is en nog maar geleidelijk aan bij enkele klanten werd geïnstalleerd in een testfase. Voor iedereen beschikbaar is deze absoluut nog niet. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Beschikbaarheid Modem CH8568QE

@Suzy ik ben eergisteren naar een telenet center geweest om mijn defecte modem om te ruilen. een ander krijgt de nieuwe modem gratis en ik kreeg hetzelfde type modem terug. niet akkoord.

 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Beschikbaarheid Modem CH8568QE

@glennvda dan neem je best contact op met de Telenet klantendienst of geef je jouw klacht online door, zoals eerder vermeld. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Beschikbaarheid Modem CH8568QE

@Suzy  jij werkt toch voor telenet? Op dit forum lees ik onenigheid over de nieuwe modem en de wispelturigheid van wie wel gratis krijgt. Klacht kan perfect via jou lopen. Als jij het niet doet of behandelt, wie dan wel van telenet? Klacht in de vuilbak. 

0 Likes
Medeweter
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Follow the reader, reader! Leesbeest! Leesclubje starten? Pageturner!

Beschikbaarheid Modem CH8568QE

Hoi Suzy, 

 

Is de planning van de verlaging van de snelheid van de ch7465lg naar 400mbps en de uitrol van de nieuwe ch8568qe nog op schema? 

0 Likes
ppont
Experienced Beetjesweter
Berichten: 12
Happy New Year! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Beschikbaarheid Modem CH8568QE

Vreemd inderdaad, ik ben net vorige week geupgrade naar Wigo Home + Gigabit speedboost (die nog moet geactiveerd worden trouwens) en nu een CH7465LG-TN ontvangen als nieuwe gateway, als ik hier correct lees moet ik dan eigenlijk binnenkort terug een nieuwere gateway ontvangen om Gigabit te behouden ?  Was het dan niet logischer geweest om ineens het nieuwste model op te sturen??

0 Likes
Medeweter
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Follow the reader, reader! Leesbeest! Leesclubje starten? Pageturner!

Beschikbaarheid Modem CH8568QE

@Suzy. Ik was de mention vergeten te zetten. Kan je even kijken naar mijn eerdere vraag over de geplande verlaging van de snelheid en uitrol van nieuwe modem met WiFi. 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Beschikbaarheid Modem CH8568QE

@Medeweter door de Corona-omstandigheden heeft alles wat vertraging opgelopen, ook het verlagen terug naar 400 Mbps voor de CH7465LG modem. Heb hierover enkele dagen geleden nog om een update gevraagd. Zodra ik iets verneem, zal ik het zeker delen op De Netweters. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.